Mikä on mielestäsi Bodomin paras levy???

Hatebreeder ehdottomasti. Toiseksi paras Hate Crew Deathroll, sitten Follow the Reaper, Something Wild ja viimeisenä Are You Dead Yet? En oikein pidä tuosta tyylinmuutoksesta, mutta kyllähän tuo nyt menee. Jos Tokyo Warhearts lasketaan niin se tulee tuohono Hate Crew Deathrollin ja Follow the Reaperin väliin.
 
Ööh. Aika vaikeeta ku ne kaikki on hyvii. Mut mielestäni paras on joko Hatebreeder tai Hatecrew Deathroll, en osaa sanoa kumpi ku molemmis on vaan nii loistavii biisei. :/
 
paras children of bodom levy on follow the reaper......tosin olen ollut fani jo something wild levystä asti ja bodom on paras mitä maanpäällä on.....alexin takia olen soittanu skebaa jo monta vuotta ja myös laulanu monta vuotta...COB rules eikä kukaan/mikään sitä voi voittaa...ennoo mikää pentu joka hakee joka levyn netistä vaan kiltisti olen ostanut joka levyn kaupasta ja kuuntelen niitä päivittäin...ouluun oon menossa keikalle!!!!!!!!!!!! o0nko muita tulossa.........T: COBjani
 
Omistan kaikki ihan rehellisesti ostettuna, ja kyllä se paras minusta on Hatecrew deathroll. Kitarat ovat vaan niin makeat siinä. Kiipparitkin poikkeavat paljon muista levyistä. Toiseksi paras on Hatebreeder, ja sitten VASTA tulee Follow the Reaper.
 
DreamSlayer said:
Mä oon ollu fani Follow The Reaperista asti, ja kyllä se jää ykköseksi, mutta vain niukasti Are You Dead Yet?-in edellä...
Itse en kyseisestä albumista kauheasti pidä, on se ihan OK, mutta jotenkin jotain jäi puuttumaan... Toivottavasti seuraava levy on Hatecrewdeathrollin tasoinen, toivottavast jopa parempi!
 
Tällä hetkellä Hate Crew Deathroll. Tykkään biiseistä aivan älyttömästi ja levyä kestää kuunnella vaikka kymmenen tuntia putkeen. Kokonaisuus on myös osunut nappiin.
 
Follow the Reaper livenä, voimakasta & nuorekasta death metal ärjyntää!! :)

Siinä mun Bodom maku.. jos ootte nähny sen Mask of Sanity live videon ni ymmärrätte.. Levyt Hatebreeder ja Follow the Reaper mixattiin kuulostaan niin saatanan nololta ettei niitä oikee kehtaa kuunnella, mut ajatelkaas jos bändi olis tehny Follow the Reaper levyn samassa studiossa ku Hate Me! sinkun!!!!!!!!

Kyllä jos yks lätty pitäis valita ni se olis Are You Dead Yet?

Itellä oli tosi kovat odotukset siitä, Living Dead Beat raitaan olin tyytyväinen, sain ihan helvetinmoiset kiksit siitä. Are You Dead Yet? raitaan olin kans tyytyväinen (huom, korkeilla odotuksilla), mut kumpiki oli vaa 80% siitä mitä olin kuvitellu. Sit kaikki loput biisit oli pettymyksiä!! Melodiat puuttu, se jäi kaiveleen... Punch Me I Bleed biittiä opin arvostaan kun kuulin sen livenä videolta!

Something Wild kuulostaa normaalilta aidolta metallilta, siinä on viä se Inearthed'in aikanen nuorekas laulanta tallella mikä hurmaa, mut laatu on perseenrei'ästä. Ilman Lake Bodom melodiaa se levy ei olis ikinä noussu mihinkä. (Sama juttu: Hatebreeder / Silent Night, Bodom Night.) Alexi kuulostaa säälittävältä Follow the Reaper ja Hatebreeder levyillä, samaten ku musiikki. Pitää tajuta ymmärtää missä mentii mixauksissa pieleen ja miten mikäkin albumi eroo kustakin. Tykkään Bodomista sillon ku se on coolia, ei sitä voi tarkemmin sanoo.. mut tietty uus COB albumi on aina ollu vanhempaa parempi, joten ikäjärjestyksessä mennään.

