Mikä bändi sai sinut kuuntelemaan metallia?

Ala-asteella tipahti pääasiassa KISS (ja siinä sivussa metalli, rock, punk jne.). Ylä-astella sitten vakiintui nämä nykyiset metallipuolen suosikit esim. Sepultura, Metallica, Slayer, Bodom, Dimmu, Slipknot, Niskalaaki, Kotiteollisuus, Manson jne. Maj Karman Kauniit Kuvat on myös ihan saatanan kova, vaikka ei metallia olekkaan.

Olette ilmeisesti aika nuoria kun kiinnostuitte raskaammasta musiikista aika moni vasta tuon power metal buumin alkaessa. Itselleni ensimmäinen oli totta kai led zeppelin ja sabbath. Myöhemmin kuulin poikani levyilta tätä bodomia muutaman biisin verran..:cry:

Siitä että aloin kuuntelemaan metallia voi lähinnä kiittää kavereitani... *kiitos*:)

Kuuntelin niiden kanssa joku yö impaledia, nightwishiä, barathrumia ja tietenkin bodomia.

Sen jälkeen menin kotiin nightwishin ja bodomin levyn kanssa, ja sitten olen kuunnellut bodomia, nightwishia ja kaikkea muuta mahdollista niiden lisäksi...

mulla homma lähti eteneen kun kuuntelin sentencedin frozen ja down levyä. Sitten tuli bodom mukaan vaikka aluks en tykänny laihon äänestä vaikka nykyään se on mahtavaa! siitä on lähteny ja nykyään kuuntelen.

Black sabbath/ozzy
sentenced
cob
ensiferum
sinergy
etos
timo rautiainen & trio niskalaukaus
kotiteollisuus
the black league
amorphis
ja kaikkee muuta kivaa

Tais lähtee ihan tosta perinteisestä ja vieläkin niin helvetin hyvästä bändistä kun IRON MAIDEN!!!!!!!!....ja laulu tais olla The Trooper.....Sit se siirtyki heti Stratoon sieltä Gamma Ray -> Iced Earth -> Bodom (EHDOTON YKKÖNEN!!!) -> Sentenced -> Amorphis ->In Flames -> Alt. Hörhöt (mm. Slipknot, Kotiteollisuus, System of a Down!!!, Soulfly) Ja loppua ei näy......

Originally posted by snapsitap
Siitä että aloin kuuntelemaan metallia voi lähinnä kiittää kavereitani... *kiitos*:)

Kuuntelin niiden kanssa joku yö impaledia, nightwishiä, barathrumia ja tietenkin bodomia.

Sen jälkeen menin kotiin nightwishin ja bodomin levyn kanssa, ja sitten olen kuunnellut bodomia, nightwishia ja kaikkea muuta mahdollista niiden lisäksi...

Joo... Taitaapas olla Sibeliuksen ja Ilkeänmiehen ja muiden Mafialaisten syytä tuo, kun muuttui Snapsitapista mustaan pukeutuva metallisti... Kiitos vaan ittelles...

Itse olen kuunneltuani MetallicAn Loadia, niin rupes hevi pumppaamaan rappeutuneissa suonissani... No ehkä se on joskus päässyt laantumaan, mutta nyt pusketaan heviä pesään tuhat kilometriä tunnissa!!! :headbang: Mukavaa kuunnella musiikkia, jossa ei sanota tuhmiä asioita... (Onneksi en ole täysipäiväinen artisti) Musiikissa sanotaan asioita, jotka pureutuvat sisimpään! Se on musiikkia.

Ja bändi joka sai minut kuuntelemaan metallia oli MetallicA, myöhemmin Nightwish (anteeksi, en kestä tätä) ja sittemmin Bodom herätti intoni jälleen mustan kauniiseen kukkaan

Kiitos

Kiitos paljon

Twisted Sister oli se bändi, mistä kaikki lähti mulla, joskus 6-vuotiaana, kun hommasin Come out and play-LP:n :D Sen jälkeen kovia nimiä oli mm. Alice Cooper, Anthrax ja Metallica..

