Miten BODOM lausutaan?

joululimppu

Member
Dec 1, 2001
30
0
6
36
suomi
Visit site
-sorrow- kirjotti olleensa sinergyn keikalla "buudum" paidassa.
eräs mun kaveri (on asunu 5 vuotta espoossa) väittää henkeen ja vereen et se lausutaan buudom?????onks joku samaa mielta?mun mielestä se on aivan typerää!!!
 
no mähän sanoin nyt vaan sellai, ettei oltais niin virallisia, onkos sitä mun pilkkuja pakko nussuttaa?
No emmä tiiä miten se lausutaan.. mutta ihan sama kai se on onko se "Buudom", "buudum" , "Båtåm" vai "baadum" mutta kunhan asia tulee selväksi ja vitun hyvä musiikki soi ? eikö ?!
 
Niinhän se lausutaan, buudom. Johtuu tasan siitä
että nimi on ruotsalainen, ja niin hurrit tuon sanovat.
oikea suomalainen väännös bändin nimestä kuuluu siis:
Oittaan lapset :)
 
Mistä ihmeen ison amerikan bodom tapauksesta? Ihan kotimaisista murhista se nimi tulee. Ja tarkoittaa nimenomaan sitä järveä. Ja sanoo bättre folk sen nimen miten sanoo, niin minä sanon niinkuin kirjoitetaan eli bodom.

Ei minuakaan kiinnosta, mutta kun pitää jotenkin pysyä hereillä. :zzz:
 
Samma här eli mäki sanon sen yleensä pelkästään bodom niinku se kirjotetaan, mutta kaveriporukassa me kuunnellaan aina "pöttömiä". ;) Ja kyllähän sitä aina tulee väänneltyä miten sattuu, mutta kuten sanottu, tärkeintä että tulee selväksi mistä puhutaan.
 
itse sanon "buudum". Niin se ainakin mun mielestä lausutaan, kun sehän on kai ruotsalainen nimi. minähän asun itse ihan bodomjärven lähellä(Vaikkei se nyt tohon lausumiseen mitenkään liity);)
 
No jos se on niin tärkeetä niin kuunnelkaa tokyo warheartsista silentin loppu "good evening tokyo..we're children of bodom we come from fucking finland" tai jotain tuohon suuntan...eli siis siinä kuulette kuinka Laiho sanoo sen. :)
 
Originally posted by Hearse

Hmmm... voihan se olla noinkin, mutta joku mainitsi että se murha juttu ois tapahtunu USA:ssa, kun sielläkin on joku bodom järvi tai paikka, mutta vitustako minä tiedän, kun en ole asiaan perehtynyt.




Mä taidan tietää mistä puhut, mun mielestä siitä heitettiin kerran läppää Simpsoneissa :D

Jyrkissä juontajat lausus Bodomin niin kuin se kirjoitetaan.

Ja wallu walpiokin sanoo aina "boodom" tai "bodom" ja se kuulostaa vitun tyhmältä.... ;)
 
Originally posted by Hearse
niin mikäli puhutaan tuosta suomen Buudom (bodom) järvestä.
Mutta eikös Bodomeiden nimi tule siitä ison ameriikan bodom tapauksesta?

Ei kyllä se ihan kotimainen juttu on... Olen 220% varma asiasta...

Olen sattunut katsomaan dokumentin "Ei vanhene koskaan" tms. telkusta (2 kertaan) sekä lukenut myös kirjateoksen "Murha ei vanhene koskaan" Bodom-järven murhista, joissa Maili Björklund (15), Anja Mäki (15), Seppo Boisman (18) and Nils Gustafsson (18) joutuivat yllätyshyökkäyksen kohteeksi noin aamu 3-6 aikaan ja ainoastaan Nils jäi henkiin ja 3 muuta kuoli.

Ja siis tuo murha tapahtui nimenomaan Espoon lähettyvillä sijaitsevan Bodomin järven rannalla, missä nämä 4 nuorta olivat telttaretkellä vuonna 1960 kesäkuussa.

Ja eikö noi "buudumin" poijjaat oo suunnilleen kaikki jostain Espoo/Helsinkin akselilta kotoisin, eli voisi kuvitella tarinan olevan sellainen lapsuuden legenda tai jotain... :)