Kuulutko kirkkoon?

Kuulutko kirkkoon?

  • En.

    Votes: 20 35.7%
  • Kuulun, olen tapakristitty.

    Votes: 20 35.7%
  • Kuulun, olen harras uskovainen.

    Votes: 3 5.4%
  • Kuulun, olen alaikäinen, mutta aion erota.

    Votes: 13 23.2%

  • Total voters
    56

Torgoth

Graveless Soul
Jan 11, 2002
2,844
30
48
41
Finland
Visit site
Nyt kun teistä suurin osa alkaa olemaan täysi-ikäisiä, niin pitää taas vaihteeksi tätäkin kysyä.
Niin kuin kaikki varmasti tietävätkin, minä erosin kirkosta 18 täytettyäni. Ja jaksan ihmetellä, miksi jotkut jaksavat tukea kirkkoa, vaikka eivät sen oppeihin uskokaan.
 
Vastasin, että "Kuulun, olen tapakristitty."

Se ei tosin pidä aivan paikkaansa, mutta kun nyt en ainakaan harras uskovainen ole, niin tuo tuntui paremmalta vaihtoehdolta.

@Torgoth: Vedetään tähän vielä vähän off-topiccia heti alkuun: Jos/kun meet Tuskaan, mihin aiot majoittua? Ja onko kyyti jo selvillä? Ite aloin suunnitella reissua vakavissani tuossa aiemmin tänään, ja meinaa olla vähän hakusessa kaikki hommat.. o_O
 
@Extendar: Kaverin kämpille majotun. Menen joko junalla tai sitte jonku tuntemattoman kyydillä, jos tuolta Imperiumin kimppakyyti-topicista sopiva kyyti löytyy. Torstaista maanantaihin tarkoitus siellä viinaa vetää.
 
Kuulun, en ole tapakristitty, enkä harras uskovainen, enkä aio erotakkaan. En vaan nää mitään syytä siihen eroomiseen, enkä liioin kyllä kuulumiseenkaan. Yks vitun hailee. En vastannu mitään. Verot jätän kuitenkin maksamatta niin ei oo mitään väliä...
 
Torgoth said:
@Extendar: Kaverin kämpille majotun. Menen joko junalla tai sitte jonku tuntemattoman kyydillä, jos tuolta Imperiumin kimppakyyti-topicista sopiva kyyti löytyy. Torstaista maanantaihin tarkoitus siellä viinaa vetää.


Hmm. Voisinpa tehdä pientä kompromissia ja liftata sinne vasta lauantaiksi. Rastilan leirintäalueelle lähtis yöksi istuskelemaan, tiedä vaikka hyvällä tuurilla saisi jossain nukkuakin hieman. Tai sitte teen hieman enemmän kompromissia ja jätän myös sunnuntain tsekkaamatta. Mutta lauantai on kyllä aivan must.
 
Extendar said:
Hmm. Voisinpa tehdä pientä kompromissia ja liftata sinne vasta lauantaiksi. Rastilan leirintäalueelle lähtis yöksi istuskelemaan, tiedä vaikka hyvällä tuurilla saisi jossain nukkuakin hieman. Tai sitte teen hieman enemmän kompromissia ja jätän myös sunnuntain tsekkaamatta. Mutta lauantai on kyllä aivan must.



Ton lauantain menis kyllä itekki mielellää kattoo, mutta en viittis prkl yksin sinne lähtee, ja melkei sinne pitäs sit ite ajaa, onko sekä nyt sie hienoo ku ei sit voi pahemmin vetää viinaa...
 
Ei, on se paljon hienompaa liftata tuntemattomien kyytiin, kun ne vasta kyytiin otettuaan huomaa että on tullu sitä alkoholiakin otettua. Ei kai ne enää sitte voi kyydistä nakata. :lol:

Meni muuten aika nopeasti off-topiciks, vaikka en tarkottanukkaa..
 
Hearse said:
Kuuluun kirkkoon, vaikka en oikeestaan mihinkään uskontoon perusta, mutta empä sieltä aijo erotakkaan jotta saa edullisemman hautapaikan :heh:
Lakiuudistuksen mukaan seurakuntien täytyy tarjota kirkkoon kuulumattomille hautapaikka samaan hintaan kuin seurakuntalaisillekin.
Ja tietty häätkin jos joskus erehtyy semmoseen hömpötykseen mukaan.
Kirkkoon on yhtä helppo liittyä kuin siitä erota, alle viiden minuutin homma suuntaan tai toiseen.
 
:lol: Kuka tunnusti olevansa harras uskovainen? Kolme sanoo, ettei kuulu kirkkoon, mutta vain kaksi on vastannut niin.

@bornkiller: Jos 1.5% ei ole niin paha, niin voisitko laittaa saman verran tuloistasi myös minun tililleni? Takaan, että se menee vähintään yhtä hyvään tarkoitukseen kuin kirkolle luovutettukin.