Svenska for begynnere

Somber Soul said:
The thing to understand about Swedish and Norwegian is that there is no standard form, unlike in English for which you have RP or General American, for instance. Or German for which you have "Hochdeutsch". So, all of the variations you've heard are acceptable. "Eg", I'd say, is more dialectal, though. It's also the form you'd use when speaking "nynorsk". Anyone more learned in Norwegian please correct me, if I'm wrong. :)
There are two types of Norwegian. "Bokmål" is the type most used. In Western Norway "Nynorsk" is most used. I would say that bokmål is easier and more pratical to learn.
 
I am trying to learn swedish too, but unlike my predecessors i have it a lot easier as i am from austria and native german speaking. Same language- family, as far as i saw i need to pick up some vocabulary and pronounciation and that´s it hehe :p
Plus- if you learn swedish you practically get danish and norwegian for free- unfortunately not finnish as it is of asian origin ( together with hungarian).

And yes, ppl do love other countries and are interested in their culture and language, it´s just that on lots of forums either General Bitching is on duty, or everybody seems trying to prove his superiority by a country´s history he wasnt part of.
The geographical borders are already cut down - just a shame you cant hammer the concrete in people´s heads.......
 
I'm not trying to learn swedish for showing my superiority or other nazi shit, even if you come from hitler homeland it doesn't mean we all want to be ubermensch, just go over it at least! And actually I don't have concrete in my head, maybe it's the contrary as my mind's boundaries are already down
 
Gerald said:
I am trying to learn swedish too, but unlike my predecessors i have it a lot easier as i am from austria and native german speaking. Same language- family, as far as i saw i need to pick up some vocabulary and pronounciation and that´s it hehe :p
Plus- if you learn swedish you practically get danish and norwegian for free- unfortunately not finnish as it is of asian origin ( together with hungarian).

And yes, ppl do love other countries and are interested in their culture and language, it´s just that on lots of forums either General Bitching is on duty, or everybody seems trying to prove his superiority by a country´s history he wasnt part of.
The geographical borders are already cut down - just a shame you cant hammer the concrete in people´s heads.......

Hmm, yes. I do find a lot of similarities with the German language and the Swedish (or Scandanavian) language (vocabulary-wise).

Hummer, Gift, luft, konto, hund...
and similar sounding words like black, window...
 
Gerald said:
The geographical borders are already cut down - just a shame you cant hammer the concrete in people´s heads.......

yes you can! It's just that there's a lot of blood and brain between your hammer and the concrete! :devil:

And, yeah, I think Mantis kinda missed your point... Oh well.

cddisc.gif
Dan Swanö -- Moontower -- Sun of the Night
/* random quote */
So beautiful is your naivete
Angelic... pathetic... I'll break your fucking wings
 
Melancholia said:
sju sköna sjuksköterskor sköter sju sjuka sjömän på det sjunkande skeppet Shanghai

how about that? :p

/troll (sömnig)

Hur har du lärt dig svenska så bra? Otroligt. Grekiska är rena grekiskan för mig, om du fattar? :D
 
David Å. said:
Hur har du lärt dig svenska så bra? Otroligt. Grekiska är rena grekiskan för mig, om du fattar? :D

Jag har tagit lektioner i tre år,men nu har jag slutat :)cry: ) och bara läser böcker och tidningar och talar lite då och då....Jag tycker så hemskt mycket om ditt språk!!!
 
Melancholia said:
Jag har tagit lektioner i tre år,men nu har jag slutat :)cry: ) och bara läser böcker och tidningar och talar lite då och då....Jag tycker så hemskt mycket om ditt språk!!!

Att lära sig ett så vitt skilt språk såpass bra inom tre år är högst imponerande. Naturbegåvning? Är förresten svenskundervisning såpass eftertraktad i Grekland att man anordnar kurser, bara sådär? :)

Staffan said:
Do you by any mean live in Västerås?

Nope, do I remind you of someone?
 
David Å. said:
Att lära sig ett så vitt skilt språk såpass bra inom tre år är högst imponerande. Naturbegåvning? Är förresten svenskundervisning såpass eftertraktad i Grekland att man anordnar kurser, bara sådär? :)

tack för dina fina ord :) Det vore överdrivet att säga att jag är begåvad :oops:, men sanningen är att jag har ganska lätt för språk.

Jag vet inte alls hur det är i övriga Grekland, men åtminstone här i Aten kan man lära sig svenska vid Atens universitet och ett par privata institutioner. Själv fick jag privatundervisning av en lärarinna som bor nära mig... Inte så många personer lär sig svenska här,men det finns några galningar som jag i alla fall :loco:
det bor förresten många skandinaver i Attica...flera än jag trodde

det var trevligt att tala lite svenska :)
:wave:

/trollaki
 
Melancholia said:
tack för dina fina ord :) Det vore överdrivet att säga att jag är begåvad :oops:, men sanningen är att jag har ganska lätt för språk.

Jag vet inte alls hur det är i övriga Grekland, men åtminstone här i Aten kan man lära sig svenska vid Atens universitet och ett par privata institutioner. Själv fick jag privatundervisning av en lärarinna som bor nära mig... Inte så många personer lär sig svenska här,men det finns några galningar som jag i alla fall :loco:
det bor förresten många skandinaver i Attica...flera än jag trodde

det var trevligt att tala lite svenska :)
:wave:

/trollaki

Det här är ju 100% korrekt svenska! Kanonbra! Ser precis ut som en svensk har skrivit detta!

Har du någon anknytning till sverige, släkting eller något?
 
Jo, det stämmer. Man kan lära sig svenska på universitetet här (Wien) också. Jag har lärt mig detta språk i två terminer, men nu ska jag börja med norska. Naturligtvis skulle jag kunna fortsätta med svenska, men jag kan inte göra båda tyvärr. I alla fall tror jag att jag kan skriva och förstå svenska bra. Att tala svenska är svårare och man behöver mer övning. ;)