Mikä bändi sai sinut kuuntelemaan metallia?

Originally posted by Hearse
OPETH ja DARK TRANQUILLTY! vuonna 96

hiukan tota ennenki tuli Testamenttia, mökädettia ja gaytallicaa kuuntelua... vaan ei enää pitkään aikaan noita kolmea, tosin mökädetillä sentään on vielä joitanin hyviä vanhoja biisejä, toisin kun gaytallicalla :lol: :D

Ja huonommaks vaan menee. Nehään julkaisee kohta jonkun biisin, joka on kuulemma Beastie boys tyylistä.:eek: Ne on tehny sen yhteistyössä jonkun räppärin kanssa
:rolleyes: :lol: :eek:
 
Originally posted by Hearse

:lol: :lol:

TUSKAA!
aktion073.gif
:lol: Vois kyllä saada hyvät naurut kun kävis jostain hommaamasta sen biisin, mutta eihän semmosta kehtaa kaupasta ostaa. Toivottavasti sen saa netistä imettyä(Paitsi Metallican tuntien se on aika epävarmaa)
 
Kuuntelemaan...?

hmmmm... muistaakseni se oli aikoinaan joku metallican levy jonka mää sain lainaa kaverilta jota mää sitten kuuntelin sen yön... ja seuraavana päivänä oli äikän kokkeet ja niistä tuli 5-, joka oli kokonaan Metallican ansiota. Sitten kuvioihin tuli Stratovarius ja siitä sitten raaempaan suuntaan->->-> ihan Impaledista Dimmuun ja Sentenceddiin asti ja kaikkea siitä väliltä.:lol:
 
Juupa juu, taas tämä iän ikuinen kysymys, no laitetaan vaikka hieman lyhennetty versio:
Vuosi about 84, levy Mätäliha - Ratsasta Salamalla jonka jälkeen Maidenin (taisipa olla Killers, ellei jopa ihan vaan Maiden) ja Mötörhead uuum jonkun levyn kautta kaikkeen muuhun metalli-humppaan.
Omaan vieläkin tuon Mätälihan levyn (onhan ihan vinhyyli, siihen aikaan mitään CD:itä käytetty) lähinnä siitä syystä että edesmennyt isäukkoni osti sen mulle aikoinaan. Tietenkin levy on suomen maalla turvassa siihen asti kun pääsen pois täältä ruotsin maalta :p
 
Oma metallikuunteluni lähti erään kaverin luona vierailessa (joskus 1997) ja hän sattui olemaan jo tuolloin raskaan musiikin ystävä. No kuitenkin, eräänä päivänä siellä soi Iron Maidenin The Trooper! Ja sillä oli todella voimakas vaikutus... Sitä ennen kuuntelin vähän...hm...Spaissareita ym. :cry: hävettää löytää kasetteja jossa on kaikkea dancea/teknoa... ja siellä konemusiikin seassa loistaa The Trooper :) Johonkin väliin mahtui vielä Kisskin ja Aerosmithkin.

Nykyään suosikkeihini kuuluu nuo melodisen metallin porukat, kuten Iron Maiden, Iced Earth, saksalaiset powerpoppoot, Rhapsody, Sonata Arctica, Children Of Bodom jne jne... ja sitten on näitä yhden/parin biisin ihmeitä.....
 
Minun(kin) kohdalla se oli Iron Maiden.. Kuuntelin sitä nyt viime helmikuussa (Eli kauan sitten.. :D ) ja Maiden on yhä :)grin: ) suosikki metallibändi.. Levy oli siis Iron Maidenin "IRON MAIDEN".. Levy tosin on/oli isoveljeni.. Sai sen viime jouluna toiselta isoveljeltäni.. Heti kun saan isoveljeni huoneen, saan Iron Maidenin "Killers" ja "Live After Death" levyjen liput.. :)
 
Mä alotin metalli musiikin kuuntelun Iron Maidenilla jota mä kuulin kaverilta. Kuuntelen sitä edelleen aktiivisesti ja nyt pitäs kyllä käydä ostamas uus sinkku (run to the hills livenä ja sellasta). Bodomia aloin kuunnella pari vuotta sitten ku kuulin hatebreeder albumin.

www.sacrifire.cjb.net