Ave Dan! (SWEDISH)

Zephyros

Member
Nov 7, 2005
173
0
16
Norrland, Sweden ...:P
Vad håller du på med för olika projekt och vilka band spelar du i förutom Nightingale (Har ingen koll längre...:p)

Här kommer ett par frågor om inspelning?
Är själv ganska nybörjare på området

1. Om man inte har en sån värst bra anläggning (Emu-0404), har du några tips
på hur man lätt kan få bort brus och finns det vissa frekvenser som man kan skippa om man gör en egen EQ i tillexempel Logic om man ska spela in elgura?

2. Har du nått bra tips om hur man ska "panna" kanalerna för att få en bra "helhet" i inspelningen?

/Tack på förhu(an)d!
Mvh Andreas

Längtar efter Moontower II!
 
Tjena...
Jag sysslar lite med Bloodbath ibland. Och mitt "MixMegapolSymf" band Second Sky. Vad det gäller bra gitarrljud. Ladad ner guitarsuite från www.simulanalog.org och ladda in JCM900, välj kanal B, och kötta!!
Vad det gäller panonering etc. är det omöjligt att svara på. Jag är dock rätt extrem i min panorering. jag gillar "full stereo" och mono. allt mittimellan är löjligt på allt förutom hängpukor som jag brukar köra lite som man sitter bakom kittet..

rock on
 
Fett najs! Har varit lite smyg-intresserad av inspelning och mixnings-teknik, men efter mitt ljudkortsköp förr någon vecka sedan är det ett måste. Tack! Jag ska kolla upp Guitarsuite.

Tänkte bara smickra lite, men det är värt att säga sägas..

Det finns bra band, och så finns det ett band och en person som ger en rysningar..En Opeth-känsla och en Dan Swanö känsla.!

/Mvh Andreas
:)
 
Therionized said:
Translation please I'm a dumb, obese American lol


I can't speak swedish either, but I think Dan talks about the vst plugin Guitarsuite which is a free plugin which emulates the Marshall JCM900 sound perfectly. I tried it a few month ago. :headbang: