KIRILL

Scytheman

dissident aggressor
Dec 4, 2001
253
0
16
sweden
www.urkraft.tk
Tjenixen. Kunde inte undgå att se att din location är Luleå. Skönt att veta att det finns fler Opeth fans än jag i denna gudsförgätna håla :) Så, vem må du vara, om jag får fråga?

- Stefan Lejon, Luleå

Sorry everyone for this post :D I just didn't feel like sending him a pm :D
 
Scytheman Yeah...kul med lite folk från Luleå !!!:)
Studerar för nuvarande på vårat fina universitet annars är jag ett Opeth fan på heltid he he...:headbang: .....det är en trevlig liten stad det här...lite kall bara...

fast vi har ju faktiskt ganska grymma band här med...Duskfall,Naglfar,Solitude, Crystalis (de har ju också en demo på gång tror jag) ok kanske inget att jämföra med göteborg men man ska vara glad för det man har...

ganska:Yupp..klart man ska fara och se Vintersorg.....:p

tenebrose: "Jag vände så mot norr. Och fann min själafrid" Vintersorg :devil:
 
Kirill - Pluggar själv på universitetet (pedagog utbildningen) men är liksom du annars metal (och Opeth) fan på heltid :)

Jepp vi har några schyssta akter här. Duskfall är grymma (och Micke en jävligt trevlig snubbe) och Solitude är en stigande stjärna (hade faktiskt två av medlemmarna som elever på min senaste praktik). Du glömde dock två av mina absoluta favoriter. Scheitan och Everdawn! Crystalis är ok men inget jag direkt diggar. Schyssta snubbar dock.

Jobbar annars mycket med metal på nätet oxå. Gör en del officiella hemsidor (The Black League, Moonsorrow, Ancient och Payre) och har mitt lilla webzine (Urkraft). Länkar finns i min signatur om du är intresserad...

Och jepp det blir nog att dra sig ner till Skellefteå i Februari. Får ju inte missa en sån chans!
 
Sköna sidor!!! Och Urkraft har man ju faktiskt besökt ett antal gånger visste dock inte att sidan var snickrad i Lule...:lol:
Känner faktiskt inte till Scheitan och Everdawn måste...kolla upp..har de hemsidor eller?
 
Scheitan och Everdawn

Bägge banden ligger lite i träda nuförtiden men var bägge stora kring Gates of Ishtars (Luleås finest utan tvekan!) storhetstid. Båda banden leds av Pierre Törnqvist, som förövrigt jobbar på universitetet.

Scheitan har släpp tre plattor: Travelling in ancient times, Berzerk 2000 (bägge på Invasion) och Nemesis på Century Media)...

Everdawn har släppt Opera of the damned (Black Drowned Prod) och Poems/Burn the Past (Invasion)...

Två jävulskt bra band. Kolla upp! Inga hemsidor tyvärr...
 
Originally posted by KIRILL
tenebrose: "Jag vände så mot norr. Och fann min själafrid" Vintersorg :devil:
Tssk... de enda norrlänningar som går an är Skelleftebor och Smålänningar (men bara några få Smålänningar). Mjao, inte riktigt sannt. Jag har hört att det finns två-tre vettiga människor i Göteborg också. ;)
 
Originally posted by Scytheman
Allt norr om Skåne lika med Norrland?
Bravo! :D
Allt norr om Skåne är Norrland, allt utanför Skåne är utlandet... med undantag av Danmark, förstås, som i själva verket är ett bihang till Skåne. :D

Fast Smålänningar tror sig vara sydsvenskar... de bara lurar sig själva. Jag försöker övertyga mina småländska vänner och min svägerska om detta, men de förstår helt enkelt inte. :)
 
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

allt utanför Skåne är utlandet... med undantag av Danmark, förstås, som i själva verket är ett bihang till Skåne.

Skulle nog hellre påstå att allt norr om Skåne är Sverige och att Skåne i själva verket är ett bihang till Danmark...

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 
Originally posted by Scytheman
Skulle nog hellre påstå att allt norr om Skåne är Sverige och att Skåne i själva verket är ett bihang till Danmark...
Nej, nej, planeten, din geografi är lite rucklig, men det gör inget... jag förväntade mig inte förståelse från en norrlänning.

...vänta bara... snart lyckas vi gräva bort oss från er och sen ångrar ni er... :lol: