Missä opit/opettelet soittamaan?

snapsitap

Member
Jan 7, 2002
353
0
16
39
Tampere
www.tapiiri.cjb.net
Eli opetteletko/opettelitko itse soittotaitosi, vai käytkö tunneilla? Jos käyt niin missä?

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun omat soittotuntini loppuivat juuri. Kävin yhdeksän vuotta yksityisellä pianonsoiton opettajalla, ja nyt pitäisi löytää uusi opettaja...

Vinkkejä mistä alkaisin hakea pianonsoiton ja mahdollisesti myös laulun opettajaa?:)

"Soitan" siis kitaraa... En olisi aluksi halunnut ruveta soittaan kitaraa vaan rumpuja, mutta kun kävi näin että rumpali oli jo niin oli vähän pakko. Olishan sitä voinu perustaa kahden rumpalin bändin... tai sitten ei! Vielä tämänhetkiset taitoni olen hankkinut/saanut musiikintunneilta, siltä ensimmäiseltä rumpalipojalta ja muilta ystäviltä. Kävin myös jonkun aloittelijoiden kurssin tossa joskus... olisko ollu 99... en ole varma ja sitten sen jälkeen rupesin opettelemaan itse. No niin... taas tuli romaani...:grin:

Juu siis itsehän tuota keppiä on tultu opittiua revittämään. Aloitin joskus kahdeksan vuotta sitten isän kitaralla kun meikää ei edes kitaran takaa juurikaan näkyny. :lol: Viisi vuotta sitten sain ensimmäisen sähkökitaran ja siitähän se innostus sitten lähtikin. Nykyään soitan pää-asiallisesti vain bändiksellä, koska tuota vanhaa kitaraa ei oikein huvita ruveta rääkkäämään. Ja puhtain sydämin voin sanoa että en ole koskaan käynyt soittotunneilla.

Snapsitap: Riippuen siitä missä päin asut, soittotunteja voisi vaikka käydä ruinaamassa esimerkiksi Musiikkiopistoista tjms. Myös kuuluisat muusikot ovat hyviä opettajia :lol:

Syntikkaa oon soittanu 6 vuotta.. kait .. ja kitaraa noin vuoden vähemmän...
Kitarasta olin aikoinani soittotunneilla puolivuotta, mutta sain siitä tarpeekseni. se o ihan perseestä ku äijä alkaa opettaa jotai jazz juttuja ku ei semmonen oikeesti kiinnosta paskan vertaa.. ite oppii paljon paremmin...

Ei todellakaan mitään tunteja ne on ihan syvältä!!!!
Ite oon soittanu kitaraa 2 vuotta kitaraa eikä mitään tunteja oo tarvittu... Senkus vaa pistää menee ni kyllä se siitä sit viimestää vuoden päästä sujuu ja jo nii perkelee hyvin......Sit sitä osaaki jo kaiken maailman Bodomit, Flamesit ja muut...Menee ku leikki!!!:grin:

ELI OPETELKAA ITE!!!!TULEE HALVEMMAKS JA EI TARVI KATTELLA MITÄÄ HEMMOJA JOTKA JAUHAA AIVAN TURHAA PASKAA JOSSAI TUNNEILLA!!!!!:grin:

Oon soittanu kitaraa hieman yli kaksi vuotta ilman mitään opetusta, ja se kyllä harmittaa hieman sillä ei ole rahaa opetukseen... Ja jää se soittaminenkin välillä kokonaan kun on niin paska kitara, mut kesällä tulee ostettua jackson niin tulee varmaan soitettuu hieman enemmän...

Varmaan pari vuotta mä otin kitaratunteja, mutta opin tosi hitaasti. Ei tehny mieli soittaa mitään kantria sun muuta, enkä harjotellu juuri ollenkaan. Mutta viime vuonna mä ajattelin että paskat opetuksesta, ja rupesin soittamaan bodomia ja blind guardiania ilman opettajaa, ja kivaa oli. Silloin se kiinnostus vasta heräsi. Nykyään mä harjottelen joka päivä ja oonkin aika paljon parempi soittamaan kun ennen.

