Murdershock recording full lenght album. (videos, diary[in finnish though] and pics)

Keessi

Everything on eleven!
Aug 11, 2006
290
0
16
So we started recording our debut full lenght album a few weeks ago and we've been writing a studio diary about drums so far. You can check it out HERE

I'm also mixing/producing/playing the drums on the album.
www.murdershock.com

:kickass:

Noh helvete! Ainakin rumpusessiot näyttivät hyvinkin lupaavilta, kitaravideoita odotellessa.

Millä vahvistin/kaappi yhdistelmällä purkititte kitarat? Huomasin ainakin ENGL:in Invaderin eräässä kuvassa.

Kitarat jätkät veti/vetää reeniksellä ja sit reampataan mun luona. kai sinne tota invaderiakin päätyy. saa nähä. ei oikee middlee löydy tosta invasta nii paljoo ku haluis(middlet täysillä nupista ja silti scooppi :S).

quick translation: guitars done at rehearsal place and then to be reamped later. guitar heads are still open, propably some of the engl invader. on it's own it doesn't produce enough mids for our music(even if we have the middle on max...).

Kitarat jätkät veti/vetää reeniksellä ja sit reampataan mun luona. kai sinne tota invaderiakin päätyy. saa nähä. ei oikee middlee löydy tosta invasta nii paljoo ku haluis(middlet täysillä nupista ja silti scooppi :S).

quick translation: guitars done at rehearsal place and then to be reamped later. guitar heads are still open, propably some of the engl invader. on it's own it doesn't produce enough mids for our music(even if we have the middle on max...).

Yep, tämän takia itse olen käyttänyt Ibanezin Tubescreameria vahvarin edessä. Varsinkin EMG:n mikkien kanssa Invader kuulostaa nauhalla todella ohuelta ilman TS:ää.

Kannattaa myös kokeilla depth punchin kääntämistä noin klo yhdeksään tai kahdeksaan, jolloin keskiäänet pääsee helpommin läpi. Itse olen käyttänyt presenceä noin klo: 2:ssa, depth punch noin klo 9:ssä, basso noin klo 12-1 ja sitten pistänyt joko keskiääntä lisää tai diskanttia. Tuntuvat olevan kohtalaisen lähellä taajuuden ostalta nämä kaksi, joten itse jätän yleensä keskiäänet noin klo kahteentoista ja diskantit kello kahteen. Näiden säätöjen jälkeen en välttämättä enää edes tarvinnut Tubescreameria.

Yritän pistää jotain pätkää nettiin näistä säädöistä huomenna.

And for you who are not that familiar with the beauty of the Finnish language:
Yep, I have used an Ibanez TS in front of my Invader to bring some mids to the tone. Especially the guitars loaded with EMG's needed the mid boost from the TS to fatten the tracks up.

Also a thing worth trying: turn down the depth punch control to let the mids breathe more. I usually have the depth punch control at about 9o'clock or even lower. Presence at 2o'clock, bass at 12-1 o'clock and then I usually crank the mid knob OR the presence. The range of the two seem to be very close to each other, so I usually leave the mid knob at 12o'clock and set the treble to 2o'clock. After setting the amp this way, I didn't really need the Tubescreamer anymore.

I will try to upload some samples of these settings tomorrow.

EQ-pedaalia vain looppiin ja middleä puskemaan ;)

Ei toimi toi eq boostaus yhtä hyvin loopista kuin laittamalla eq-pedaalin vahvarin eteen. se pitää se etuaste saada enemmän keskiäänistä murolle. ollaan testattu tolla mxr kfk-1:llä boostata middleä ihan kusipäänä ja kyllähän se toimi! Varmaan ainakin ensimmäiseksi etitään joku kunnon reign in blood soundi jcm800:sta ja sit joku vähän modernimpi siihen kaveriksi. Joko 6505:lla tai invaderilla.

kaappina käytetään 1960 marsukaappi greenbackeillä ja harley benton 4x12 v30:llä. varmaan tällä viikolla pääsee jo rytmejä reamppaamaan.

Loopissa pysyy paremmin vahvistimen oma soundi ainakin omassa Powerballissa. Eteen kun laittaa niin muuttuu täysin soundi (joka voi olla hyvä tai huono asia).

Itse lähtisin kuitenkin efektiloopista nappaamaan etuastesignaalia ja siihen impulssi päälle. Tulee oikein in your face -soundi ja ei ole vaaraa mikin liikkumisesta :)

jcm800:sta ja sit joku vähän modernimpi siihen kaveriksi.

Dual Recto voisi olla hauska. Ainakin Tuskassa Legion of the Damned soitti aivan 1:1 autenttisella Slayer-soundilla, vaikka vetivätkin Rectoilla.

Christ, you Finns love your umlauts! :D (I'm sure it's called something else in Finnish)

Ääkköset is quite common, but I'm pretty sure it isn't a correct name for them.

Siistiä settiä jep, oon kyllä edelleenkin vähän katkera kun teidän laulaja päätti lopettaa Chaos Infinitumissa kun saitte levydiilin :D toivottavasti ei vaikuta Scauriin, niiden viime demo oli sen verran tykki.

Ääkköset is quite common, but I'm pretty sure it isn't a correct name for them.

Siistiä settiä jep, oon kyllä edelleenkin vähän katkera kun teidän laulaja päätti lopettaa Chaos Infinitumissa kun saitte levydiilin :D toivottavasti ei vaikuta Scauriin, niiden viime demo oli sen verran tykki.

hehe scauriki lopetti :). se niitten viime demo oli mun lopputyö tuolla arabianrannan heltech av:ssa. loistobändi oli kyl!

Lasse: nothing personal... I HATE laneys... I've just never heard a sound I liked from a laney :erk: