Ensimmäinen ''kunnon fanitus'' bändisi?

no ekana tuli metallica 6v, ku siskon poikakaveri näytti autossa

sitte kavereide kautta slipknot, noin 9v

ja bodom noin 10 v, JA VIELÄKI KUUNTELEN NÄIT BÄNDEI HELEVETISTI!
 
Mulla oli tää legendaarinen "negativetakkutukkabandakarhusilmät"-vaihe.
Niin no negative jos kus enne yläasteen alkua, Nightwishiäkin ja himii kuuntelin
ton negativen ohella. Vähitellen se muutui siitä raskaammaksi. kyllä olen hyvin nuori täällä -.-
 
Saksalainen Rammstein oli se ensimmäinen "kunnon fanitus" bändi. Serkun kautta tutustuin siinä 10v natiaisena ja edelleen kuuluu levysoittimesta ja MP3 soittimesta.
Nakertaa vaan aikalailla, kun en ole vieläkään päässy näkemään niitä livenä.. :p Ehkä nyt uuden levyn tiimoilta tulisivat Suomessakin piipahtamaan.

Rammsteinin jälkeen tulikin sitten kahden vuoden päästä Metallica, Nightwish ja Bodom, eikä noistakaan mikään ole vielä pois kulunut :)
 
Bodom joskus 12-vuotiaana. Vähän aikaa sitten se oli viel ainoo bändi, jolta mulla oli enemmän ku yks levy, mutta nyt tässä viikko sitten ostin 2 opethin levyä, että näin.
 
Pikku likkana fanitin lujaa Guns n' Roses ja Metallicaa, sit tuli Nightwish.... jota en enää Turusen lähdön jälkeen ole kuunnellut.
Metallica on kyl vieläkin kova!!!
 
*Köh köh*, Lordihan se oli, jota ihan kunnolla aloin fanittaa. Varmaan vuoden fanitin, kunnes minun ja Bodomin tiet kohtasivat ja se oli siinä. Kohta kolmas vuosi Bodomin kanssa täyteen ;)
 
Ihan eka "fanitusbändi" on ehdottomasti Kiss (heh, nimestä huomaa :rofl:) niinkin pienessä 6-vuoden iässä. Muistan kun New Jerseyn keikka (vissiin joku vuosi 1999-2000) pyöri Canal +:lla monta kertaa ja minä pikkutyttöhän olin aivan innoissani tämmöisitä maskinaamaisista äijistä, joista yksi syöksi tulta. :D Pitihän se sitten nauhalle saada ja se soi täysillä joka iltapäivä koulun jälkeen. Voi niitä aikoja.. :D Kuuluu edelleen suosikkibändeihini ja tunnearvoltaan levytkin ovat todella tärkeitä.

Jos nyt sitten vielä mainitsisi Nightwishin ja Lordin. Nightwish 9-vuotiaana siinä Oncen aikoihin ja Lordi 11-vuotiaana. Ja nämäkin ovat edelleen suosikkejani, kummasti ovat säilyneet siellä Top 5:ssa. :)
 
Ensimmäinen bändi, johon hullaannuin kunnolla, oli Aerosmith 5-vuotiaana. Veli oli tuolloin ylä-asteella ja kuunteli niihin aikoihin tätä, sekä Metallicaa ja Sentencediä. En kuunnellut koskaan mitään muuta ku Aerosmithiä ja välillä Sentencediä, vaikka vanhemmat olivat todella ihmeissään.
Vanhemmat toivo et olisin kuunnellut "tavallisten" pikkulasten tapaan Frööprlin Palikoita, mut EI, minä vaadin Aerosmithiä! Muistan kun lauloin bändin kappaleita 6-vuotiaana serkuilleni ja isäni sedän 70-v synttäreillä :D se oli hauskaa.

Aina kotiin tullessa, teinpä mitä tahansa, Aerosmith päälle kotona ja automatkoilla. Bändi kuuluu edelleen top-10 bändeihin vaikka olenkin tällä hetkellä vähän laiska kuuntelemaan.

Myöhemmin kiinnostuin The Rasmuksesta ja Eminemistä. Itseasiassa hullaannuin metallimusiikkiin vasta 13-v:nä. Metallica ja Sentenced olivat pitkään vain siellä jossain taustalla. :devil:
 
Itellä taisi olla Toto ja Roxette joskus 5-6 vuotiaana. Tulee vieläkin aika paljon kuunneltua.

Eikös se muuten yleensä ole niin, että kaikilla se lähtee joko Iron Maidenista, tai sitten Metallicasta? harvemmin molemmista. Itsellä kyseessä oli Iron Maiden, Metallica on aivan paska.
 
Eikös se muuten yleensä ole niin, että kaikilla se lähtee joko Iron Maidenista, tai sitten Metallicasta? harvemmin molemmista. Itsellä kyseessä oli Iron Maiden, Metallica on aivan paska.
Itsellä lähti myös Maidenista ja siitä sain jostain syystä kuunnella aivan homona vittuilua enkä sitä myöskään kovin paljon fanittanut. Itselleni Fagallica kolahti paremmin about pari vuotta sitten mutta ei sitä ole vähään aikaan tullut kuunneltua.

Ja tuo oma ensimmäinen fanitusbändihän oli System of a Down ja sitä tulee kuunneltua vielä tänäkin päivänä.
 
Itellä taisi olla Toto ja Roxette joskus 5-6 vuotiaana. Tulee vieläkin aika paljon kuunneltua.

Eikös se muuten yleensä ole niin, että kaikilla se lähtee joko Iron Maidenista, tai sitten Metallicasta? harvemmin molemmista. Itsellä kyseessä oli Iron Maiden, Metallica on aivan paska.

Hehhe, minulla ei lähtenyt kummastakaan. :D Minusta näistä kahdesta Iron Maiden on parempi, jos pitäisi valita.

En kuitenkaan kuuntele kummaltakaan bändiltä kuin muutamaa kappaletta. Nämä bändit vain eivät jotenkin iske. Jotkut kappaleet tuntuvat turhaan pitkiksi venytetyiltä. Itse ainakin nopeasti tylsistyn, kun 6 minuutin kappaleesta puolet on pelkkää kitarasooloa. Tuo nyt oli siis vain karkea esimerkki, mutta käy kyllä tylsäksi meininki.

Esim. Maidenien uusinta levyä en ole jaksanut kuunnella. Niin monta biisiä joista lyhin oli jotain 4 minuuttia. Ei kiitos. En vain jaksa niitä sooloiluja. :/
 
En vain jaksa niitä sooloiluja.
Omasta mielestä on hyvinkin huvittavaa että sanot tämän Bodomin foorumeilla :lol: Oikeasti ensimmäisellä kerralla kun kuulin If You Want Peace Prepare For Warin niin odotin että sooloilut loppuvat ja sama oli sitten Kissing the Shadowsin soolobattlessa. Ei siinä mitään, hyviä biisejä kuitenkin molemmat.
 
Noh, Iron Maidenhan on julkaissut 15 studioalbumia, joten ainahan sinne joukkoon paskaa mahtuu. Kaikkien bändien kuuntelu pitäisi varmaan aloittaa hiteillä :lol:
 
Omasta mielestä on hyvinkin huvittavaa että sanot tämän Bodomin foorumeilla :lol: Oikeasti ensimmäisellä kerralla kun kuulin If You Want Peace Prepare For Warin niin odotin että sooloilut loppuvat ja sama oli sitten Kissing the Shadowsin soolobattlessa. Ei siinä mitään, hyviä biisejä kuitenkin molemmat.

Hehheh, olette kieltämättä oikeassa. :D Itsekin aloitin hiteillä Bodomien kuuntelemisen, joissa ei siis näitä sooloiluja niin hirveästi ollut. Tai ainakaan se ei siltä tuntunut.

Ja täytyy kyllä myöntää, että skippaan Bodomiltakin biisit, joissa soolot alkavat oikeasti tylsistyttää. Niitä ei onneksi ole kovin montaa. Ne vaan sitten liukuu siinä ohi, siksi aikaa voin keskittää ajatukseni muualle. :rofl: En tiedä miksi sama tekniikka ei toiminut Metallican tai Iron Maidenin kohdalla.. Kun ei, niin ei. :D Varmaan..

Molemmilta bändeiltä tosin löytyy siitäkin huolimatta muutamia hyviä biisejä, mutta suurin osa niistä onkin minun kohdallani niitä hittejä..
 
Kaveri soitti mulle ekan kerran Iron Maidenin Trooperin ku olin about 8, oli must iha Ok mut ei tullu mielee et vois vähä enemmänki niitä biisejä kuunella, ku ei sekää niit kauheesti kuunnellu.
Sit ku olin 11 (2007) ja sain GH3 ja soittelin Metallican One totesin vähitelle et tää o iha semi, ja aloin sit vähitelle kuuntelee Metallicaa. Maidenii kuuntelin aina välil, mut niil oli liika huonoja mun mielest et oisin kunnol alkanu kuuntelee.
Sit tossa viime keväänä alko Metallica vähä kyllästyttää, ni päätin koittaa taas Bodomii (Kuulin Bodomist ekan kerra vuon 2008 talvel, oli must iha kauheeta paskaa) Mut sit ku kuuntelin niit eka 8-bit versioina jois ei oo lauluu, ni aloin tykkää niist ja sit vähitellen ne iha oikeetki versiot alko menee ja nyt oon viime kesäst asti kuunellu niit aika pirun paljo.

Aloin kans kuuntelee Northerii tos pari viikkoo sit ku löysin linkin täält forumilt ja totesin et seki o hyvä.

Oon kans soitellu kitaral noita tosta 2009 syksystä alkaen.
 
5-vuotiaana Nightwish. Kuuntelen edelleen välillä, sen myötä myös alkoi kunnolla lauluharrastus, joka on edelleen ehkä elämän tärkein asia. Innoistuin siitä myös soittamaan viulua.
Sitten 11-vuotiaana tuli Children Of Bodom ja Marilyn Manson. Sain Blooddrunkin isoveljeltä synttärilahjaksi ja sen jälkeen ei ollut enää paluuta. Bodom on edelleen tosi tärkeä juttu, oon miettinyt jotain reaper aiheista tatuointiakin heh. Mansonin uudempi tuotanto ei enää ole oikeen kiinnostanut, mutta ACSS on kyllä vitun hyvä levy.