COB artikkelit ym

Latasin tänne nyt pari aika harvinaista pätkää (en ole ainakaan itse niitä ennen täällä nähnyt) elikkä Making of Everytime I Die video kahdessa osassa. Kuva tulee valitettavasti helvetisti myöhässä, johtunee Youtubesta koska alkuperäiset videot eivät tule myöhässä. Tässä kuitenkin





Minulla on myös koneella koko live at Mystic Festival 2001 jossa on biisien välissä lyhyitä Alexin haastattelupätkiä. Video on pitkä joten sen uploadaamiseen menee jonkin aikaa, mutta jos joku haluaa niin voin ladata senkin.
 
Last edited by a moderator:
oikein viileys vids - paljon kiitoksia; voitaneen joku kääntää vähän? :worship: (anteeksi minun huono suomea olkaa hyvää!)

ja ... Alexin uusin palkintoa (tämänpäiväinen Helsingin Sanomat)

HS2-1.jpg
 
Onko kellään uutta soundia ja skanneria? Siellä on pientä juttua Warmenistä ja aika hassu kuvakin.
 
Tarkoituksenahan on siis julkaista cover-albumi jota varten on tarkoitus nauhoittaa myös uusia covereita. Studioon saatetaan mennä kesällä 2010

And about that sentence, "minä unohdin uusia Soundin tilaukseni" is one way to say it :)
 
Ku näin ton jutun (itseasiassa Ilta Sanomien netissä otsikolla "Children of Bodomin kitaristi parempi kuin Metallican!!!!11!", Amg, kyllä suomireportterit osaa hehkuttaa), niin tuli aika vahva visio siitä, että tää coverlevy on semmonen, missä on kaikki tähän mennessä jo julkaistut coverbiisit, niinku nää Oopsit ja Somebody Put Somethingit ja sitten muutama uusi, jotka on jo laitettu nauhalle. Tai sitten kaikki uutta, dunno. Mutta tuskinpa pojat kesällä lähtee studioon covereitten kaa hikoileen...
 
Haastattelu HCDR levyn tiimoilta:

Heviryhmä Children Of Bodom kaahasi albumilistan ykköstilalle uudella 'Hate Crew Deathroll' -albumillaan. Kaista kyseli kuulumisia orkesterin kosketinvirtuoosi Janne Warmanilta. Katso myös uusi Bodom-kuva, joka on napattu Klamydia-ep:n nauhoitussessioissa... Täällä.

Miltäs se albumilistan ykköstila nyt maistuu Bodom-leirissä?

- No, onhan se aika hemmetin hieno homma... Kyllä me just puhuttiin, että on se tietynlainen saavutus. Kyllä se siis jotain merkitsee, mutta noihin listoihin vaikuttaa aika monet aspektit.

Onko kukaan älähtänyt teille uuden levyn kannesta? Reaperihan riehuu siinä kaupungissa ja vaikkapa New Yorkin tapahtumien jälkeen moiset jutut ovat aika arkaluonteisia...

- No, me vaan siirettiin meidän viikatemies kaupunkiin, mutta ei sillä ole tietenkään mitään tekemistä New Yorkin hommien kanssa. Tajuttiin tosin itsekin vasta myöhemmin, että Amerikassa joku voi vetää vääriä johtopäätöksiä.

Millaista palautetta olette saaneet pitkäsoitosta? Oletko kuullut mitään todella yllättävää?

- Kyllä suurin osa palautteesta on ollut erittäin positiivista, mutta aina siellä on mukana jotain yllättävän urpoja juttuja, kuten "sekä syna- että laulusoundit on liian
teknoja." Minä vaan ihmettelen...

Seuraatko internetissä esimerkiksi hevisivujen keskusteluja?

- En. Bodomin omaa messageboardia tsekkailen joskus.

Mitäpä diggaat 'Needled 24/7' -videostanne?

- Ihan surkea. Ei saatu vaikuttaa siihen itse oikeastaan mitenkään ja se on kyllä ihan paskan näkönen.


