Opeth and Sweden

Sputnik

Member
Jul 6, 2001
142
0
16
Visit site
I love Opeth and I come from Sweden...ironically its impossible to find there t-shirts and to see them here.

You have to order from the states:(
And you must go outside the border if you want to see them live:mad:

When do they play here??? For god sake! I live about 20 minutes from were they live and grew up.

I have heard that they will set up an nordic tour soon. Is this correct? Will it be soon?
 
I ´think they said they would do a scandinavian (sp?) tour on the official website. That would be really great, expacially if they would play in Denmark.
 
Originally posted by Sputnik
I love Opeth and I come from Sweden...ironically its impossible to find there t-shirts and to see them here.

You have to order from the states:(
And you must go outside the border if you want to see them live:mad:

When do they play here??? For god sake! I live about 20 minutes from were they live and grew up.

I have heard that they will set up an nordic tour soon. Is this correct? Will it be soon?

Visst suger det??
Vi får helt enkelt gå in på Mellotronen och skälla ut Micke, så att han köper in lite Opeth tröjor! :loco:
 
Jo det är hemskt...
Och jag vet nästan ingen annan som vet vilka "Opeth" är...trots att de bildades här :eek:

Man kanske skulle besöka deras hemtrakter någon gång och kolla läget? Det är ingen annan som kan det förutom vi :headbang:
 
Sputnik, I guess they are gonna miss Sweden and Finland, as always. They will play 10 gigs in Norway and Denmark. Shit kinda shit always happens to me... Anyway they´ll miss Finland...
 
Ojdå läste visst lite slarvigt....:loco:

Så det är där han jobbar? Visste inte ens att de höll till här i stockholm längre...

Och på Gamla Stan dessutom!!! Det gäller väll bara att kolla in tour schemat och se när det inte är turné...

Oh fy satan!!! Att man inte tagit reda på det tidigare...

;) :D :p :lol:

 
Originally posted by Sputnik
Ojdå läste visst lite slarvigt....:loco:

Så det är där han jobbar? Visste inte ens att de höll till här i stockholm längre...

Och på Gamla Stan dessutom!!! Det gäller väll bara att kolla in tour schemat och se när det inte är turné...

Oh fy satan!!! Att man inte tagit reda på det tidigare...

;) :D :p :lol:


:lol: Trodde du visste det redan! Han jobbar som sagt inte där ofta, så det kan bli svårt att "fånga" honom! hehe

Vart i Stockholm bor du förresten??

:)
 
Kungsholmen...så antingen får man väll ta en 20 min lång promenix eller 10 min tunnelbana :D

Att ens idol ibland befinner sig några minuter från hemmet känns lite overkligt...det är nog därför jag inte fått reda på det tidigare :rolleyes: det kan ju inte vara sant!

Du har väll förstås morsat på killen ochså :OMG: Hur var han?
 
Originally posted by Sputnik
Kungsholmen...så antingen får man väll ta en 20 min lång promenix eller 10 min tunnelbana :D

Att ens idol ibland befinner sig några minuter från hemmet känns lite overkligt...det är nog därför jag inte fått reda på det tidigare :rolleyes: det kan ju inte vara sant!

Du har väll förstås morsat på killen ochså :OMG: Hur var han?

:cool: Morsat och morsat, har typ sagt "hej" när man kommer in i affären! hehe
Inget speciellt liksom!
 
Du bor ju i stockholm och du lyssnar väll på gruvan eller?

Om du inte gjort det tidigare...slå på radion nu! 23,00-01,00 på frekvens 95,3!

De spelar Opeth!
 
Originally posted by StorTroll
Sputnik, I guess they are gonna miss Sweden and Finland, as always. They will play 10 gigs in Norway and Denmark. Shit kinda shit always happens to me... Anyway they´ll miss Finland...

Does anyone know when this is giong to happen???