Varför Nalen? :(

Status
Not open for further replies.

Feskprinsen

New Metal Member
May 25, 2007
1
0
1
Jag hoppas att någon i DT läser detta.
Jag äger varenda utgåva, inklusive demos, LPs och EPs som någonsin släppts med Dark Tranquillity. Jag lyssnar i princip bara på DT och nästan ingenting annat, och har väntat i åratal för att få en chans att se dem live här i Stockholm. Imorse blev jag så otroligt lycklig och helt exalterad när jag gick in på ticnet och såg att de skulle spela i Stockholm, på Nalen. Jag gick in på deras hemsida och såg till min förskräckelse att det är 18-årsgräns! Jag som är född '90 kommer att vara 17 år gammal i September då de spelar. Allt förstördes.
Så om Stanne, Brändström, Henriksson, Sundin, Nicklasson eller Jivarp läser detta, så BER jag er verkligen. Boka om eller lägg till en extra spelning någon annanstans i Stockholm, till exempel Hovet, Annexet eller helst av allt Klubben i Fryshuset så ett långtida fan kan få chansen att se sina hjältar. Det skulle betyda så otroligt mycket!

Tack för det bästa bandet i världen!
 
Ett stort DT-fan är sannerligen ingenting att skratta åt.

Edit: Jag hoppas på att din önskan kunde upfyllas, med andra ord, skaffa dig ett falskt ID-kort... :p

[size=-4]My post here might be completely awkward grammar-wise.[/size]

Edit 2: For those who don't understand what he's saying.

He said he's quite a die-hard DT fan, has all the albums and releases by the band, and pretty much only listens to DT.

He heard that DT are playing at Nalen, in Stockholm, which came as a pleasant surprise. Then he discovered at Nalen's website that the age limit for the show is 18 (People 13 and up can still go if they are in the company of a tutor, but I guess that's too embarrassing to be considered). So, since he's a minor, he can't go.

Subsequently, he begs the band members to intercede for him so that he (who is their greatest fan ever) can attend to their concert in Stockholm, which would totally rule.
 
Feskprinsen: Jag förstår hur det känns, kompis. Att inte vara myndig är fruktansvärt frustrerande ibland. Även om DT kanske inte bokar fler spelningar i sthlm på kommande turnén så kanske de kommer att spela i närheten nånstans, som västerås, uppsala eller eskilstuna?

En mycket liten tröst i sammanhanget är väl att när du väl har fyllt 18 så kommer du ibland uppskatta att det är 18-årsgräns.

afz902k: If you read and wrote that without help, then I'm impressed.
 
Maybe there is a forum for the festival and you could ask there if anyone would like to do that. I am sure you'll find someone there. It shouldn't be embarrassing. I bet a lot of people have that problem and since you are 17 (I assume since that because that number is written in his text) the tutor shouldn't feel embarrassed as well.

Just in case he doesn't speak English, could anyone translate that for him? I don't speak Swedish at all.
 
men vafan skärp dig! Är du handlingsförlamad eller? Chansen att dom bokar om är ju noll, därför måste du själv fixa det här själv! Det är mycket enklare att fixa falskleg än du tror, jag har själv gjort ett par genom åren. Har du skaplig scanner och skrivare så är det lätt som en plätt! I synnerhet om du lyckas få ta på ett utländskt leg att kopiera, ajg har själv använt mig av ett amerikanskt och andvände detta i tre år i sverige utan problem (tills jag tappade plånboken och det hamnade hos farbror blå tillsammans med mitt bankkort hehe) har du lamminator kommer det se extremt proffsigt ut. Så, scanna in skiten, fixa siffran nödvänig för korrekt ålder (och givetvis annan info, inkl fyra sista siffr för att minska siffran att åka dit om du försöker haffa dig) skriv ut på högkvalitets fotopapper, limma ihop skiten - gärna med nåt emellan tex ett tunt gammal busskort, lamminera - Klart!

Lycka till, ses på Nalen!!
 
En liten kommentar bara: Det som snus-Kalle snackar om kallas "urkundsförfalskning" och är inte populärt hos farbror polisen. Straffskalan sträcker sig upp till två års fängelse, även om du antagligen bara skulle få böter om du åkte fast pga att du knappast har något vidare illvilligt uppsåt. Kan vara värt att tänka på. :)
 
Status
Not open for further replies.