Itse jos haluaa opetella on varmaan paras tapa hankkia ensin instrumentti käyttöönsä... Ja sen jälkeen kysyä ohjeita joltakulta tutulta joka soittaa. Jos siis sellaisia on. Siis niitä soittavia tuttuja. Tai sitten voi yrittää löytää vaikkapa kirjastosta jonkin oppaan soiton aloittelijoille, sellaisen missä on ihan perustiedot jos aivan alusta aloittaa. Sellaisiakin oppaita meinaan löytyy, kun vaan osaa etsiä. Tämä siis jos haluaa ehdottomasti opetella soittamisen itse. Mutta toinen tapa on tietenkin hankkiutua tunneille, tai ottaa ainakin alkuun pari tuntia, joiden pohjalta on helpompi aloittaa...
No osoitteesta http://www.cyberfret.com löytyy kitara tunteja. Ne kylläkin ovat englanniksi mutta kumminkin. Sieltä voit käydä kattomassa.
Tai sitte voit hakea netistä esim. hakusanalla "guitar lessons".
Mielestäni oon nähny Guitar Pron sivuilla sellasen osion ku "Lessons" eli sieltä vois löytyy jotai Picking harjotuksii, ja kaikkee muuta sälää, kannattaa testaa, mutta mä oon käyny 3-4v tunneilla ja oon ihan hyvin oppinu että kyllä se varmaan on parempi koittaa mennä tunneille, tai ainakin joltain kysyä neuvoa, koska jos opit kerran väärän tyylin, et saa sitä koskaan pois..