Originally posted by ~Zeanra~
Ja sain juuri tietää, että ruotsin kirjoitukset menevät synttäreideni kanssa päällekkäin. Fittan.
Eikö se ole hyvä? Kirjoituksista suoraan baariin ja älli pois.
Mulla on kaksi seuraavaa viikkoa koeviikkoja, eli vapun juhliminen taitaa olla aika rauhallista. Ei oikein uskalla kauemmaksikaan lähteä juhlimaan, itseni tuntien siitä ei yhden illan känneillä selvittäisi.
Viime vuonna aloitin juomisen vapun aattoa edeltävänä päivänä ja jatkoin aattona aamu seitsemältä pirtun kittaamista. Kaveri selvisi sen verran, että lähdettiin Ouluun autolla. Siellä mentiin serkkuni luo, Alkon kautta luonnollisesti, tarkoituksena illalla mennä Woodoohun. Noo, minä olin sammunut kahdeksan jälkeen illalla ja heräsin puolen yön aikaan yksin olohuoneen lattialta. Muut olivat menneet linja-autolla kaupungille ja jättäneet minut lojumaan kämpille. Minä ajattelin, että perkele, minä menen perässä. Linja-autoa odotellessa tuli mieleen, että eihän minulla ole aavistustakaan missä pitäisi jäädä pois, saatikka miten osaisin pysäkiltä baariin. Palasin takaisin kämpille ja painuin paapaamaan.
Aamulla kaveri rupesi jatkamaan ja ajovuoro lankesi minulle. Ihmiset hieman katsoivat kaupungilla, kun ikkuna auki yökkäilin kuskin pukilla kaverin hakiessa kaljaa lisää. Kyllä otti päähän katsoa kaverin juomista, kun itse ei uskaltanut loiventavaa ottaa. Kun satasen alue muuttui matkalla kahdeksankympin alueeksi, piti minun miettiä, nostanko vai laskenko kaasupoljinta, että saan vauhdin tippumaan. Eli pää pelitti ihan hyvin.
Vapusta vielä, vanhan suomalaisen uskomuksen mukaan, mitä enemmän juot vappuna, sitä parempi sato sinulle tulee seuraavana kesänä.