Mikä On Sinun Uskontosi???????

Originally posted by norther666
aattelin pistää tälläsen aiheen että mihin te uskotte?

mä ite en usko jumalaan enkä kyl palvo saatanaakaan.:worship: :worship: :worship:
sitä mitä kuoleman jälkeen on (vai onko mitään?) niin en tiedä,
mut mä uskon oman mielen voimaan ja siihen että olen vapaa.

kertokaa mihin ite uskotte tai mitä palvotte :worship: :worship:
:worship: :worship:



huom: bodombanaania ei lasketa uskonnoksi tässä keskustelussa:) :) :) :) :)

Joo. Siis mä kuulun kirkkoon, koska vanhemmat kuuluu, eikä siitä ole vielä tässä iässä mahdollisuutta erota. Mutta riparin mä olen aikonut jättää väliin sit ens kesänä, koska se on vähän periaatekysymys, ja mulle periaatteet on tärkeitä. Koska mä olen vahvasti ateisti, olen ollut aina, enkä siis yksinkertaisesti pysty uskomaan mihinkään sen suurempaan. Vaikka riparilla ei hirveästi jumalia jauhattais, mä en silti sinne mene, koska en vain usko.

Ainoa asia, minin uskon, on tämä maailmankaikkeuden järjestys. Eli siis, en tiedä, mistä kaikki tämä paska on syntynyt, mutta ei se toisaalta minua edes kiinnosta. Minulle riittää tiedoksi se, että tähtiä syntyy, ja kuolee, ja niin kuolee tämä oma aurinkommekin. About viiden miljardin vuoden päästä maapallo kärventyy, ja se ei kyllä haittaa maailmanmenoa yhtään. Ja luulen, että ihminen on tuhoutunut jo kauan ennen sitä. Sillä se kuuluu olla niin. Ei ihminen ole sen suurempi kuin muutkaan oliot.

Mä luulen, että kun ihminen kuolee, niin ihminen on kuollut. Ei siinä muuta. Ja kaikki yliluonnolliset ilmiöt, joita ihminen elämänsä aikana kokee, kyllä minä uskon niihin, mutta luulen, että ne kaikki ovat täysin ihmismielen omia aikaansaannoksia. Kummitukset sun muut, en vähättele niiden olemassa oloa, mutta ne tapaukset ovat jokaiselle henkilökohtaisia. Jos henkimaailma on todella olemassa, sen pitäisi olla jokin toinen ulottuvuus, mitä vain ei ole vielä löydetty. Ihminen ei tiedä vielä kaikkea, ja tuskin se olisi edes tarpeellista.

No siinä tuli taas saarnaa. Ehkäpä ainoat asiat mihin uskon, ovat tieteelliset faktat, vaikka eihän siitäkään olla varmoja, ovatko ne todella oikeita. Ja siksi arvostan luonnontieteen tutkioita, koska he kuitenkin pitävät mielensä avoinna sille, että maailman kuvamme saattaa olla täysin väärä. Eihän siitä koskaan pystytä täysin tietämään.
 
eihä sinne riparille mennä mitää jumalan sanaa kuuntelee vaa rahankiilto silmissä ootetaan konfirmaatiota :lol:
 
Mä ajattelin kans sitä rahaa, mut mulla menee periaatteet vaan rahan edelle, ei siinä muuta estettä olisi... :) Vaikka eihän sitä tiedä, kuinka ahneeksi vuoden päästä rupean... :D
 
periaatteet ja periaatteet.

aattele nyt... esim. 400€ siitä että nuokut siellä riparilla vaa... ei siellä tarvi tehä mitään...
 
Mä en kyllä menisi sanomaan mikä uskonto on oikeassa ja mikä ei, koska sitähän ei kukaan voi tietää.
 
Originally posted by warman
periaatteet ja periaatteet.

aattele nyt... esim. 400€ siitä että nuokut siellä riparilla vaa... ei siellä tarvi tehä mitään...
No niin, niin... Mutta se on just se... Mä olen villilapsi... Mä en käsitä rahan arvoa, raha kuuluu tuhlata, mutta mä ajattelen sen verran paljon, että mä en parin ceedeen takia alistu kirkon tahtoon... Tai joku sellanen mun idea on, en tiedä tarkalleen... :lol:

Joo, tuli tosta riparista mieleen, että mun yhen tutun isoveli kävi sen, tosin hiukan vastahakoisesti... :lol: Se ja sen kaveri kuulemma pistivät koko paikan hajalle, ja kännäsivät sen kun kerkesivät... :lol: Mutta sitten niille hankittiin joku tukihenkilö, joka pakotti ne käymään sen loppuun asti, ja ne riparilla olijat joutuivat kestämään niiden sähellystä loppuun asti... :lol: Mut tän jutun huippu on se, että se tukihenkilöihminen väsy niihin niin paljon, että teki itsarin... :lol:

Joo mä en tiedä, onks toi totta, mutta sen tyypin perheen tuntien se voisi hyvinkin olla... :lol:
 
Originally posted by warman
400€:llähän sais 20 levyä!! :lol:

sama kai mulle, oma häviö :lol:

Eli kannattaa käydä ripari. Mä kävisin sen vaikka uudestaan nyt heti jos sais noin paljo rahaa :D
 
Originally posted by Graveheart
Mä en kyllä menisi sanomaan mikä uskonto on oikeassa ja mikä ei, koska sitähän ei kukaan voi tietää.
Mä sanoisin että uskonnot on vain tekosyitä aloittaa sotia. Kuten ollaan koko ihmisen historian ajan huomattu. :cool: Ja mua yleensäkin rasittaa sellanen, että jotkut kristinuskoset on olevinaan aina niin helvetin oikeessa, että on hirveetä kun ne muslimit sotii minkä kerkee... Katsoisivat ekaks omaa historiaansa, ja sillon ne huomaisivat, että kyllähän nekin sai uskonsa leviämään sillä, että "joko alat uskomaan Jeesukseen Kristukseen tai kuolet". Ja ajatellaanpa niitä monia hienoja kulttuureja ja uskontoja, mitä kristinusko ja muut valtauskonnot ovat tuhonneet kun ovat niin paljon pitäneet sitä omaa juttuaan tärkeänä. Siks joku hindulaisuus tai joku sellanen on hienoo, että se on tavallaan kulttuuri, ja ne hyväksyvät täysin muiden uskontojen harjoittajat, bodom-banaanit sun muut, mutta kristinusko ja islam eivät hyväksy. :cool: