Mikä On Sinun Uskontosi???????

Originally posted by Villilapsi

Mä sanoisin että uskonnot on vain tekosyitä aloittaa sotia. Kuten ollaan koko ihmisen historian ajan huomattu. :cool: Ja mua yleensäkin rasittaa sellanen, että jotkut kristinuskoset on olevinaan aina niin helvetin oikeessa, että on hirveetä kun ne muslimit sotii minkä kerkee... Katsoisivat ekaks omaa historiaansa, ja sillon ne huomaisivat, että kyllähän nekin sai uskonsa leviämään sillä, että "joko alat uskomaan Jeesukseen Kristukseen tai kuolet". Ja ajatellaanpa niitä monia hienoja kulttuureja ja uskontoja, mitä kristinusko ja muut valtauskonnot ovat tuhonneet kun ovat niin paljon pitäneet sitä omaa juttuaan tärkeänä. Siks joku hindulaisuus tai joku sellanen on hienoo, että se on tavallaan kulttuuri, ja ne hyväksyvät täysin muiden uskontojen harjoittajat, bodom-banaanit sun muut, mutta kristinusko ja islam eivät hyväksy. :cool:
Itseasiassa kristinusko ja Islam hyväksyy kaikki muut uskonnot mutta sitten on näitä jotka vääristelee niiden uskontojen periaatteita. Esim. Pyhällä sodalla ei oo mitään tekemistä sen kanssa että tehdään pari iskua joidenkin juutalaisten kimppuun tai tuhotaan pari tornia. Pyhä sota on ennemminkin sitä että ponnistellaan omassa elämässä jotta saavutetaan jotain.
 
Originally posted by Graveheart

Itseasiassa kristinusko ja Islam hyväksyy kaikki muut uskonnot mutta sitten on näitä jotka vääristelee niiden uskontojen periaatteita. Esim. Pyhällä sodalla ei oo mitään tekemistä sen kanssa että tehdään pari iskua joidenkin juutalaisten kimppuun tai tuhotaan pari tornia. Pyhä sota on ennemminkin sitä että ponnistellaan omassa elämässä jotta saavutetaan jotain.
Niin, siis eihän paavi käske hirttämään kaikkia pakanoita, mutta lukekaa Raamattua perkele, siä se lukee. Ja se yleinen ajatus kristinuskossa, että jos teet seitsemän murhaa, mutta kuolinvuoteellasi tunnustat uskosi jeesuksiin, niin pääset taivaaseen, mutta jos elät "hyvin", mutta et tunnusta uskoasi, joudut ikuiseen kadotukseen. Periaate. :)

Ja ne sodat, se on täysin totta, että ihmisen on aina sodittava, ja uskonnothan ovat hyvä tekosyy siihen. On oma kansa puolella ja voi väittää olevansa pyhä kun taistelee uskonsa puolesta, mutta ei siinä koskaan ole siitä oikeasti kysymys.
 
Originally posted by Villilapsi

Mä sanoisin että uskonnot on vain tekosyitä aloittaa sotia. Kuten ollaan koko ihmisen historian ajan huomattu. :cool: Ja mua yleensäkin rasittaa sellanen, että jotkut kristinuskoset on olevinaan aina niin helvetin oikeessa, että on hirveetä kun ne muslimit sotii minkä kerkee... Katsoisivat ekaks omaa historiaansa, ja sillon ne huomaisivat, että kyllähän nekin sai uskonsa leviämään sillä, että "joko alat uskomaan Jeesukseen Kristukseen tai kuolet". Ja ajatellaanpa niitä monia hienoja kulttuureja ja uskontoja, mitä kristinusko ja muut valtauskonnot ovat tuhonneet kun ovat niin paljon pitäneet sitä omaa juttuaan tärkeänä.
Toi vois olla ihan sanasta sanaan mun suusta, meinasin just samasta asiasta kirjottaa...


Originally posted by Villilapsi

Mä ajattelin kans sitä rahaa, mut mulla menee periaatteet vaan rahan edelle, ei siinä muuta estettä olisi... Vaikka eihän sitä tiedä, kuinka ahneeksi vuoden päästä rupean...
Joo no mullakin menee periaatteet jossain määrin rahan edelle, mutta se oli juuri se syy miksi kävin riparin. Periaatekysymys. Mä näen asian sillä lailla, että tavallaan hyväksikäytin niiden, siis kirkon systeemiä omien etujen tavoittelemiseksi.
 
Minä en koe mitään uskontoa täydellisesti, tai läheskään täydellisesti omakseni. Jotkin jutut monissa uskonnoissa ovat ihan jees, mutta sitten taas toiset eivät. Yleensäkin minun on todella vaikea määritellä mihin uskon, etenkin mihin uskon "uskonnoksi asti". Kuulun kyllä kirkkoon enkä toistaiseksi ole tuntenut siitä olevan mitään haittaa, joskaan en siitä kovasti hyödykään.

Ja sitten kuoleman jälkeen... En tiedä. Ainakaan jälleensyntymiseen en usko (paitsi ehkä sillä asteella kuin siinä Axen mainoksessa :)).