DT makes albums through fans as well!!

Legende

Visionnaire
Jan 8, 2004
137
0
16
40
Frankrike
www.harskar.com
Hey!

As a Dark Tranquillity fan, this band really influenced my behavior in music. So far so I made my own!

Here's my personal music project called Härskar.
My debut demo entitled ''The end of all kinds'' is fully available for download at the fast official website (no 404 or bandwidth error)

- H Ä R S K A R -
The End of all Kinds
cdfront01b.jpg

1. The end of all kinds
2. Thievery
3. Downrisen
4. Subvert to array​

(download the mp3's at http://www.harskar.com ; very small website you won't get lost)

Härskar evolves in the edges of rock&roll resulting to a very dynamic death metal often falling in the insanity of black metal. The lyrical concepts pictures all the hindrance to our daily attempts to reign over our own conscience. Everything (guitars, bass, vocals, samplings) was written and performed on my own during 2003'; recorded winter'03 in Paris - France.

I already had many feedback by people from France, Belgium, Sweden, Switzerland... but never from particuarly Dark Tranquillity fans!
So I thought it would be great to let the people here hear my music since we both have a favourite band in common!

-Nick Th. M.

It's not really "reign over", that would be "härska." "Härskar" is "rules" or "reigns," like in the sentence "Kungen härskar över Sverige" which would be "the King reigns over Sweden." So it is the equivalent of calling your band Destructs instead of Destruction. It really makes little sense without he/she/it before it.

Erik said:
It's not really "reign over", that would be "härska." "Härskar" is "rules" or "reigns," like in the sentence "Kungen härskar över Sverige" which would be "the King reigns over Sweden." So it is the equivalent of calling your band Destructs instead of Destruction. It really makes little sense without he/she/it before it.

jag vet det, det betyder inte "TO reign över" men jag ville säga något med R till sist av ord. i alla fall bryr jag mig inte, det kan vara "rules" eller "reign" som "I reign" eller "we reign" Det är inte sång texten, vi kan bortse grammatik. det finns någon grupp som heter något som vi kan inte läsa till och med!

men men, det tema här är inte om svenska grammatiken. Har du lyssnat på den musik?

Jaså, du kan svenska tillochmed. Jojo, bandnamn är inte så jävla noga. Finns ju band som heter Insision, Desaster och Cemetary så... ;) Nej, har inte lyssnat på musiken än, ska ta och ladda ner en låt då så får vi se. Omslagsbilden är fin iallafall.

Måste säga att det här var inte alls så jävla dåligt. Hade mer eller mindre väntat mig ännu en av alla dessa In Flames/Dark Tranquillity-kopior som inte har något nytt att komma med, men detta var ju en liten positiv överraskning då riffen är riktigt bra och ganska originella. Bra jobbat!

Erik said:
Måste säga att det här var inte alls så jävla dåligt. Hade mer eller mindre väntat mig ännu en av alla dessa In Flames/Dark Tranquillity-kopior som inte har något nytt att komma med, men detta var ju en liten positiv överraskning då riffen är riktigt bra och ganska originella. Bra jobbat!

Jättetack! Jag kan inte göra hela liksom Göteborg dödsmetal för att jag är inte svensk! Min huvudsak var att uttrycka något personligt... också är jag vansinnig mot bo i dålig frankrike och det inverkade på min musik!

Legende said:
Jag kan inte göra hela liksom Göteborg dödsmetal för att jag är inte svensk!
Det tycker jag är bra. Satsa på att göra något eget istället, för Göteborgsmetallen har blivit fruktansvärt tjatig efter att ha kopierats av hundra kassa band. På din musik hörs det att det finns vissa influenser därifrån utan att det blir någon kopia; sådant är bra.

Erik said:
Det tycker jag är bra. Satsa på att göra något eget istället, för Göteborgsmetallen har blivit fruktansvärt tjatig efter att ha kopierats av hundra kassa band. På din musik hörs det att det finns vissa influenser därifrån utan att det blir någon kopia; sådant är bra.

:loco: tack!

I alla fall, förstår jag inte alla grupper son kopiera andra namnkunniga grupper. Om jag spela musik, jag vill inte spela och skriva något som tillhör någon redan. Trots det jag kunde skriva eget melodi, skulle jag känna mig liksom min musik har ingen personlighet.
Om jag har en grupp, när jag kommer att höra det vill jag säga mig "Jaha! Det här är mitt!" Detsamma för andra personer att känna igen vems är den musik.

Well, that sounded quite good, if a bit too DTish, not
that it's a bad thing, but originality is the way to go.
Reminded me a lot of The Gallery, especially the singing.
Anyway, where the hell are the lyrics??

Salamurhaaja said:
Well, that sounded quite good, if a bit too DTish, not
that it's a bad thing, but originality is the way to go.
Reminded me a lot of The Gallery, especially the singing.
Anyway, where the hell are the lyrics??

In the musical section of the website, you have an arrow down icon on the lower right next to the right menu bar. And then you have a second page, and another arrow leads to a third page with LYRICS!

Legende said:
In the musical section of the website, you have an arrow down icon on the lower right next to the right menu bar. And then you have a second page, and another arrow leads to a third page with LYRICS!

Ahaa, so I see, I think that should be a bit clearer :)
What can I say, I am lyrics whore.

downloaded end of all things.. Damn! I like this: riff are just so goddamn pervertic :)
especially the 5:09 (and in the beginning) thing which sounds like the tempo goes down :)

RealHazard said:
downloaded end of all things.. Damn! I like this: riff are just so goddamn pervertic :)
especially the 5:09 (and in the beginning) thing which sounds like the tempo goes down :)

thanks!

I think I wrote that song in order to impress a girl... :headbang:

I'm duly impressed; I failed French in school. Je'm appelle Erik, j'aime faire du ski. Tu es nul. Ah oui, j'ai consomme le pamplemousse.

Legende said:
Oh yes it is... I would give up my french for swedish as my first language... but I live in Paris :(
Wow. The first ever non-arrogant Frenchperson! :headbang:

BTW, the songs are pretty darn good.