Kuulutko kirkkoon?

Kuulutko kirkkoon?

  • En.

    Votes: 20 35.7%
  • Kuulun, olen tapakristitty.

    Votes: 20 35.7%
  • Kuulun, olen harras uskovainen.

    Votes: 3 5.4%
  • Kuulun, olen alaikäinen, mutta aion erota.

    Votes: 13 23.2%

  • Total voters
    56
Mie kuulun kirkkohon, en ole siitä ylpeä, enkä häpeäkkään, en välitä, sillä en itse maksa jyyroakaan hommasta. Ripari oli kiva. Eipä kirkossa oo tullu käytyä, jotain tuttujen ripareita tms. On siellä sentää pehmustetut penkit nykyään. Näin meillä.
 
Kuulun kirkkoon, vaikken uskokaan "Junttuun" enkä "Jesseen"... Eipä siellä kirkossa ole juuri tullut käytyä omien häitten jälkeen, tytärkin kastettiin kotona. :)

Eroamista en ole sen kummemmin ajatellut, ei se todellakaan ole iso raha mitä sinne maksetaan ja vaikka eroaisinkin, niin jotenkin muuten se verokarhu sen sieltä pois nyhtää, siitä olen 100% varma...
 
Janina said:
Eroamista en ole sen kummemmin ajatellut, ei se todellakaan ole iso raha mitä sinne maksetaan
Et viitsisi laittaa minun tililleni vaikka 200 € vuodessa, eihän se ole iso raha.
ja vaikka eroaisinkin, niin jotenkin muuten se verokarhu sen sieltä pois nyhtää, siitä olen 100% varma...
Ahah...:rolleyes:
 
bornkiller said:
@Torgoth: Lopeta toi pummaminen ja hanki töitä...
Sä et tainnu oikein käsittää. Jos se 1,5% tuloista (tai mikä se prosentti kenenkin seurakunnassa sattuu olemaan) on niin pieni raha, ettei sillä ole mitään merkitystä, niin sama kai se on antaa vaikka mulle(kin).
 
Just tuossa tarkistin, että paljonko sitä veroo tulee maksettua ja tulos oli 220,88€... Ja tuo siis viime vuoden tuloilla, ens vuonna summa onkin hieman erilainen.

Mutta en periaatteestakaan viitsi ruveta itkemään kahden päivän palkan takia
rolleyes.gif
Sen saman rahan oon "menettänyt" jo monesti sairasloma karensseihin, eikä ainakaan vielä olla nälkää nähty saati köyhyydessä eletty.

Sitäpaitsi tuon rahan oon varmasti käyttänyt monesti johonkin turhuuteen, eli en usko että se mun lompakon pohjalla kauaa ilahduttais...
 
Janina said:
Sitäpaitsi tuon rahan oon varmasti käyttänyt monesti johonkin turhuuteen, eli en usko että se mun lompakon pohjalla kauaa ilahduttais...
Tuolla logiikalla voit lahjoittaa minulle myös 220 €. Miksi et voisi?
 
Siis nythän on kyse rahasta, joka ei koskaan ole varsinaisesti edes mulla ollut... Ihan sama, kuin normaali verotuksen kanssa. Jos en sitä kirkolle maksais, niin eiköhän tuokin summa kuuluis ihan normaali verotuksen piiriin.

Eli, tuo summa tekee 61 senttiä/päivä, otapa siitä vielä sitten pois se normaali vero, eli 24%... Jäljelle jää 46 senttiä, joka ei varmasti tunnu tilipussissa kovinkaan paljoa
rolleyes.gif


@Torgoth, en vois, koska ei huvita... Säästä mieluummin itse tuo 61 senttiä päivässä, ei luulis olevan kovin vaikeeta.
 
Janina said:
Jos en sitä kirkolle maksais, niin eiköhän tuokin summa kuuluis ihan normaali verotuksen piiriin.
No kun ei kuuluis. Jos et kuuluisi kirkkoon, saisit sen 220 € ihan omaan taskuusi. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
@Torgoth, en vois, koska ei huvita... Säästä mieluummin itse tuo 61 senttiä päivässä, ei luulis olevan kovin vaikeeta.
Näillä tuloilla on.
 
Pystyt varmasti myös antamaan jotain konkreettisia todisteita väitteellesi, ettei tuota rahaa normaali verotukseen lasketa...

Yksi vinkki tuohon rahatilanteeseesi, hommaa töitä ja ryyppää vähemmän, luulis rahojen sitten riittävän paremmin.

Enkä muutenkaan ymmärrä, miksen saisi tuota veroa maksaa... Eikös se ole minun oma asiani, minultahan se on pois, ei sinun lompakostasi. Itse olen valintani tehnyt, enkä aio jonkun naurettavan veron takia kirkosta erota.

Muitakin turhia maksuja on, esimerkkinä vuokra... Maksat siitä, että on katto pään päällä, mutta mitä siitä sinulle lopulta jää? Itse maksettiin yli viisi vuotta vuokria jollekin muulle, kunnes tultiin siihen tulokseen, että turhaahan se on! Niinpä sitten marssittiin pankkiin ja otettiin helvetisti velkaa, mutta ainakin tästä jää itselle asunto, jonka voimme joko myydä hyvällä voitolla myöhemmin, tai jättää perinnöksi tyttärelle. Ja kohta on sekin laina maksettu :D

Kaikki asiat eivät välttämättä ole niin mustavalkoisia, jokaisessa on hyvät ja huonot puolensa...
 
Janina said:
Pystyt varmasti myös antamaan jotain konkreettisia todisteita väitteellesi, ettei tuota rahaa normaali verotukseen lasketa...
Mitä? Jos veroprosentti laskee 1,5%, eikö silloin saa itselleen sen verran enemmän?
Yksi vinkki tuohon rahatilanteeseesi, hommaa töitä ja ryyppää vähemmän, luulis rahojen sitten riittävän paremmin.
Töitä onkin tällä hetkellä, mutta ryyppäämistä tuskin vähennän. Ilo ilman viinaa on teeskentelyä. Krapulainen työpäivä pelottaa, mutta se on vasta huomenna.
Enkä muutenkaan ymmärrä, miksen saisi tuota veroa maksaa... Eikös se ole minun oma asiani, minultahan se on pois, ei sinun lompakostasi. Itse olen valintani tehnyt, enkä aio jonkun naurettavan veron takia kirkosta erota.
Maksa vain, jos siltä tuntuu. Ihmettelen vaan ihmisten intoa maksaa tyhjästä.
Muitakin turhia maksuja on, esimerkkinä vuokra... Maksat siitä, että on katto pään päällä, mutta mitä siitä sinulle lopulta jää?
Ei mitään, mutta onpahan ainakin katto pään päällä. Mitä sinä kirkolta saat?
Kaikki asiat eivät välttämättä ole niin mustavalkoisia, jokaisessa on hyvät ja huonot puolensa...
Mitä ne kirkkoon kuulumisen hyvät puolet ovat?
 
No eikös sulla pitäis sitten olla asiat loistavasti, saathan sä sen 200€ joka vuosi veronpalautuksissa
rolleyes.gif


Ja ainakaan kaverilla, joka erosi kirkosta, ei ole veroprosentti laskenut, eli mitään varsinaista eroa ei todellakaan huomaa... Ainoa ero, mitä hän huomasi, oli, että kirkollisveroa ei ollut mainittu verolipussa.

Kirkolta en varsinaisesti saa mitään, puhe olikin turhista maksuista, ei se vuokra kämpän kattokaan aina ihan 100% varma ole, usko pois.

Hyviä puolia kirkkoon kuulumisella on ainakin se, että sain ne haluamani kirkkohäät Tampereen kauneimmassa kirkossa ja lapsen kastettua perinteisin menoin... Mistäs sitä tietää, vaikka vanhus vielä joskus pukkaisi toisenkin lapsen tänne maanpäälle tallaamaan.

...Vieläkö me kauan jaksetaan "tapella" aiheesta..? Kumpikaan ei kuitenkaan omaa mielipidettään muuta, eli aikas turhalta tämä tuntuu
rolleyes.gif
 
Janina said:
No eikös sulla pitäis sitten olla asiat loistavasti, saathan sä sen 200€ joka vuosi veronpalautuksissa
rolleyes.gif
Raha ei tuo onnea.:rolleyes:
Hyviä puolia kirkkoon kuulumisella on ainakin se, että sain ne haluamani kirkkohäät Tampereen kauneimmassa kirkossa ja lapsen kastettua perinteisin menoin... Mistäs sitä tietää, vaikka vanhus vielä joskus pukkaisi toisenkin lapsen tänne maanpäälle tallaamaan.
Niin kuin aikaisemmin sanoinkin, kirkkoon liittyminen on yhtä helppoa kuin eroaminenkin.
...Vieläkö me kauan jaksetaan "tapella" aiheesta..?
Tuskin. Ei ainakaan selvinpäin.
 
Khamul88 said:
Heh.. kyllä kannattaa kuulua kirkkoon ainakin 18 asti, meet riparille niin kiltit sukulaiset lahjoo ittensä kipeiks! :saint:
Ainakin meilläpäin rippikoulu käydään 15 -vuotiaana, eikä kirkosta edes voi erota ennen viidettätoista ikävuottaan.