Official chatting thread in finnish!

Helposti ne menevät. Mullakin oli ruotsi siinä kuuden ja seiskan välissä ja kirjoitin M:n... *tunkee mikrofonin kainaloonsa*
 
Sivari loppuu marraskuun viimeinen päivä, eli onhan tuota vielä... :p
4 HL:ää, kuntsareista ei oo vielä tietoa, eiköhän sieltä joku parikymmentä räpsähdä.

Mä oon ton saatanan lukion kanssa taistellu jo viis vuotta, heh. Ei se oo ku muutamasta kurssista kiinni (plus kirjotukset), mutta ei vaan jaksa raahautua sinne, kun kaikki "tarpeellinen" tieto on sieltä tullut jo ammennettua. Vittuako mua kiinnostaa miten kirjoitetaan suomeksi vaikuttava puhe tai jotkut referoinnin "säännöt". Onhan se ihan kiva että se on "yleissivistävä", mutta kyllähän jokainen normaali yksilö osaa vaikka kävellä kauppaan, ostaa kirjan kyseisestä aiheesta ja opettelee itse.

Avaudutaan nyt sitten oikein kunnolla... (prkl mä rupeen kansanedustajaks, ajan koulutusuudistukseni läpi. Harmi vaan, että ne, joita se lähinnä koskisi, eivät saa vielä äänestää. :lol: )

Miksei yliopistoon saa edes hakea jossei sulla ole sitä paskalakkia ja rupista ylioppilastodistusta (tai, tietyissä tapauksissa, ammatillista vähintään kolme vuotta kestänyttä koulutusta)? On se saatana niin väärin, että sillä paperilla pyritään (ja pädetään joka paikassa), eikä edes anneta minkäännäköistä mahdollisuutta päästä itseopiskelun kautta lukemaan. Mitä se niitä kiinnostaa miten sä olet ne tiedot hankkinut, kunhan sä osaat ne... :mad:
 
Originally posted by Orchid
Miksei yliopistoon saa edes hakea jossei sulla ole sitä paskalakkia ja rupista ylioppilastodistusta (tai, tietyissä tapauksissa, ammatillista vähintään kolme vuotta kestänyttä koulutusta)? On se saatana niin väärin, että sillä paperilla pyritään (ja pädetään joka paikassa), eikä edes anneta minkäännäköistä mahdollisuutta päästä itseopiskelun kautta lukemaan. Mitä se niitä kiinnostaa miten sä olet ne tiedot hankkinut, kunhan sä osaat ne... :mad:
:lol: :lol: Kylläpäs tuo piristi kummasti...paskalakki....:lol: Eikö yliopistoihin voi vain hakea keväisin, syksyllä ei voi..? Persiistä tuokin...
 
Outoa... siitä tunnistaa tutut henkilöt aika hyvin, nyt ei oikein tahdo huomata niitä kun viestejä on... hmph...

Mitä tuosta Markin solkotuksesta ymmärsin, 26. päivä tapahtuu jotain traagista, eli tulevatko nuo kuvat peräti takaisin?
 
Originally posted by Orchid
Sivari loppuu marraskuun viimeinen päivä, eli onhan tuota vielä... :p
4 HL:ää, kuntsareista ei oo vielä tietoa, eiköhän sieltä joku parikymmentä räpsähdä.

Mä oon ton saatanan lukion kanssa taistellu jo viis vuotta, heh. Ei se oo ku muutamasta kurssista kiinni (plus kirjotukset), mutta ei vaan jaksa raahautua sinne, kun kaikki "tarpeellinen" tieto on sieltä tullut jo ammennettua. Vittuako mua kiinnostaa miten kirjoitetaan suomeksi vaikuttava puhe tai jotkut referoinnin "säännöt". Onhan se ihan kiva että se on "yleissivistävä", mutta kyllähän jokainen normaali yksilö osaa vaikka kävellä kauppaan, ostaa kirjan kyseisestä aiheesta ja opettelee itse.

Avaudutaan nyt sitten oikein kunnolla... (prkl mä rupeen kansanedustajaks, ajan koulutusuudistukseni läpi. Harmi vaan, että ne, joita se lähinnä koskisi, eivät saa vielä äänestää. :lol: )

Miksei yliopistoon saa edes hakea jossei sulla ole sitä paskalakkia ja rupista ylioppilastodistusta (tai, tietyissä tapauksissa, ammatillista vähintään kolme vuotta kestänyttä koulutusta)? On se saatana niin väärin, että sillä paperilla pyritään (ja pädetään joka paikassa), eikä edes anneta minkäännäköistä mahdollisuutta päästä itseopiskelun kautta lukemaan. Mitä se niitä kiinnostaa miten sä olet ne tiedot hankkinut, kunhan sä osaat ne... :mad:
Niin. Jos olisin sinä, niin vääntäisin väkisin loppuun vaan. Äidinkieli siinä tosiaan eniten alkoi kolmannella vituttamaan, mutta kyllä siitäkin sitten C tuli (Huonoin arvosana, muut olivat Ruotsi M, Englanti E, pitkä matematiikka ja reaali L). Kyllä ne kirjoitukset helposti menee jos sinne vääntäytyy ja sitten ei tarvitse enää ajatella noita asioita...
 
