Now taking orders on the new Nasheim CD, "Evighet/Undergång"

Erik ... I still need to send you $$ for this CD.
Can I Paypal you? Even if it is a little more than you normally charge. I don't feel comfortable sending cash in an envelope.
 
I was wondering this too, Erik. Will you accept a credit-card payment through paypal? I don't wanna send cash all the way over there, everyone I mention it to says it's a bad idea. I just missed an e-bay auction on the CD, it closed at $6.66 US with $3 shipping. :(
 
Demilich, lurch70: your stuff has been sent off. Thanks a lot.

Demilich, about the Lethal tape... They're SOLD OUT from the label already, but ask Mikael (fotmbm) quickly for a copy... I don't have any myself yet since he's too fucking lazy to come here and give me a few. >:[
 
Erik said:
I don't have any myself yet since he's too fucking lazy to come here and give me a few. >:[

Thanks alright man, thanks for the help and sending those things off so quickly! It beats the $20 I had to pay for the Woods of Ypres pre-order from David, who lives in the same damn city as me :p
 
Only of interest for the band. From helgon.net's forum

In_nomine_satans K18 från Vetlanda i Jönköpings län, 25/11 kl 11:48

Deras skiva går ju å köpa på deras sida:http://www.nasheim.se/ Men är 40spänn värt för deras skiva?

Svara - Markera som oläst


dextronaut K18 från Eskilstuna i Södermanlands län, 25/11 kl 12:04

Med tanke på att låten ”Allt Svartnar” är det bästa jag hört på länge från den svenska demoscenen anser jag 50kr vara ett mycket överkomligt pris. Dessutom borde ju du fortfarande gå på studiebidrag, och om så är fallet skulle du kunna köpa nitton av deras skivor i månaden.

Ett tips är ju att ladda ned låtarna som finns på sidan, de utgör ju ändå 40% av skivan.

Svara - Markera som oläst


In_nomine_satans K18 från Vetlanda i Jönköpings län, 25/11 kl 14:07

Det är nog värt ett 50spänntrots allt.

Svara - Markera som oläst


Kvitedaud K25 från Jönköping i Jönköpings län, 25/11 kl 12:52

Black metal med trummaskin är värdelöst. Hade de haft en trummis av kött och blod och kortat ner låtarna till hälften så hade det varit helt okej.

Svara - Markera som oläst


Förintelse K19 från Karlskrona i Blekinge län, 26/11 kl 14:29

Black med trum maskin är ju skitfint...lyssna bara på Ad Hominem, Planet Zog skivan så får du se...

Svara - Markera som oläst


Kvitedaud K25 från Jönköping i Jönköpings län, 26/11 kl 15:25

Ja, men jag tycker fortfarande inte att det är bra. Det låter skit. Dessutom är det oftast fantasilöst programerat och fånigt när de försöker efterlikna en riktig trummis.

Svara - Markera som oläst


Förintelse K19 från Karlskrona i Blekinge län, 26/11 kl 17:30

Ja, det är ju det som är skönt, att det blir så minimalistiskt...

Svara - Markera som oläst


Kvitedaud K25 från Jönköping i Jönköpings län, 26/11 kl 21:42

Det har fan inget med minimalistiskt att göra. Det finns väl fan minimalistisk bm som ändå har ett jävligt organiskt sound och mänskliga trummisar?

Svara - Markera som oläst


Förintelse K19 från Karlskrona i Blekinge län, Igår kl 21:50

Klart det har det, det blir väldigt simpelt...

Svara - Markera som oläst


Asc K17 från Degerfors i Örebro län, 25/11 kl 15:29

Den är guld värd.

Svara - Markera som oläst


metaldrägg K16 från Skokloster i Uppsala län, 25/11 kl 15:30

jag gillar dom som fan, den är helt klart värd 50kr

Svara - Markera som oläst


dorlaath_ K25 från Linköping i Östergötlands län, 25/11 kl 15:33

De som bor i Nasheim... borde heta nasister? ;-)

Svara - Markera som oläst


In_nomine_satans K18 från Vetlanda i Jönköpings län, 26/11 kl 08:17

Aha... varför?

Svara - Markera som oläst


Ayaspank K18 från Landvetter i Västra Götalands län, 26/11 kl 09:16

lol ;)

Svara - Markera som oläst


Mörkrets_Furste K16 från Bromma i Stockholms län, 25/11 kl 15:36

Den är helt klart värd pengarna. Jag gillar den och den har fått mycket bra kritik också. Bathory covern är grym dessutom!

Svara - Markera som oläst


Nattramn K19 från Malmberget i Norrbottens län, 27/11 kl 05:03

Det är jävligt värt skulle jag säga.
Dock endast hört 2 låtar med Nasheim, dom håller groteskt hög klass.
Det är sådan Black Metal jag vill höra när jag köper en renodlad Black Metal skiva. Är leds som stryk på alla Darkthrone-kloner och ”truehets-nazister”, dessa grabbar har något eget att ge, mangel som fan och otroligt bra sång.


Svara - Markera som oläst


Nattramn K19 från Malmberget i Norrbottens län, 27/11 kl 05:05

Kan även tillägga lite negativ kritik, annars kanske herr ”In_Nomine_Satans” tror han svävar på moln när han hör skivan.

Dom kör med trummaskin, det ogillas en smula faktiskt. ”Men”, om bandet i fråga får för sig att skaffa en trummis kapabel att spela lika bra fast mer levande än denna trummaskin så tror jag, eller jag _vet_ att det blir kanon då!

Svara - Markera som oläst


In_nomine_satans K18 från Vetlanda i Jönköpings län, Idag kl 08:18

Fast som sagt så 40:- för skivan och 10:- i frakt är ingen större utgift. Ungefär som en vanlig demo.

Svara - Markera som oläst