Mikä bändi sai sinut kuuntelemaan metallia?

Graveheart

Cthulhu fhtagn
Nov 28, 2001
521
1
18
...Ja mitä bändejä nykyään kuuntelet?
Itselläni aivan ensimmäinen oli Iron maiden(Joka siis on edelleen oma suosikkini).
Sen jälkeen aloin pikkuhiljaa kuuntelemaan muitakin hevibändejä.COBia aloin kuuntelemaan noin vuosi sitten.Tällä hetkellä kuuntelen edellä mainittujen lisäksi mm.näitä bändejä:
Iced earth
Sentenced
Sonata arctica
Nightwish
Stratovarius
Jag panzer
Six feet under
Jacob´s dream
Eternal tears of sorrow
Judas priest
 
Löysin joskus ala-asteella velipojan tavaroiden seasta Ozzyn Bark At The Moonin. Tosin se oli ainoa metalliannos minulle yläasteaikoihin asti. Sitten sain siskoltani pari Maidenin kasettia ja prin päivän päästä oli ruinaamassa loppujakin hänen Maiden kokoelmastaan. :D
 
Aluksi kuuntelin Metallicaa ja joskus 5 vuotta sitten ostin Ozman Comethin ja siitä asti on heviä kuunneltu. Nykyään ehkä vähän enemmän melodista blackia ja muuta. Tietysti Ossiakin vielä :)
 
Niin tämä meikäläisen Metaiin kuuntelu lähti noin 2 vuotta sitten kun kuulin Stratovariuksen BD:n joka oli ollut minulla jo pari vuotta jollain MP3 levyllä jonka olin kaverilta saanut mutta en ollut suuremmin sitä kuunnellut. Kuitenkin lainasin tuon levyn serkulleni ja hän sattui löytämään tuon kappaleen siitä levyltä ja kaiken lisäksi PAKOTTI (?!?) minut kuuntelemaan tuon kappaleen. Siitä se vaan sitten lähti kovaa etenemään.
 
Kaikestaa saa kiittää Jyrkiä (tv-ohjelmaa), televisio oli auki viereisessä huoneessa, sie tuli bodomin haastattelu ja ei kiinnostanu, en nimittäi sillo tienny bodomista mitää... sitte kuulin Downfall biisin ja ajattelin että voi vittu mitä paskaa... ja sit ku kuulin sen kitarasoolon ajattelin että täähän o vitun hyvä, ja heti ostin Hatebreederin ja sitä myöten oon alkanu heviä kuuntelee :)
 
MASTER OF PUPPETS!!!

Kun olin tokalla niin kaveri soitti mulle Metallican Master Of Puppetsin... siitä se sit lähti ja sitä on kestäny 8 vuotta..

Nykyinen musiikkimakuni on linjaa: Mayhem, Emperor (KUNNIA KEISARILLE!!!), Immortal, Ancient, Slayer, King Diamond, Iron Maiden, Dimmu Borgir, CoB, Covenant (siis ne kaks ekaa levyä...) Thyrane, Thy Serpent, Old Man´s Child, Satyricon, Death, Thorns, jne.... ja kyl mä vieläkin kuuntelen vähä Metallicaa.. mutten kovin usein..


:headbang:
 
Minä aloitin itseasiassa kevyemmästä musiikista eli Metallicasta ja siitä on sitten sirrytty COB, Stratovarius, In Flames, Nightwish, Sonata Arctica yms.
 
Hmm...taisin saada tartunnan jo ihan pienenä, kun asuttiin kerrostalossa vielä. Naapurissa asui jotain pitkälettimörköjä ja minun uteliaisuuteni heräsi. Ovikelloa vain rimpauttelemaan, ja heidän luonaan sitten vierailinkin päivittäin kuuntelemassa Alice Cooperia, Maidenia, Ozzya ja muuta :) Ja tämä on tosi tarina, tunnen tyypit vieläkin.
Nykyään en noita enää kuuntele, ikävä kyllä, mutta metallilinjalla ollaan ;)
 
Hehe, mullapa se bändi ei ollut Metallica, ei läheskään. Vasta kuultuani Amorphiksen Tales from the Thousand Lakesin jumahdin metalliin täysin. Se levy onkin sitten melkein ainoa noilta päiviltä, jota kuuntelen säännöllisesti vielä edelleen. Esim. mitään Metallican levyä en ole kuunnellut kokonaisuudessaan varmaan kolmeen vuoteen. Ennen metallin sisäistämistä ehdin kuunnella about vuoden listapaskaakin, kun en paremmasta tiennyt. :lol: :loco:
 
Kyllä se oli Stratovarius ja Episode joka mut sai aluks koukkuun... Siitä se sit on mullakin laajentunut ja nykyään metallia tulee kuunneltua hyvinki laajasti... ;)
 
Pinenä kuuntelin sitä mitä muutkin kun en mistään vielä tajunnut mitään. :) Sitten kuulin jossain Metallicaa ja ostin Load of shit -levyn, ja se oli siitä erikoinen, että parani mitä enemmän sitä kuunteli (!) että siihen jäi lähes kaikki tälläinen massamusiikki (vaikka nykyään ei Loadia viitsi edes vilkaista) Ostin muitakin Metallican levyjä, ja havaitsin, että kas mitä vanhempaa, sen parempaa.

Ostin Helldoradon heti sen ilmestyessä, ja siellä oli Children Of Bodomin Towards Dead End. Hatebreederin ostin seuraavana jouluna. Myöhemmin tuli mukaan Nightwish, vähän Stratovariuskin, Enter My Silence, ja nyt uusimpana Cradle Of Filth ja Dimmu Borgir.

Pitää mainita että juuri äskettäin ostin myös Gregorianin uuden levyn, ja sekin on aivan mahtava, Moment Of Peace rocks!
 
Iron Maiden oli mulle ensimmäinen hevibändi. Olin silloin niin fanaattinen fani, että halusin heti ostaa kaikki niiden levyt. Myöhemmin Sepulturan ja Amorphiksen avulla pääsin käsiksi vähän rankempaan metalliin. Bodom tuli vasta paljon myöhemmin.

Ennen hevin kuuntelua Green Day oli paras, koska siinä oli särökitarat ja kova meno.
 
Ennen kuin aloin kuuntelemaan metallia,
niin kuuntelin oikeastaan vain Guns n rosesia, Nirvanaa ja semmoista mitä kaikki muutkin kuunteli.
 
Unohtu eilises postis mainita että Bodomia aloin kuunteleen heti kun Something Wild ilmesty... näin jyrkissä Alexin haastattelun ja Deathnight Warrior videon ja huomasi että PERKELE! täähän on vitun hyvä! :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: