Jaskan setti

BlackRaven

New Metal Member
Jan 26, 2002
4
0
1
Finland
Visit site
Elikkäs...
Minkä merkkisiä rumpuja/peltejä/pedaaleja Jaska käyttää?
Ja miten se pystyy soittamaan basareita niin nopeesti?
Minkälainen tekniikka Jaskalla on?:D

Toivottavasti en puhu ohi suuni mutta muistaakseni Jaska vetää Sonorin kannuilla ja Sabianin pelleillä. Tuplabasarinopeutensa on ihan epäinhimillinen mutta mä voisin väittää itse myös tuplilla soittavana rumpalina että a)Jaskan pedaali on säädetty helvetin löysälle ja b)se polkee niin että jalkaterä on vain puoliksi pedaalin päällä. Pitänee meilata Jaskalle ja kysyä.

Mun mielestä löysällä pedaalilla on vaikeampi soittaa nopeasti, kun se ei palaudu takaisin kunnolla. Tuplien polkeminen on vähän sama juttu kuin kitaralla tiluttaminen. Sitä pitää vaan treenata ihan saatanasti, että se onnistuu nopeasti. Kun noi tuplat ei kuulu klassiseen musaan, niin siihen ei ole mitään "oikeaa" tekniikkaa olemassa, vaan jokainen soittaa miten itse parhaiten osaa.

Itse olen tottunut soittamaan tuplat niin että jos tempo on jotain tyyliin Silent Night Bodom Night(osaan kyllä soittaa koko biisin)niin soitan sen niin että jalkaterät ovat juuri puolittain pedaalilla ja kantapäät ilmassa. Potku tulee näin pelkistä varpaista. Jos biisi on sitten tyyliin "Distant Skies"(Stratovarius)jossa on hidas tykytys koko ajan,niin soitan sen reilusti reisillä, jalkaterien "levätessä" pedaalien päällä. Näin potkuista tulee voimakkaita ja tarkkoja.

Jos teillä muuten on jollain se Stratovariuksen RRROCKK keikka nauhalla niin katsokaapa läpi. Distant Skiesissa Jörg polkee pelkillä reisillä ja aivan aivottoman nopeassa Forever Freessä ihan selvästi varpaillaan.