More language mayhem: 4 Da Scandinavianz

For å underbygge poenget mitt:

Skandinavia, bet. dels for den skandinaviske halvøy (Norge, Sverige og nordvestlige del av Finland), dels for Norge, Sverige og Danmark. S. brukes også (ukorrekt) om Norden. Navnet er først brukt av Plinius om "stor, fruktbar øy i Norden", muligens Skåne.

Tatt fra www.caplex.no
 
aa, jag vette vad defenition av Scandinavia ar. 3 Lenderna av Svergie, Norge, ock Danmark. Men, nu kan man nastan seja at FInland ar oksa. Dom var i allafall I den Scandinaviska Union. Minst du hur man kunde sobbar jobba i olika lender som var i Scandinavia? Men, du har ratt ocksa i vad du segjer. Jag minns i skolan, man var tvungen ock vetta vad Scandinavia tillhur, ock Finland var i det.

Det ar hur du vill se pa det. Finland ar ofta sagt at vara i Scandinavia. Jag ser pa det som dom ar. Men, pa "definitionet", sa ar Finland ej med. Nar jag tenker pa Scandinavia, sa tencker jag pa Svergie, Finland, Norge, ock Danmark, ock jag ar sekert inte den enda.
 
Det ar sant. Ock, Island har faktisgt ocksa kallat at vara i "Scandinavien"
Titta runt i internet ock du far se at jag har rat i det vad jag segjer. Men, i definion, sa ar det bara Svergie, Norge, ock Danmark
 
Ock, jag fragade de sa ingen skulle ha nogon fraga om det, sa alting ar klart. Jag har bort i Svergie hela mit liv ock altigt tankt at Finland var med.
 
TheSeldomlaid said:
Nei, per definisjon er Skandinavia de to landene på den Skandinaviske halvøya pluss Danmark. Eneste grunnen til at Finland har blitt regnet inn er at de har vært under svensk herredømme såpass lenge.
Scandinavien grundades efter Finland blev sjalvstandig.:headbang:
 
Translation of the above discussion for the non scandinavians:

ScandinavianMetal(henceforth only SM):Finland is part of scandinavia :headbang:
Lars: No it isn't
SM: But it is
Lars: It's not
SM: It depends but it is
Lars: No way
SM: It is
Lars: It isn't
SM: It is
Lars: I isn't
.
.
.