Kyllä se wanha kunnon Kiss oli, joskus 83 tai 84. Nykyään vanhat levyt kuulostavat aika kauheilta, mutta nostalginen niistä silti tulee :). 80-luvun muita suuria suosikkeja oli mm. Whitesnake, Mötley Crüe, Zero Nine, Anthrax ja Sepultura.

Nightwish se oli 2000 vuoden syksyn alussa.
Ja tällähetkellä tulee kuunneltua aika paljon bändejä.
Tässä osa niistä:
Nightwish
Sonata Arctica
Children of Bodom
Ensiferum
Stratovarius
Gamma Ray
Finntroll
Helloween
Rhapsody
Dreamtale
Moonsorrow
Dream Theater
Transatlantic
Vanishing Point
etc.

siinä taitaa olla joitan....:)

Accept, Venom, Sepultura, Iron Maiden joskus 90-luvun alussa, saman vuosikymmenen puolivälissä kuulin ekan kerran Emperoria, siitä lähti bläkkiskausi.
Nykyään:

Dargaard
Die Verbannten Kinder Evas
Pazuzu
Grabesmond
Mortiis
Ice Ages
Autumn Tears
Summoning
+ norjalaista vanhaa kunnon räkäbläkkiä (lähinnä nostalgiamielessä)

Joo... Taitaapas olla Sibeliuksen ja Ilkeänmiehen ja muiden Mafialaisten syytä tuo, kun muuttui Snapsitapista mustaan pukeutuva metallisti... Kiitos vaan ittelles...

mut mietippäs peksi sitä et kuka ton kyseisen henkilön kesällä 2000 toi kämmenniemeen..:D :p ja kuka sen on teihin tutustuttanu..:p ja jos mää en sitä ois koppiin tuonut nii se tuskin laulais nyt teidän tapiirissanne...:p ja se kuuntelis varmaa viäkin Fagstreet Gays:sia:D :) :D

stratoo lainasin kaiffalta sen jälkee en oo muuta kuunnellu. nykyää Bodomi rulettaa forever!!!!!!!!!!!vanhanaki aion kuunnella laihon lurituksia.mul oli ennen sellai yleinen vittumai asenne et metalli on saatananpalvontamusaa.5v.digannu metallist ja mitä mä kuuntelen:

Children of Bodom
Eternal tears of sorrow
Norther
Kalmah
Stratovarius
In Flames

:bah: :bah: :bah:

Ensimmäinen metallibändi jota kuuntelin oli NIGHTWISH! Ja se on sitten ehdottomasti paras. Sen jälkeen olen kuunnellut erilaista heviä, oikeastaan... näitä allaolevia tässä järjestyksessä ;)

SINERGY
CHILDREN OF BODOM
ETERNAL TEARS OF SORROW
STRATOVARIUS
TO/DIE/FOR
LULLACRY
SILENTIUM
TRISTANIA
ENSIFERUM
WARMEN
RAMMSTEIN (jos tämä nyt on metallia...?)

Stratovariuksen Destiny-levystä se lähti. Bodomia oon kuunnellu pari vuotta. Edellä mainittujen lisäksi tulee kuunneltua mm. seuraavia bändejä: Nightwish, Sentenced, Sonata Arctica, Gamma Ray, In Flames, Amorphis, Edguy, Sinergy, Lullacry, Dream Theater.

Mulla metalli innostus lähti isän vanhoista cream, colosseum ja deep purple levytyksistä. Siis se oli sillon 80luvulla...Tämmöinen black/death innostus lähti näiden norjalaisten esim satyricon ja emperor kautta. Bodomin löysin jostain audiogalaxy tms ja kyllä se bodomien eka levy aina kolahtaa