Concerts in Sweden

dujmanu

New Metal Member
Jan 22, 2006
6
0
1
Romania
Hello. I am a new member of the forum from Romania. I will be living in Sweden for the next 4 months and i was wondering if there's a website or something where i could check the concerts for this period. Mostly metal and folk concerts. And especially Vintersorg or Mr. V's other bands.

Thank you
 
Tack så mycket Gaunerin! Jag bor i Sköldinge, Sörmland, så jag är intresserad mest av konserterna i Stockholm, Göteborg, Norrköping etc.
 
2 timmar med tåget, tror jag, det är inte så borta för mig.

Jag vill också fråga om "rock" affärer i Stockholm. Var ligger de?
 
Från Sköldinge tar det minst 3, snarare 4 timmar skulle jag tro ;)

Rockaffärer? Känner bara till Soundpollution, nånstans i Gamla Stan. Nygatan kanske, inte helt säker.
Men visst finns det nån på forumet som vet lite mer om sånt :)
 
Dark Funeral och Naglfar spelar ju lite överallt i Sve. nån gång i Mars. Jag tänkte kolla på dem i Karlskrona (närmast min hemstad). Får ju bara inte missas...
 
Df och nagl spelar också i Stockholm, till glädje och gamman, vad är du ute efter för nåt; kläder eller musik? Musik finns det ton av, hittade nån trevligt vid S:t Eriksplan som sålde Taake-box + tshirt.
 
Tack för allt. Särskilt metaltravelguide.com - just what i was looking for. Jag ska kolla båda musik och kläder när jag kommer till Stockholm.
 
And now for something completely different. I'm planning a round trip by rented car from Katrineholm, Sörmland, to Göteborg. Distance: around 350 km, time availabile: around 3 days. Can you please recommend points of interest along this route? Concerning nature, history, stuff like that, that a tourist with a real interest in Sweden and it's culture might find interesting.

Thank you
 
Oh yeah....Tiveden is nice. There are actually quite a few nationalparks in that area. Since you asked for culture and not so much for nature after visiting Tiveden you could go back a little and drive down on the Eastern side of Vättern. There's even a marked "turistväg" which is leading you to the sights along the way (till och med en runsten ;) ). You'll pass Gränna, famous for its polkagrisar (if Gränna isn't popular with tourists I don't know what is, hehe)......and perhaps you can ferry across Vättern to Visingsö.
Some more info http://www.grm.se/turistinfo/
I have unfortunately not been the Eastern side of Vättern, so I have no idea about that :(