Kuulutko kirkkoon?

Kuulutko kirkkoon?

  • En.

    Votes: 20 35.7%
  • Kuulun, olen tapakristitty.

    Votes: 20 35.7%
  • Kuulun, olen harras uskovainen.

    Votes: 3 5.4%
  • Kuulun, olen alaikäinen, mutta aion erota.

    Votes: 13 23.2%

  • Total voters
    56
Tänne on vissiin tullut uusia tyyppejä, jotka eivät vielä ole tähän vastanneet? Muutenki tuntuu kuolleen pystyyn koko vitun paikka. Vaikuttiko Martin lähtö noin paljon, vai onko kaikki ottamassa aurinkoa?
 
Koneella minä ainakin istun ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Mihin se Martti nyt on muuten hävinnyt? Minä en taida taas olla perillä sitten mistään.
 
bizarre said:
Koneella minä ainakin istun ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Mihin se Martti nyt on muuten hävinnyt? Minä en taida taas olla perillä sitten mistään.
Käyppäs kattoo tuolta vituttaako foorumin puolelta martin viimeinen viesti...
 
Kuulun kirkkoon.. en erityisemmin koskaan ole uskonut mihinkään, mutta pidin riparista ja tykkään olla isosena ja muissa sellasissa hommissa.. sepä siitä. luultavasti eroan jossain vaiheessa. niin ja aikaisemmin en edes kuulunut kirkkoon, liityin siihen että pääsin käymään rippikoulun (rahankiilto silmissä)
 
vastasin että kuulun olen tapakristitty,mutta en välitä paskaakaan kuulunko kirkkoon vai en,jumalaan en usko kun en oo sitä nähny...

tulipa vaan mieleen että kaikki tietävät varmaan sister of sorrow:n tältä foorumilta,vittu se näyttää hyvältä \../ :headbang:
 
TokkSikk said:
Ainakaan Jumala ei kuulu kirkkoon tietääkseni vai pystyykö Piru todistamaan?!
Pystyyhän se.... sille pitää vaan antaa oma sielu niin se kertoo...
 
http://www.eroakirkosta.fi/ tuo on taatusti laitettu tähän topiciin miljoona kertaa mutta eipä jaksa selata juuri nyt. Mun mielestä se on aika helvetin typerää kuulua kirkkoon jossei siihen usko, melkein sama kuin juutalaiset tukisivat natseja. Itse ajattelin erota samantien kun olen 18 tuon yllä olevan sivuston kautta.
 
Tälle tytölle tulivat vahvistuspaperit eroamisesta muutama viikko sitten. Täysi-ikään on vielä reilu puolitoista vuotta aikaa, mutta huoltajan nimikirjoituksenhan tuohon vain tarvitsee. Onneksi huoltajani ei ole sen kummemmin uskovainen, ja perusteltuani eroamispäätökseni järkevästi allekirjoitti eropaperin vikisemättä sen enempää. Hyvää tästä seuraa se, ettei tarvitse maksaa veroja kirkolle, kun se aika koittaa. Minun ei myöskään tarvitse suorittaa yhtäkään uskonnon kurssia lukiossa.

Tässä threadissa varmasti sata kertaa sanottu tämä, mutta olen itsekin sitä mieltä, ettei ole järkeä kuulua kirkkoon jos ei oikeasti noudata kirkon oppeja. Yleisesti ottaen luterilaisuus tosin on varsin harmitonta. Minua ei vain kiinnosta kuulua yhtään mihinkään maalliseen uskonnolliseen instituutioon. Sellaiset nyt vain ovat yksi keino hallita ihmistä mitä kieroimmilla tavoilla . Mielestäni jokainen saa itse miettiä suhteensa kuolevaisuuteen, jumalan tai vastaavan olemassaoloon ja muihin tuollaisiin asioihin, joihin ei kukaan ikinä voi varmasti sanoa mitään.
 
vastasin sen vikan.. kuulun, olen alaiäkäinen, mutta aion erota.
en myöskään käynyt rippikoulua sinä vuonna kun se piti.. :)
pikkuveli meni seuraavana vuonna riparille, vanhemmat yritti tyrkätä meitin sinne mukaan, mut ei mul ollu aikaa..

sukulaiset ei edes muista enää, etten käyny riparia, olen katsos ratsastaja ja ihan hyvin menestynytkin, niin että ei tällaisella urheilijalla ole aikaa sellaiseen.. x]
kerran kävin kirkossa, silloinkin luin aku ankan taskukirjaa, koska oli tylsää...
 
Laiskuus on todella huono selitys sille ettei ole vielä kirkosta eronnut. www.eroakirkosta.fi ja sieltä vain tulostat paperin ja pistät nimen alle, vähän taittelua ja paperi postiin, edes postimaksua ei tarvitse maksaa.

Ja jos ei ole uskovainen, käy kirkossa jne. niin miksi helvetissä siihen pitäisi sitten kuulua? Ihmiset eivät vain jostain syystä uskalla erota ja näin ollen tukevat kristittyjä ja tuota saastunutta instituutiota. Sitten kiihkokristityt jaksaa hehkuttaa kuinka suurin osa suomalaisista on uskovaisia kun he kuuluvat kirkkoon jne. ja näin ollen emme koskaan kirkkoa ja valtiota erilleen toisista...kaikki vaan mars mars kirjoittamaan adressi:

http://www.vapaa-ajattelijat.fi/info/valtio.html
 
Olen alaikäinen, enkä siltikään kuulu kirkkoon. En ole koskaan kuulunut, enkä tule koskaan kuulumaan.

Vanhempani eivät kuulu kirkkoon, ovat kuuluneet.

En myöskään ole käynyt riparia.