COB artikkelit ym

"Totta. Kun You Aint Dead Yet -levyn kolmesta biisistä aikoinaan puuttuivat lyriikat..."
Aivan helvetin hieno typo tullut tuohon haastatteluun.
 
Uusimmassa Infernossa Alexi kertoo tatuoinneistaan ja vähän uuden levyn etenemisestä:

Children Of Bodomin Alexi Laiho luottaa tatuoinneissaan Kotiteollisuuden Sinkkoseen.

Jos Alexi Laihon pitäisi valita tatuoinneistaan yksi ylitse muiden, olisi se vasemman käden sormissa oleva COBHC-kirjainrivistö.

- Se on tietty statement ja mun sormissani. Sitä ei voi peittää millään, jos ei halua pitää jotain silkkikäsineitä, Alexi hymyilee.

Laiho on nähnyt useammallakin Bodom-fanilla samanlaisia sormitatuointeja ja hänen olkapäässään olevia ensimmäisen levyn viikatemiehiä, mutta yksi muisto on jäänyt erityisesti mieleen.

- Näin yhden kiiserin, joka oli viiltänyt nuo kirjaimet sormiinsa partaterällä. Haavat olivat vasta pari päivää vanhoja, sellaisia verisiä ja mädäntyviä... Mitä siihen nyt sitten voi sanoa muuta kuin että noh... hyvä meininki, mutta... minkäs teet, Laiho muistelee.

Vasenta nimetöntä kiertävä käärme oli Alexin vihkisormus, mutta samanlaisia tatuointeja on näkynyt faneillakin.

- Onhan se vähän outoa, mutta toisaalta, tuo on musta makea tatuointi joka tapauksessa, hän perustelee.

Kaikkien aikojen ensimmäinen tatuointi olivat silloisen tyttöystävän nimikirjaimet oikeaan olkaan 18-vuotiaana.

- Päätimme humalapäissämme ottaa sellaiset. Olimme jonkun kolme viikkoa yhdessä, mutta se nyt ei kuulu tähän. Ei se häävi ole, mutta siinä se nyt on. En oikein itsekään tiedä, mitä se esittää, Laiho tunnustaa.

- Mä olen ottanut tatuointeja joskus ihan fiilispohjalta ja joskus vähän enemmän kelaten. Esimerkiksi HATE oikeassa kädessä on aika spontaani idea, hän jatkaa.

Vasenta hauista kiertää piikkilanka, jonka Alexi otti ensimmäisten kuviensa joukossa Chicagon liepeillä ennen vuosituhannen vaihdetta.

- Olimme jossain bileissä, missä hämärä punaniskaäijä teki tämän mulle jollain sadalla dollarilla. Mustapiikkilanka on todella klassikko, Laiho perustelee.

Rapakon takana syntyi myös vasemman kyynärvarren Suomi-leijona.

- Eräs tatuointiartisti diggasi meidän bändiä niin paljon, että halusi tehdä mulle mitä vaan ilmaiseksi. Kun ideaa ei ollut, ajateltiin ottaa passista leijonan kuva. Vuosi taisi olla 2004. Suomen leijona on kunnianosoitus, ei ainoastaan mun isovanhemmilleni, mutta myös kaikille sotaveteraaneille, Alexi muistuttaa.

Kotiteollisuuden Jari Sinkkonen on vastannut suuresta osasta Alexin oikean käden sleeven kuvista. Yhteistyötä on tarkoitus jatkaa vastaisuudessakin, ja seuraavaksi hiha todennäköisesti jatkuu vielä alaspäin, aina kämmenen alkuun saakka.

- Kyynärpään hämäkinseitit piti tehdä kolmeen kertaan, kun kyynärpään iho kuluu koko ajan. Se on ollut kaikkein kivuliain tatuointi, mitä olen ottanut. Kyynärpäässä on sellainen määrä itkuhermoja, Laiho varoittaa.

- Sinkkoselle voi antaa aina vapaat kädet, ja tiedän, että sieltä tulee jotain siistiä. Hyvä luotto siis, mutta myös hyvät tatskat!

Tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu mahdollinen kylkitatuointi.
Myös niskaan olisi mukava saada jotain koristetta.
- Giger on ollut mulle aina tärkeä juttu, ja sen tyyppistä alienjuttuja on mun tatuointieni joukossa siellä täällä. Hänen taiteessaan on jotain häiritsevää, ja siinä juuri onkin sen hienous.

ALBUMIN NAUHOITUKSIIN HEINÄKUUSSA

Children Of Bodom virittelee tällä hetkellä ensi vuoden puolella julkaistavan albuminsa materiaalia. Tästä syystä myös kesän festivaalikalenteri on pyritty pitämään aisoissa. Näillä näkymin Bodom nähdään Suomessa vain elokuussa Ankkarockissa.

- Tilanne on tällä hetkellä hyvä sekä musiikillisesti että aikataulullisesti, Laiho kertoo ja pysyy vielä salamyhkäisenä tulevan albumin sisällöstä.

Bodomilla on nyt ensimmäistä kertaa mukana tuottaja, joka on messissä alusta loppuun saakka. Alexilla on positiivisia odotuksia Grammy-palkitun Matt Hyden aivoituksia kohtaan.

- Aikaisemmin Anssi Kippo ja Mikko Karmila ovat olleet tuotannossa mukana äänittäjinä, mutta eivät näin suuressa tuottajan roolissa. Mattilla on oikea asenne, ja hän haluaa panostaa tähän juttuun. Itse koen, että ulkopuolinen motivaattori on hyvä asia, Alexi kertoo tyytyväisenä.

Edellislevy Blooddrunk kipusi Billboard-listan sijalle 22. Nyt täytyy vain pitää pää kylmänä.

- On hyvä, että pystyn blokkaamaan tehokkaasti tietyt asiat mielestäni. Jos musanteon aikana alkaa miettiä listasijoituksia, voi unohtaa koko jutun.
Silloin siinä ei ole enää kyse musiikista ollenkaan.
 
^It is: "Kertooko se mitään uutta tietoa tuottajasta?"
Sorry, I don't mean to be rude, but I remember you asked to correct if there's something wrong? :) But still you are really good, Finnish is a very difficult language!

Ja joo, minnuukin kiinnostaa, että onko jotain uutta tietoa? Voisko joku uppia tänne? :D
 
Ei mitään erityistä uutta. Aleksi kertoi tavanneensa mahdollisia tuottajia amerikan kiertueella, Hydeoli ainoa jota ei tavannut siellä mutta myöhemmin LA:ssa. Oli vaikuttanut rennolta tyypiltä jolle kävi mitkä tahansa aikataulut ja studio. Hyde oli tullut poikien harjoituksiin kuuntelemaan uusia biisejä ja ehdotellut jotain muutoksia, joista yllättävän monet olivat oikeasti hyviä ideoita.