Muinaiseen Japaniin

Mitkä ovat odotuksenne Halfordin helmikuisen lämppärirundin suhteen? Onko siistiä rundata itsensä Metal Godin kanssa Japanissa?

- Muinaisessa Japanissa nyt on muutenkin niin pirun makeata ja nyt päästään vetämään vielä suuremmille yleisöillekin. Tulee olemaan hemmetin siistiä.

- Muutenkin on siistiä päästä kiertään taas. Suomi on aika samaa kauraa mitä me ollaan tehty ennenkin, mutta eurorundi on ekan kerran oma headline-setti, joten se tulee oleen tosi
mielenkiintoista touhua. Eurorundin jälkeen vedetään Italian Gods Of Metalissa, Summerbreezessä ja jossain suomalaiselle festarilla.

Onko Yhdysvaltain kesäinen rundi jo vahvistunut? Ahdistaako aloittaa hommat siellä taas tavallaan alusta?

- Ahdistaa ja ahdistaa tottakai! Kiertueen pitäisi kai olla varma. Toisaalta vielä ei ole lopullisesti vahvistunut, että mikä lafka julkaisee uuden levymme sielläpäin.

- Teemme syksyllä sitten oman rundin Kauko-Idässä ja sen jälkeen on jo ollut puhetta uudesta Pohjois-Amerikan kiertueesta. Huh huh.


Sotamiehillä uutta materiaalia

Warmen-yhtyeeltäkin puskee ilmeisesti uutta kiekkoa jossain vaiheessa pihalle?

- Joo, uusia biisejä on jo väännettynä, mutta saa nyt nähdä, milloin ehtii raapimaan kiekkoa purkkiin kun on aika paljon tuota rundia koko tämä vuosi.

Children Of Bodom kävi nauhoittamassa myös 'Latomeri'-biisin Klamydian helmi-maaliskuussa ilmestyvälle EP-levylle.

- Se sessio meni aivan älyttömän hyvin. Runtattiin biisi ykkösellä purkkiin ja vedettiin känni päälle.

- Ei Vesku (Jokinen, Klamydia-solisti) puuttunut asiaan ollenkaan vaan se antoi meille ihan vapaat kädet. Kyllä me kyseltiin siltä jotain mielipiteitä, mutta periaatteessa vedettiin ihan omalla fiiliksellä.

- Siis Klamydiahan on aivan loistavan hyvää känni- ja festarimusaa. Laittaa bändin vaan soimaan, ryyppäilee ja
diggailee sanoituksia. Sieltähän löytyy muutamia aivan helmiä.

Oletteko jo miettineet oman punkkipumpun pystyttämistä jos studiossa oli näinkin hauskaa?

- No, kai me pärjäillään tällä omalla punkkibändilläkin nyt kuitenkin...
 
Sitten vanha haastelo entisestä SFP lehdestä vuodelta 2002. Olen varmaan joskus sen tänne linkittänyt, mutta linkki ei ainakaan enää toimi.


Pientä hiljaiseloa jo jonkin aikaa viettäneeltä Children Of Bodomilta on tulossa uutta materiaalia ensi kesänä. Nyt kun bändin pääjehu Alexi "WildChild" Laiho yllättäen oli eksynyt Sinergy-bändikavereidensa Roope Latvalan ja Marco Hietalan kanssa Poriin 19.4. esittelemään Jackson-kitaroita Sound City-liikkeeseen, piti tätä tilaisuutta ehdottomasti käyttää hyväkseen. Niinpä otin herra Laihon hetken juttutuokioon aiheesta Children Of Bodom.

Teettekö te paljonkin tällaisia promokeikkoja musiikkiliikkeisiin?

- Tuota joo tavallaan, meillä on ollut nyt tässä Lahdessa pari päivää sitten ja sitten viime kesänä meillä oli Joensuussa, Kuopiossa ja taas Lahdessa. Näitä on silloin tällöin, ei nyt hirveästi. Roope noita on duunannut paljon enemmän silloin aikoinaan.

Children Of Bodomilta ilmestyy single heinäkuun ensimmäinen päivä "You Better Off Dead", millaista materiaalia se on verrattuna aikaisempaan, nyt kun Follow The Reaperistakin on jo jonkin verran aikaa?

- Kyllä se ainakin mun mielestä ja varmaan puhun aika monenkin ihmisen puolesta on vitun paljon raaempaa kamaa. Siis sama bändi edelleen ja samat aspektit; laulut, kepit ja syntikat, mutta on se paljon raaempaa, ettei ainakaan mitään HIM:iä ole tulossa.

Onko se single levytetty vielä ja mihin studioon olette menossa?

- Ei ole levytetty, me ollaan tänään menossa sinne studioon, Lappeenrantaan.

Kahdessa aikaisemmassakin singlessä on ollut mukana coveri (Downfallissa Stonen "No Commands" ja Hate Me!:ssä WASP:in "Hellion"), eikö tähän uuteenkin ole coveri tulossa ja mikäköhän on kyseessä?

- Joo, kakkosbiisi. Se on tuo Ramones-yhtyeen "Somebody Put Something In My Drink"

Miten tuleva festarikesä, onko mitään keikkoja sovittuna?

- Meillä ei ole Suomessa nyt ollenkaan, ihan pelkästään vaan sen takia me koitetaan saada sitä uutta lättyä pihalle niin ei viitsi hirveästi vetää. Meillä on Wackenissa Saksassa ainakin yksi festari.

Uudesta materiaalista, oletko sinä tehnyt edelleen lähes kaiken materiaalin?

- No, joo. Mä olen tähän mennessä kirjoittanut kaiken, kun meillä on nyt kuusi uutta biisiä. On tuo meidän rumpali Jaska kirjoittanut pari riffiä, että siitä saattaisi syntyä yksi.

Kuinka valmiiksi sinä aina teet ne biisit, eli kuinka paljon jätetään muiden soittajien hoidettavaksi?

- No, mä kerron niille mitä pitää soittaa, mitä mä nyt kuulen päässäni ja kyllä mä annan sinänsä vapaat kädet duunata ihan mitä ne haluaa. Jos rumpali haluaa vetää johonkin kohtaan jonkun fillin niin se saa vetää sen siihen, sama syntikoiden kanssa, että kyllä ne aika paljon tuo sitä omaa juttua siihen messiin.

Kun Impaled Nazarenelta tuli uusi levy "Absence Of War Does Not Mean Peace" viime syksynä ja sinä teit siihen yhden biisin, mutta se ei kuitenkaan ehtinyt levylle, että mitä sille biisille sitten kävi?

- Ei sille käynyt oikeastaan mitään. Se on semmoinen juttu, että mun piti duunata siihen siis kaksikin biisiä, mutta se sitten vähän jäi. Sitten siinä oli semmoinen, että mä en kerinnyt nähdä niitä jätkiä ollenkaan missään niin se jäi sitten siihen.

Mitä mieltä muuten olet siitä levystä, kun jonkin verran erilaista se on kuitenkin aikaisempaan?

- On se helvetin hyvä. Onhan se vitun erilainen kun ne muut, mutta kyllä mä ainakin siitä diggaan.

Millainen keikka tämä "Tokyo Warhearts -Live In Japan 1999" oli verrattuna nyt teidän muihin keikkoihin?

- Oli se siihen aikaan hyvä, mutta kyllä me nykyään paljon parempaankin pystytään kuin silloin, että kyllä sitä nyt kuuntelee sillai että "Ei saatana, että piti tällainenkin paskarieska puskee pihalle." Oli se siihen aikaan kuitenkin ihan hyvä.

Miten soittosi on tässä kehittynyt viime Children Of Bodom levytysten eli tässä lähemmäs kahden vuoden aikana?

- On se nyt siinä mielessä, että olen mä koko ajan treenannut ja kyllä mä haluan kehittyä kitaristina. En mä ole missään vaiheessa ruvennut sellaista kelaamaan että nyt mä olen just tarpeeksi hyvä ettei tarvitse enää. Kyllä sitä pitää ja siis joka ikinen vuosi kehittyä. Omasta mielestäni olen kehittynyt tekniikkapuolellakin kyllä, mutta lähinnä siinä miten mä soitan ja miten sitä tekniikkaa käytän, siinä mitä sieltä tulee ulos. Mä olen aika paljon ruvennut käyttämään erilaisia ääniä siellä välillä ja eri touchia, että saa semmoisen kunnon rokkaavan meiningin siihen, se on tärkeä homma.

Kun nyt Children Of Bodom on saavuttanut aikamoisen maineen skenessä ja sitten on syntynyt tällaisiakin tapauksia joita itsekin tunnen, että on ehkä Bodomin levy ja sitten kaikki muut onkin jotain tekno/räppilevyjä, siis Bodom on ainoa hevibändi, joka tiedetään, niin meneekö se sitten jo vähän yli?

- En mä tiedä. Me ollaan aina vedetty aika vitun rehellistä metallia, mutta jotenkin nyt tuntuu siltä… Että... En mä nyt viitti puhua pahaa kenestäkään, mutta sanotaan nyt näin, että aika monet bändit yrittää ratsastaa tuolla Ville Valon keppihevosella seitsemänteen taivaaseen. Aika monella bändillä on alkanut löystymään se ote. Ei siinä sitten mitään, jos ei halua enää soittaa sellaista raaempaa meininkiä niin mikäs siinä sitten, mutta...

Te pysytte tässä raaemmassa meiningissä?

- Niin ei meillä ole mitään intressejä ruveta sellaista löysempää kamaa vetämään. On Suomessa hyviä bändejä kyllä ettei siinä mitään. Ja täällä on mun mielestä hyvä se, kun sä mainitsit nuo räppibändit ja nämä kaikki vitun teknohommelit, hevibändit on kuitenkin hyvin esillä. Se on niin kuin ihan yhtä mainstreamia kuin tuollaiset räppipaskabändit. Eri asia kuin jossain jenkeissä, jossa tällainen bändi ei ikinä voisi olla missään listoilla noin korkealla, mutta tietysti näistä meidän kaltaisista bändeistä ei kirjoiteta missään Iltalehdessä, vaikka suurin osa näistä Suomen hevibändeistä myy ulkomailla enemmän kuin monet muut. Eikä sillä nyt ole oikeastaan hirveästi väliäkään.

Syksyllä tuli tuo "hauska" MOTin jakso "Saatanalliset sävelet" ja muutenkin teidätkin leimataan helposti saatananpalvojiksi, mitä sanottavaa tähän?

- Ei henkilökohtaisesti kiinnosta paskan vertaa, ehkä se on ihan hyvä että aiheutetaan vähän pahennusta. (Paikalle saapuu juuri Latvala ja kaikki kolme kaivaa taskuistaan hänelle tupakkaan tulta) Onko se sitä rataa, kuten se Martti Syrjä sano, mitä se nyt sano… "Mitä enemmän nostatte kohua, sitä enemmän lapset rakastaa mua" (Roopen säestämänä, Laiho heittää nauraen).

Follow The Reaperin jälkeen Children Of Bodomin sopimus Spinefarmin kanssa loppui, mutta te ilmeisesti sitten jatkatte sopimusta Spinefarmilla?

- Sitä ei ole vielä kirjoitettu, mutta se on kuitenkin kaikkein todennäköisin vaihtoehto. Kyllä tarjouksia tuli muualtakin. Ollaan ainakin tähän mennessä pärjätty Spinellä.

Ulkomaiden julkaisija tähän asti on ollut Nuclear Blast, miten sitten nyt?

- Se on se Universal-homma, joka liittyy aika paljonkin siihen, että me mennään Spinelle. Saa nyt nähdä miten sekin homma toimii, ei siitä ikinä tiedä...

Muiden biisien kuin sinkkulohkaisun nimeä ei irronnut, että odotukseen jäämme. Millaista musiikkia Bodom-järveltä ensi kesänä tuulee? Lisäähän se viikatemies taas haluaa.