Joo, eiköhän tässä jotain keksi. Ehtiihän sitä opiskella myöhemminkin. ;)

Niin joo, ei ne kirjotukset mikään paha nakki ole (oon kirjottanu reaalin, pitkän matikan ja enkun jo aiemmin, mutta ne on menny jo vanhaks), koska mulle on aivan yhdentekevää mitä arvosanoja sieltä tulee.
 
Originally posted by Downfall

Niin. Jos olisin sinä, niin vääntäisin väkisin loppuun vaan. Äidinkieli siinä tosiaan eniten alkoi kolmannella vituttamaan, mutta kyllä siitäkin sitten C tuli (Huonoin arvosana, muut olivat Ruotsi M, Englanti E, pitkä matematiikka ja reaali L). Kyllä ne kirjoitukset helposti menee jos sinne vääntäytyy ja sitten ei tarvitse enää ajatella noita asioita...
Matikka ja reaali L???? :eek: Fuck it...minä jätin matikan (lyhyt, en edes pärjää siinä) pois laskuista, kun arvosanat alkoivat laskea yksi per kurssi, ja ranska tippui myös pois...Ainoat, joissa voin jotenkin pärjtä, ovat ruotsi ja englanti...wunderbar..
 
Originally posted by Dethroned
Outoa... siitä tunnistaa tutut henkilöt aika hyvin, nyt ei oikein tahdo huomata niitä kun viestejä on... hmph...

Mitä tuosta Markin solkotuksesta ymmärsin, 26. päivä tapahtuu jotain traagista, eli tulevatko nuo kuvat peräti takaisin?
Ei kun silloin pitää itse hostata omat avit..
 
Originally posted by ~Zeanra~

Matikka ja reaali L???? :eek: Fuck it...minä jätin matikan (lyhyt, en edes pärjää siinä) pois laskuista, kun arvosanat alkoivat laskea yksi per kurssi, ja ranska tippui myös pois...Ainoat, joissa voin jotenkin pärjtä, ovat ruotsi ja englanti...wunderbar..
Nää, kyllä se ihan hyvin menee. mitäs kirjoitat reaalissa?
 
Historia, psykologia ja filosofia. Taitaa mennä eniten historian puolelle, melkein kaikki 16 kurssia käynyt...ja sitten varmaan psykologia, tuntuu sujuvan paremmin kuin filosofia.
 
Mä en lukenut reaaliin muuta kuin hyvin vähän fysiikkaa, mutta loppujen lopuksi vastasin vain yhteen fysiikan kysymykseen, filosofian kysymyksestäkin tuli kuusi pistettä, vaikka en asiasta tiennyt yhtään mitään. ;)
 
Jeps. Itse vastasin kuuteen fysiikkaan, yhteen kemiaan ja biologian risteytystehtävään. Reaali on aika helppoa kun lukee tällaisia aineita...
 
morjesta pöytään!

jos saan sanoa, niin kylläpä onkin virkistävää vaihtelua kirjoittaa taas välillä jotain suomeksi, työpaikallakin kun kaikki tekstimuotoiset suoritteet -- ja osa verbaalisistakin -- tuppaavat olemaan lontoonkielisiä.

josta tulikin mieleeni...

kahlaako teistä monikin läpi näiden messevien foorumeiden työnantajan ajalla, työnantajan koneella ja tietysti työnantajan netskuyhteydellä? täytyy myöntää että itsellä alkaa hieman syyllisyys nakertaa ;-) onneksi on ainakin tämän viikon vielä oma toimisto ettei ole sakki kuikuilemassa olan ylitse.

edit: satku tuli täyteen, nyt vasta hävettääkin ;-)
 
Juu, juuri sinä maksat mun nettailut ja palkan. :) (valtion hommissa - tosin juuri nyt suoritan sivaria täällä, mutta tässä samaisessa paikassa sitä on tullut käytyä "töissä" jo pari vuotta)

Nämä työpäivät kun ovat työn osalta mitä ovat, niin jää uskomaton määrä tunteja ihan vaan nettailuun. Missäpä sitä muuallakaan pyörisi kuin täällä, loistavaa porukkaa.

edit: muuten, ihan vaan mielenkiinnosta, mitä sun toimenkuvaan kuuluu? Näyttää toi Lontoo taipuvan.