meatballish heavy metal

I don't know how you can categorise Brocas Helm or TLWSF as meatballish.They'd both have to be prime examples of bands doing it right in their own times perspectively.
Fucking GWAR are meatball not TLWSF nor Brocas Helm.Fuck me...

"meatballish" means "swedish" fyi

as in, swedes eat a lot of meatballs, therefore: _______________
 

svinbra, upptäckte senast igår bandet universe på din blogg,
skulle tro att ca 90% av min heavy metal-samling kommer därifrån :p

ska tydligen finnas en MOGG live-vhs som farsan spelade in nån gång under
80-talet i en kartong i källaren, ifall du är intresserad skulle jag kunna försöka gräva upp den

"1995" for sure

just 1995 verkar ha lite sämre ljudkvalite än de andra låtarna från spelningen dock?
(kan ha fel, lyssnade igenom den snabbt igår)
 
Stieg Larsson's will dictated that his estate go to the Communist Workers Party of Umea but it was unwitnessed and thusly went straight to his estranged dad and brother

Nice estate laws there, Sweden
 
Stieg Larsson's will dictated that his estate go to the Communist Workers Party of Umea but it was unwitnessed and thusly went straight to his estranged dad and brother

Nice estate laws there, Sweden
yeah it would be a lot better if anyone could just print up a document and claim it is the will of someone recently deceased (???)
 
yeah it would be a lot better if anyone could just print up a document and claim it is the will of someone recently deceased (???)

printing documents with two of your friends is also a fun thing to do, this is however completely irrelevant to MEATBALLER METAL

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=-2UtElAMuTc"]http://www.youtube.com/watch?v=-2UtElAMuTc[/ame]

(just posting whatever is heavy)
 
svinbra, upptäckte senast igår bandet universe på din blogg,
skulle tro att ca 90% av min heavy metal-samling kommer därifrån :p

ska tydligen finnas en MOGG live-vhs som farsan spelade in nån gång under
80-talet i en kartong i källaren, ifall du är intresserad skulle jag kunna försöka gräva upp den



just 1995 verkar ha lite sämre ljudkvalite än de andra låtarna från spelningen dock?
(kan ha fel, lyssnade igenom den snabbt igår)

Universe är så satans bra!
Mogg live låter intressant kan du fixa ett ripp av VHS:en tror du? för en DVD kopia kan du få en slant.

1995 har aning sämre ljud, även bild (det mesta är rött och blått) :bah: skulle annars rekommendera "Atlantic Ring" eller "Hang On" helt okej bild där.
 
För övrigt så kraschade min dator igår morse när jag fixade med rippningen därav fördröjningen, fuck Vista.
Ska installera lite program sen sätta igång med att fixa cuttningen och synka rätt (är osynkat som fan orginal).

Einride du råkar inte ha någon demo från Landslide förutom den där? dom ska ju ha släppt en hel del.
 
Universe är så satans bra!
Mogg live låter intressant kan du fixa ett ripp av VHS:en tror du? för en DVD kopia kan du få en slant.

1995 har aning sämre ljud, även bild (det mesta är rött och blått) :bah: skulle annars rekommendera "Atlantic Ring" eller "Hang On" helt okej bild där.

ska ge det ett försök! får hoppas att banden har lite liv kvar efter att ha legat i en låda sen 90-talet :p

kör på atlantic ring! nu blir det ut och bada
 
Gotham City - Atlantic Ring (Live at Ersbodaskolan Live Video)

Nu äntligen tog jag tag i detta och rippade Atlantic Ring, ber om ursäkt för att ljudet är lite out of sync :bah:


[ame]http://www.youtube.com/watch?v=UBvzNfFMmrc&[/ame]​
 
this is another rip than the one that's been floating around which had painfully exaggerated high frequencies, right? it really sounds better

one of the best swedish hm songs ever, of course


EDIT: wait, no, this rip sucks, it's mono??? one of the guitars is almost totally gone, especially apparent in the part that starts at 2:55
 
Yeah I just made it from the vinyl, the quality of the bootleg is actually bad as hell comparing to the original LP.
There is also another vinyl rip floating around (the one you are thinking of maybe) but it's not good either.
What you hear here is a totally lossless Wav rip.

EDIT: It shouldn't be mono (if didn't fucked it up when exporting in Audacity in some way.. ) have to listen to the vinyl and compare. Wait