Tälle tytölle tulivat vahvistuspaperit eroamisesta muutama viikko sitten. Täysi-ikään on vielä reilu puolitoista vuotta aikaa, mutta huoltajan nimikirjoituksenhan tuohon vain tarvitsee. Onneksi huoltajani ei ole sen kummemmin uskovainen, ja perusteltuani eroamispäätökseni järkevästi allekirjoitti eropaperin vikisemättä sen enempää. Hyvää tästä seuraa se, ettei tarvitse maksaa veroja kirkolle, kun se aika koittaa. Minun ei myöskään tarvitse suorittaa yhtäkään uskonnon kurssia lukiossa.
Tässä threadissa varmasti sata kertaa sanottu tämä, mutta olen itsekin sitä mieltä, ettei ole järkeä kuulua kirkkoon jos ei oikeasti noudata kirkon oppeja. Yleisesti ottaen luterilaisuus tosin on varsin harmitonta. Minua ei vain kiinnosta kuulua yhtään mihinkään maalliseen uskonnolliseen instituutioon. Sellaiset nyt vain ovat yksi keino hallita ihmistä mitä kieroimmilla tavoilla . Mielestäni jokainen saa itse miettiä suhteensa kuolevaisuuteen, jumalan tai vastaavan olemassaoloon ja muihin tuollaisiin asioihin, joihin ei kukaan ikinä voi varmasti sanoa mitään.