Joo, ainakin mun lähes kaikki opettajat on olleet sellasia että oon saanut itse päättää mitä tunneilla soitetaan, muutamia poikkeuskappaleita lukuunottamatta.

Ei sinänsä enää ole mikään pakko tunneille päästä, kun perustekniikat alkaa olemaan hallussa ja itsekin pystyy kehittymään soittajana, mutta kun soittelee vain itse saattaa joskus tulla vähän turhan pitkiä taukoja. Sikäli olisi hyvä päästä jatkamaan tunteja, ja hankalimmat uudet kappaleet on toisaalta kyllä hyväkin katsoa läpi jonkun taitavamman kanssa.

Täytyy taas yrittää sinne musiikkiopistoon pyrkiä kun se vain on mahdollista ja on pääsykokeiden aika...:)

Mä olen soittanut kitaraa nyt tasan 3 vuotta, enkä ole vielä tunneilla käynyt. Mutta tänä vuonna hain Rytmi-Instituuttiin ja keskiviikkona on ensimmäinen tunti.

Lähinnä kaikenlaisia asteikkoja, sointuja ja nuotteja olisi tarkoitus oppia.

Jos ei käy tunneilla niin auttaa paljon jos soittelee jonku kaverin kanssa joka on suunilleen samalla tasolla kuin itse. Ite soittelen yhden kaverin kanssa joka osaa soittaa suunilleen sen verran mitä minäkin, siis vain 2 kitaraa ja joskus kolme. Paljo on tullu opittua kun tuo kolmas kaveri osaa soittaa paljon paremmin kun minä :)

Mä oon ollut 10 vuotta musiikkiopistossa, ja siellä opiskellut viulua koko ajan ja pianoa 4 vuotta, teoriaa myöskin todella paljon. Mutta kitaran ja rumpujen soitot olen opetellut kotona itse. Ja mullakin on kaveri jonka kanssa tapaan välillä soittaa kitaraa, tosin kaveri on soittanut varmaan 8 vuotta mua kauenmmin kitaraa. :) Sitten kun oon samalla tasolla niin olen tyytyväinen. :) Ens vuonna Kaustisen musiikkilukioon, ja sitten keskitytään enemmän kitaran soittoon.

Tuo teoria on aika suuri osa siitä miksi haluaisin päästä jatkamaan pianotunteja. Kitaransoiton olen päättänyt opetella itse tai kavereiden avulla...:)

Ja tietenkin teorian lisäksi haluan tunneille harjoittelemaan lisää omia taitojani... Sillä vaikka jo soittaa osaankin eihän harjoitteleminen koskaan pahasta ole.;)
Laulutunneille haluaisin ihan sen takia että oppisin oikeaa laulutekniikkaa... Niinkuin hengitystä ja kaikkea...

musiikkia olen opiskellut suht plajon ikääni nähden... aluks yksiyisen opettajan avulla ja sit opistossa... mut mitään en oikeesti osaa kunnolla soittaa...Teorian kuitenkin osaan melko hyvin...kotona ois kyl kitara rummut syntikka piano haitari ja huilu, mut mitään en ees jaksais soittaa enää...=) kitara, rummut ja basso on joskus mennyt, nyt en oo piiiiiitkään aikaan kokeillu... mut piano menee kun vähän aikaa kokeilee, samoin HAITARI, (tätä en oo kellekkää kertonu... mutkun sellasen omistan nii oon opetellu...=) (tekniikka on periaaatteessa sama kun pianossa...=) Mut motto on et anna muiden tehdä se minkä he paremmin osaavat kuin sinä, joten en edes jaksa yrittää...=) pianoo tulee kuitenkin joskus soitettua... nykyään tosin paljon harvemmin kun oon vähemmän yksin kotona...=) ei mua kukaan kestä kuunnella...=) sen oon erästä soitinta kauan sitten harjoitellessani oppinut...=) saatte aivan itse arvata mikä se on=) yksi henkilö voi sen tietää täältä...=) muut saa arvata...=) oho... tulipas tekstiä...=) sekavaa mut kuitenkin....=)