Twilightheart
......................
Vintersägen said:Just one more thing: Can someone tell me what the word "Otyg" mean?
Thanks!
...I wanna know it, too ... please!
Vintersägen said:Just one more thing: Can someone tell me what the word "Otyg" mean?
Thanks!
There are two types of Norwegian. "Bokmål" is the type most used. In Western Norway "Nynorsk" is most used. I would say that bokmål is easier and more pratical to learn.Somber Soul said:The thing to understand about Swedish and Norwegian is that there is no standard form, unlike in English for which you have RP or General American, for instance. Or German for which you have "Hochdeutsch". So, all of the variations you've heard are acceptable. "Eg", I'd say, is more dialectal, though. It's also the form you'd use when speaking "nynorsk". Anyone more learned in Norwegian please correct me, if I'm wrong.
oops... i havent seen my teacher since December...Steingrim said:Bah, learn Norwegian instead! The only tr00 language!
Twilightheart said:...I wanna know it, too ... please!
Gerald said:I am trying to learn swedish too, but unlike my predecessors i have it a lot easier as i am from austria and native german speaking. Same language- family, as far as i saw i need to pick up some vocabulary and pronounciation and that´s it hehe
Plus- if you learn swedish you practically get danish and norwegian for free- unfortunately not finnish as it is of asian origin ( together with hungarian).
And yes, ppl do love other countries and are interested in their culture and language, it´s just that on lots of forums either General Bitching is on duty, or everybody seems trying to prove his superiority by a country´s history he wasnt part of.
The geographical borders are already cut down - just a shame you cant hammer the concrete in people´s heads.......
Gerald said:The geographical borders are already cut down - just a shame you cant hammer the concrete in people´s heads.......
Melancholia said:sju sköna sjuksköterskor sköter sju sjuka sjömän på det sjunkande skeppet Shanghai
how about that?
/troll (sömnig)
David Å. said:Hur har du lärt dig svenska så bra? Otroligt. Grekiska är rena grekiskan för mig, om du fattar?
David Å. said:Hur har du lärt dig svenska så bra? Otroligt. Grekiska är rena grekiskan för mig, om du fattar?
Melancholia said:Jag har tagit lektioner i tre år,men nu har jag slutat cry: ) och bara läser böcker och tidningar och talar lite då och då....Jag tycker så hemskt mycket om ditt språk!!!
Staffan said:Do you by any mean live in Västerås?
David Å. said:Att lära sig ett så vitt skilt språk såpass bra inom tre år är högst imponerande. Naturbegåvning? Är förresten svenskundervisning såpass eftertraktad i Grekland att man anordnar kurser, bara sådär?
Melancholia said:tack för dina fina ord Det vore överdrivet att säga att jag är begåvad , men sanningen är att jag har ganska lätt för språk.
Jag vet inte alls hur det är i övriga Grekland, men åtminstone här i Aten kan man lära sig svenska vid Atens universitet och ett par privata institutioner. Själv fick jag privatundervisning av en lärarinna som bor nära mig... Inte så många personer lär sig svenska här,men det finns några galningar som jag i alla fall
det bor förresten många skandinaver i Attica...flera än jag trodde
det var trevligt att tala lite svenska
/trollaki
David Å. said:Nope, do I remind you of someone?