Dutch/Belgium Thread

'Belgium has two official languages: French and Dutch. However Belgians get mightily offended if their second language is referred to as Dutch, so they pretend it is really called Flemish instead. Make no mistake however - they are not different dialects of one another, they are exactly the same. '
 
'Belgium has two official languages: French and Dutch. However Belgians get mightily offended if their second language is referred to as Dutch, so they pretend it is really called Flemish instead. Make no mistake however - they are not different dialects of one another, they are exactly the same. '

We have three official languages, German is official too. Shows your knowledge of the Belgian system :loco:
 
I second that pourqoi... Waarom ist grappig als Nederlanders Frans praten ? Tzal wel niet perfect klinken omdat we hier gelukkig geen Frans praten, maar tis best te leren... Waarschijnlijk klinkt het niet omdat eigenlijk niemand Frans wil praten en als ze het dan toch doen spreken ze het zo debiel mogelijk uit om als echte Fransen te klinken :p
 
Ik zeghier int buiteland altijd dat ik nederlands praat en dan zijn ze zo van he wordt er nederlands gesproken in België, ja...maar we noemen het Vlaams.
En dan zijn die Finnen zo van: aaah Flaami, is dat hetzelfde als Nederlands.... *zucht*
 
Fuck, ik ben 18 en ik heb godverdomme babysitters...ok die zijn er ook voor mijn 9 jaar oud broertje maar dan nog. Vitun paska!
 
thanks, ik voel mij nu echt weer 12 ofzo, in het weekend om 11 uur gaan slapen...yay *sigh*

Ik denk dat ik morgen een aantal vrienden ga bellen om mij te komen redden
 
@Ingrid: ik wil wel gaan. voor Vreth, die hete kerel van Machine Men en After Forever. Maar ja... kben aant spare voor GMM en ik ben arm en heb geen vervoer :( haha

@Saartje: sucks for you :s :(

en ik heb taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaandpijn, aaaaaaaaaaaargh! :cry: