Nightwish yms. pateettiset

Allu ja Ale vetävät niitä "puhtaita" kohtia siinä, ei jaujau
huutoja.

En nyt halua enkä voi ottaa mitään kantaa tähän bändi vs.
toinen keskusteluun, eikä tämän ole tarkoitus olla mitenkään
offensiivinen kenellekkään, kuten ei myöskään osoittaa bodaajia, nightwishiä tai mitään muutakaan bändiä suoraan, mutta imo(!) on eriasia ottaa pätkä suosikkileffansa tunnarista tai ajat sitten kuolleen maailmankuulun säveltäjän biisistä(joita saa muuten käyttää .. olikohan se 50 vuotta tekijän kuoleman jälkeen),
kuin pölliä riffejä naapurin poikien autotalli bändiltä omalle
autotalli bändille(tai saman levy-yhtiön, suunnilleen saman tyylisuunnan edustajan bändin, joka on samaan aikaan pinnalla).

Esim. Bodomit sanovat suoraan lainaavaansa joitain vanhoja
klassisia biisejä, ja olihan tuossa taannoin kilpailukysymyskin:
"mistä leffasta on ripattu black widowin alussa oleva biisintynkä?"
 
Jaa kait niitä voi kuunnella. Itse en kyllä enään pahemmin kuuntelen NW:tä. Kuullostaa vaa nykyään mun korvaan saman paskan jauhannalta. Bodomi sen sijaan tarjoo biiseillään paljon enemmän ja pitemmäksi aikaa purtavaa...
 
Ajattelinpa nyt itsekin heittäytyä mukaan tähän antoisaan keskusteluun.

1. Eikös se ole loppuviimein kaikkien oma asia, millaista musiikkia kuuntelee (kunhan jättää telttahousuhommailut sikseen) ja erityisesti, mitä bändiä. Suomessahan on sananvapaus ja koska kaikki, jotka tähän vastasivat ovat ilmeisesti Suomesta heillä tähän(kin) oikeus on.

2. Sillä, että lainaako pätkiä esimerkiksi Mozartin, Tsaikovskin tai vaikka Brahmsin sävellyksistä ei ole mitään merkitystä, mutta jos tämän tekee naapuribändin kanssa, niin on syytä pelätä henkensä puolesta. (varsinkin jos soittajat ovat 2metrisiä korstoja)

3. Tämäkin posti tuli kirjoitettua hetken mielijohteesta ja äärimmäisen suuttumuksen vallassa.
 
Voisin saarnata tähän vaikka kuinka paljon tekstiä ja teen sen jos jaksan. Katsotaan mitä tulee.

Siis

Yhdyn Trageen, (ihan hellästi;) )
Nightwishiä ja Bodomia ei tosiaan voi verrata, ne ovat aika erilaista musiikkia, melodialtaan kuitenkin aika samanlaisia. Mutta minusta tuntuu että Tuomas ei tosiaan ole ottanut Bodomin biiseistä mitään lainauksia. Ne voivat kuulostaa samalta...mutta ihan miten haluat...
Ja ainahan kun joku tekee jonkun biisin, niin siinä on ihan varmasti jotain samaa jonkun biisin kanssa. Mutta minusta tuo on vähän löyty jo yli.
Kun Bodomikin kyllä lainailee juttuja muilta.
Ja Nightwish on aika omaperäistä ja ainutlaatuista musiikkia. Ja Tuomaksen sanoitukset on myös ja niinhän se itse kyllä sanoi että se on otettu niistä kirjoista.

Minusta tämä keskustelu voisi loppua tähän. HiddenFearin ei ole pakko kuunnella Nightwishä, mutta ei hänen kuitenkaan tarvitse noin agressiivisesti suhtautua.

Ja minä ainakin kuuntelen Nighwishiä vaikka siitä sanottaisiin vaikka mitä.
 
No COB:n soolot on loppujen lopuksi hyvin saman TYYLISIÄ kuin Ynkällä. EN VÄITÄ että soolot olisivat SAMOJA vaan että ne on saman tyylisiä. Musiikki tosin on muuten erilaista ja vaikka kummastakin pidän ei niitä voi verrata toisiinsa.

SUURELLA kirjoitetut sanat on tarkoitettu painottamaan jotta kaikki ymmärtävät eivätkä ala aukomaan päätään.