Uusi kitara

nereida

New Metal Member
Feb 24, 2004
2
0
1
Helsinki
Mun musiikin harrastaminen on aiemmin keskittynyt musan kuunteluun ja laulamiseen, mutta nyt haluisin myös oppia soittamaan kitaraa.

Aattelin näin aluksi hankkia jonkun teräskielisen akustisen, joka ois niin hyvä että jos taidot kehittyvät, sen kanssa kehtais mennä myös julkisille paikoille -ensin vaikka kesällä puistoon, ja ehkä vielä joskus jopa yleisön eteen.

Oon aiheessa täys alottelija, joten kaipaan pientä opastusta. Onko siis mitään hyviä ehdotuksia, mikä ois hyvä akustinen, joka sopisi ekaksi kitaraksi, mutta kelpaisi vielä sittenkin, kun taidot jatkossa toivottavasti kehittyvät? Entä osaako kukaan kertoa, mitä eroa eri merkeillä on? Mulle on suositeltu Epiphonea, mutta tällä palstalla ko. merkki on teilattu moneen otteeseen. Nyt oon ymmälläni.

Kaikki ajatukset ja mielipiteet on tervetulleita! Kiitos jo etukäteen!
 
Itse suosittelisin Yamahan akustisia . Mutta ekaksi kitaraksi kannattanee ostaa joku käytetty , jossa on suora kaula . Kopan naarmut ei haittaa .
 
Ei mitään käytettyä, siinä voi olla vaikka mitä vikaa mitä ajottelija ei osaa kattoo. No kaulan suoruus, eihän se o vaikee kattoo, jos tosiaan tietää miten se katsotaan.

Ostat jonkun peruskitaran, kantsii varmaa unohtaa alta 100€ kitarat.
 
~MarttiPrkl said:
Ei mitään käytettyä, siinä voi olla vaikka mitä vikaa mitä ajottelija ei osaa kattoo. No kaulan suoruus, eihän se o vaikee kattoo, jos tosiaan tietää miten se katsotaan.

Ostat jonkun peruskitaran, kantsii varmaa unohtaa alta 100€ kitarat.
Melkeen arvasin että joku ''Marttijee'' sanoo jotakin mun postista. :D
 
...aattelin alottaa akustisella, joten se huutokauppalinkki meni ehkä vähän väärään osotteseen. Vaan kuka tietää, ehkä jo muutaman vuoden kuluttua oon kyselemässä samoja asioita sähkökitaran ostosta, mutta toistaiseksi en... Kiitos kuitenkin kaikista kommenteista!

En oikeen tiedä uskallanko ostaa käytettyä kitaraa, kun en tosiaan tiedä millasiin asioihin siinä pitäisi osata kiinnittää huomiota -vaikka muuten kierrätys onkin mielestäni hyvä asia.

Unohdin muutenkin kysyä sitä, millaisiin asioihin pitäisi kitaraostoksilla kiinnittää erityisesti huomiota -onko esim. puulaaduilla väliä?

Ja ois myös kiva jos eri merkkejä suosittelleet perustelisivat miksi juuri kyseinen merkki tai joku tietty kitara olisi hyvä.

Oon todella kiitollinen kaikesta avusta ja neuvoista!
 
No, puulla ei ole väliä (tai on, mutta tuskin tässä tapauksessa), ei semmosta kannata stressata. Enkä mä muutenkaan sanois että jos ekaa kitaraa ostaa, niin onko mitään seikkaa mihin erityisesti noteerata, laatu nyt yleisesti. Ja, miksi kaikki alottaa soiton akustisella kitaralla? Perus Fender kopsun saa jo ripiät 100€:llä.

Kun mä ostin ekaa kitaraa, ainut mihkä kiinnitin huomioo oli väri ja hinta, heh. Kaikki jutut mitä nyt tulee mielee, on vähän semmosia jotai alottelija ei välttämättä osaa kattoo, kuten just kaulan suoruus, miten kitara soi, virityskoneiston laatu. Käytetyis voi olla just virityskoneisto ihan paskana, tai kaula viturallaan kuten "Nikonjokuvitunjeejee" sanoki.
 
Itselläni on semmonen Fenderin teräskielinen akustinen, ihan perus kitara, suosittelen. Hintaa en tiedä, sillä en ole kyseistä skebaa itse ostanut.