Tahtoo Soittaa SähköSkebaa!!!

Lord_Jomo

UltimateEvilChaosOverLord
Mar 12, 2002
34
0
6
38
Rauma (Westside)
Visit site
Juups, eli olen ostamassa sähköskebaa ja aattelin kysyä Teiltä jotka soittavat sähköskebaa että mikäs olisi semmoinen hyvä merkki ja minkäslainen semmoisen hinta olisi?
Sitten vielä että tarviikos mennä minnekkään musiikkiopistoon vinguttamaan lastenlauluja vai oppiikos ilman kursseja soittamaan skebaa niin hyvin kuin elävä legenda Ritchie Blackmore? Ja tietenkin vielä että mistäs semmoinen kannattaisi ostaa/tilata.
 
Oma kitarani oli ensin isoveljen akustinen. seuraavaksi ostin Jacksonin, hinta uutena oli jotain 5000mk Käytettynä saa hyvän kitaran halvalla. Mutta se kitaran osto riippu ihan siitä mitä haluaa soittaa..humppaa, niin osta fender. metallia niin sitten vaikka ESP, jackson, ibanez ym. Kyllä itseopiskelemalla oppii, mutta aina parempi opetuksen kanssa.. Hyvä tapa on myös soitella jonku itseään paremman kaverin kanssa joka soittaa samaa musiikkityyliä. Siinä voi samalla kaikenlaista kysellä ja voi soittaa mitä itse haluaa, eikä just jotain lastenlauluja..
 
Originally posted by Lord_Jomo
Juups, eli olen ostamassa sähköskebaa ja aattelin kysyä Teiltä jotka soittavat sähköskebaa että mikäs olisi semmoinen hyvä merkki ja minkäslainen semmoisen hinta olisi?
Sitten vielä että tarviikos mennä minnekkään musiikkiopistoon vinguttamaan lastenlauluja vai oppiikos ilman kursseja soittamaan skebaa niin hyvin kuin elävä legenda Ritchie Blackmore? Ja tietenkin vielä että mistäs semmoinen kannattaisi ostaa/tilata.

Kitaran ja vahvistimen kannattaa kyllä olla jonkin verran laadukkaat koska huonolla pelillä into helposti loppuu kesken.

Hyvä merkki. No se on oikeastaan ihan maku asia. Kannattaa kierrellä musiikkikauppoja ja testata niitä kitaroita. Tilaamalla kitaraa ei oikeastaan kannata ostaa koska silloin sitä ei pääse testaamaan.

Kannattaa käydä osoitteessa www.muusikoiden.net siellä on keskustelu alueet jossa on paljon muutkin kysellyt tämänkaltaisia kysymyksiä ja voit itsekkin siellä kysellä. Varmasti parempi paikka saada vastauksia kuin tämä foorumi.
 
No, aika leganda alotuskitara (varmaan 4/5:stä alottaa tällä) on joku Fender kopio. En siis välttämättä suosittelis, mutta ihan hyviä ekoja kitaroita ne on. Siis Squier, Cort, Tokai ym mitä niitä nyt on.

Enkä mä usko että sillä nyt heti on niin hirveesti väliä mikä kitara sulla on. Yhtä vaikeeta se on Ibanezilla ku Fenderilläkin :)
Kyllä se käsitys siitä hyvästä kitarasta sit muodostuu itelle päähän ku o tarpeeks soitellu.

Niin, ja mikä tärkeintä, kitaran pitää olla musta :D
 
Voi sillä fenderillä muutakin soittaa kun humppaa.. mut heviä en alkais ekana vääntään.. Eikös Iron Maidenin poijista jollain oo Stratocasteri??
 
BA: Itselläni on Fender akustinen, ja soihan se ihan hyvin. Mutta olen samaa mieltä, että sillä mitää heviä soiteta. Mutta aion hankkia ESP:n, olen ihan testannut sen malleja, ja heviähän sillä voi soittaa. Mutta sehän on ihan totuttelukysymys, mitä kitaralla voi soittaa heviä.
 
Mitähän Pp nyt sekoilee... :p


Voihan Gibsonillakin heviä takoo vaikka yleinen käsitys on että se o enemmän blues kitara.

Soittihan G.Moorekin joskus jonkinasteista heviä Gibsonilla.
 
sepä siinä onkin, koska suurin osa käyttää samoja kitaroita => levyt kuulostaa aika pitkälti samalta kun kitarasoundeja vertaillaan.


Ark - Burn the Sun on hyvä esimerkki metallilevystä jossa on käytetty fenderiä eikä se kuulosta siltä samalta wannabe-pantera-kitarasoundilta niinku 90% nykyajan metallista.
 
Originally posted by Lord_Jomo
Juups, eli olen ostamassa sähköskebaa ja aattelin kysyä Teiltä jotka soittavat sähköskebaa että mikäs olisi semmoinen hyvä merkki ja minkäslainen semmoisen hinta olisi?
Sitten vielä että tarviikos mennä minnekkään musiikkiopistoon vinguttamaan lastenlauluja vai oppiikos ilman kursseja soittamaan skebaa niin hyvin kuin elävä legenda Ritchie Blackmore? Ja tietenkin vielä että mistäs semmoinen kannattaisi ostaa/tilata.

Osta multa Charvel mod.3 :D tai sitte RR3(uus) tai sitte mun modifoitu RR3(vanha) tai sitte warlock tai sitte ibanezin rg470(olikohan se 470?)... minulta voi ostaa kitaroita jos haluaa kitaran :p