Allt går att köpas...eller?

Galdersång

New Metal Member
Dec 1, 2003
26
0
1
39
www.tam.info.se
du mr. v, ja vet att ja tjatat otaliga gånger om Otyg och Djävulen, men helt seriöst, hur mycket skulle du ha nu för att spela in skiten :D, om du bortser från allt "..det känns inte rätt nu" osv.. bara säg ett pris så pröjsar ja fan, får ju inte en blund om nätterna förräns man hört nytt material :D .. haha jaja... :D
 
Galdersång said:
du mr. v, ja vet att ja tjatat otaliga gånger om Otyg och Djävulen, men helt seriöst, hur mycket skulle du ha nu för att spela in skiten :D, om du bortser från allt "..det känns inte rätt nu" osv.. bara säg ett pris så pröjsar ja fan, får ju inte en blund om nätterna förräns man hört nytt material :D .. haha jaja... :D
hehe...
som fattig student är jag fanimej med och lägger en handpenning. Skulle göra allt i världen för att få höra mer material från världens bästa band någonsin!
 
haha, eller hur.. lär ju vara ganska många som e villiga att lägga en slant... vilket tillfälle för vintersorg o dra in en jävla massa pengar... ja du, det är nog världens bästa band, alla kategorier genom alla tider... :)
 
Galdersång said:
haha, eller hur.. lär ju vara ganska många som e villiga att lägga en slant... vilket tillfälle för vintersorg o dra in en jävla massa pengar... ja du, det är nog världens bästa band, alla kategorier genom alla tider... :)

It's not about the money, it hasn't been about that ever. It's about feeling creative and genuine..

mr V
 
ok.. aja, har du tröttnat på folk musiken helt eller?? det är ju för fan av den som man kan skapa något riktigt orginellt, precis som det soundet ni hade, kallar du inte det kreativt så vet jag inte vad? .. visst, jag kan också förstå att man lessnar på vissa saker, men då kan man ju försöka få det till nåt bättre... inte bara rakt av avsluta verksamheten
 
Galdersång said:
ok.. aja, har du tröttnat på folk musiken helt eller?? det är ju för fan av den som man kan skapa något riktigt orginellt, precis som det soundet ni hade, kallar du inte det kreativt så vet jag inte vad? .. visst, jag kan också förstå att man lessnar på vissa saker, men då kan man ju försöka få det till nåt bättre... inte bara rakt av avsluta verksamheten

Och det är ju precis det vi har gjort, förlängt konceptet till en mer extensiv skepnad som vi kan belysa från fler perspektiv. Det är ju fortfarande stora delar av folkton kvar i musiken, och vissa låtar har mer folkmusik än tidigare.

mr V
 
Stefader said:
Tihi :)
Säga vad man vill om det hela, men visst är det iallafall bättre trumljud än på originalet?

Skellefteå metal tjoho!
Smörsången lät kanske lite tunt men growlet var däremot grymt!!
 
Vintersorg said:
Det är ju fortfarande stora delar av folkton kvar i musiken, och vissa låtar har mer folkmusik än tidigare.

mr V

Jag hör ingen folkton i "Cosmis Genesis", "Visions From The Spiral Generator" och "The Focusing Blur".
 
Rysstroll said:
Jag hör ingen folkton i "Cosmis Genesis", "Visions From The Spiral Generator" och "The Focusing Blur".
Hitta "repeat"-knappen och lyssna en gång till ;) Visst låter den inte som i Otyg och är inte så uppenbar heller. Men jag funderar trots allt vilka låtar har mer folkmusik än tidigare :confused:
 
Rysstroll said:
Jag hör ingen folkton i "Cosmis Genesis", "Visions From The Spiral Generator" och "The Focusing Blur".

What??? I think some of those albums have the most folk-influenced music...

mr V
 
Tror mange sikter til lyrikken, og ikke selve musikken, når de sier at det ikke finnes noe folkemusikk igjen i Vintersorg (bandet). Hva er det som minner mer om folkemusikk på de gamle Vintersorg skivene enn de nye?

Begrepet "folkemusikk" blir oppfattet ulikt uansett.

Håper forstår norsk, hørt at svensker ikke leser norsk... :)
 
Håller med dig JM. Jag tror att många definierar folkmusik (eller folk metal) som musik med mungiga och lyrik om troll, vilket inte riktigt är helt korrekt.

Och de flesta svenskar förstår norska utan problem, så länge det inte är nynorsk i alla fall. :)
 
I så fall är det inte korrekt heller att difiniera folkmetal som folkmusik. Metal har ju inget att göra med folkmusik. Det är snarare sådana band som Garmarna som spelar folkmusik.

Vad gäller Vintersorg, det är åtminstone folk inspirerad lyrik på de gamla skivorna (som finns inte på de nya).