Bodom on mielestäni parhaimmillaan kun se on kahta asiaa: kaunista ja rankkaa. Sama pätee laulamiseen. Näitä kahta asiaa on vaa aika vaikee yhdistää.
 
mun mielest Are You Dead Yet- ja Hate Crew Death Roll-albumit on kaikkein parhaimpia. BODOM JYRÄÄ!!! FUCK YOU, YOU ARE BETTER OF DEAD!!!
 
Jaa Bodomin paras levy..
Jos ajatellaan SW:tä, Bodom on huomattavasti kehittynyt noista Inearthed - ajoista, ja jos miettii niitä demoja, tuskin niillä levytyssopparia ois tullu.
Toki Something Wild on pirun hyvä levy, mutta siltä mulle ainakin jäi käteen fiilis, että jotain parempaa on luvassa.
Hatebreeder taas on helvetin hyvä levy. Mutta ihmettelen edelleenkin levyn äänimaailmaa. Kuulostaa kuin tuotannon taso nousisi biisi biisiltä, ensimmäinen puolisko kuulostaa lähes demosaundiselta, jopa huonommalta kuin eka levy. Jälkimmäinen puolisko taas kuulostaa lähes Follow The Reaper -laatuiselta.

Follow The Reaper - tottakai aivan huippulevy. Tällä levyllä (jälleen) kuulee, että Laiho noita riffejä osaa vääntää, ja soittokin on kehittynyt.

Hate Crew Deathroll: Mielestäni ehdottomasti paras Bodomin levy.
1986 oli Master Of Puppetz, 2003 oli Hate Crew Deathroll, seuraavaa suuruutta odotellaan..

AYDY: Mitäpä muuta tästä lätystä vois sanoa, kuin että pirun upeeta musaa se Laiho on taas vääntäny. Aluksi noi "deathrash" vaikutteet ei oikein meinannu toimia, mutta nyt toi levy kyllä toimii täysillä. Muuta huomioitavaa, AYDYn lähes kaikki biisit on soitettu "D-alas" virityksillä, joka ainakin musta on erittäin edistyksellistä metalli musiikissa.
 
Noi kaikki levyt just omalla tavallaan hyviä, jokaisessa oma soundi ja tyyli. Inearthed demot kuulostaa melkeen täysin SW:ltä, tulipa tossa vähän aikaa sitten huomattua.

Something Wild kuulostaa kuin Inearthed-demo-biisit tehty uusiksi, joissain paikoissa vähän tökkivä toteutus, mutta tämä levy kuitenkin sisältää juuri muutaman Cobin parhaimman biisin.

Hatebreederissä on kyllä myös vähän kummallinen äänitoteutus esimerkiksi rumpujen kohdalla, en tiedä olenko ainut, mutta vaati vähän tottumista. No helppoahan se oli kun oli niin mahtavat biisit.

Follow The Reaper räjäytti sitten pankin silloin. En oikein löydä mitään moitittavaa levystä, mutta ajan kanssa tuli huomattua että hieman liian "terävä" ääni esim. kitaraosastolla, mutta pikkujuttuhan tuo.

Hate Crew Deathroll oli sitten mielestäni ensimmäinen selkeä tyylimuutos. Taas piti hieman totutella ja jonkun ajan päästä huomasin että taas on käsissä yhtä hyvä levy kuin Follow The Reaper.

Are You Dead Yet?, ensinnäkin täytyy sanoa, että en oikein ymmärrä miksi tätä niin monet vihaa. Toki se todellakin on melkoinen tyylimuutos ehkä jopa suoraviivaisempaan suuntaan, mutta minä arvostan semmoista bändiä joka uskaltaa joka levyllä uusiutua. Ja siitä ei kyllä pääse mihinkään että nuo biisit on edelleenkin todella hyviä ja tarttuvia. Ei paras levy, mutta ei missään nimessä huono. En vain kertakaikkiaan käsitä miksi porukka rupesi yhtäkkiä vihaamaan melkeinpä koko bändiä tämän uuden levyn tultua ulos. Sekin fakta, että cob ei ole menossa takaisin aiempien levyjen tyylisuuntiin, oli tiedossa jo HCDR aikoihin, joten miksi ihmiset sitten pettyivät niin pahasti?
 
No okei, miun mielestäin HCDR oli Cobin alkukauden huipentuma.
Ja tämä AYDY on tämän uuden Bodomin alku.

MUtta vuosienhan päästä sen näkee mitä Bodom on. Ja epäilemättäkin Laiho yhä silloinkin pystyy taikomaan jotain mielenräjäyttävää metallimusiikkia.