The official Swedish thread

Ska man dricka sprit är det nästan lika bra att dricka rent, det smakar likt förbannat faaan om man blandar ut det med en massa bæsj. Jag tänker inte påstå att jag tycker sprit är särskilt gott (för det mesta) men gott öl (dvs. sådant som man inte i första hand dricker för att bli full) är riktigt jävla gott. Smask. Visst, smak är personligt, och det är ju TÄNKBART att det finns folk som faktiskt inte tycker om öl alls, men ofta när folk proklamerar att de minsann inte tycker om öl så har de bara druckit öl som inte är särskilt gott.
 
TB666 said:
Ja, jag dricker inget med alkohol i.
Det finns ingen anledning för mig att börja dricka öl eller sprit.

nej men varför? vill du inte skada din kropp eller är det av religiösa andledningar eller whatever? många kan ju stå ut med smaken om de inte gillar den iom att de blir berusade.

edit: allt det här pratet om öl gör mig sugen, måste gå och hämta mig en kall Hell hehe
 
HELL ÄR SÅ HELVETES (ursäkta) GOTT. Fan så gott öl.

Jag dricker Sofiero 5,2% nu vilket inte direkt är världens smaskigaste men man tager vad man haver osv osv.
 
spaffe said:
nej men varför? vill du inte skada din kropp eller är det av religiösa andledningar eller whatever? många kan ju stå ut med smaken om de inte gillar den iom att de blir berusade.

edit: allt det här pratet om öl gör mig sugen, måste gå och hämta mig en kall Hell hehe
Ja, jag vill inte skada min kropp och jag har sett hur folk blir när dom är fulla och jag tänker inte bli som dom.
 
TB666 said:
Ja, jag vill inte skada min kropp och jag har sett hur folk blir när dom är fulla och jag tänker inte bli som dom.

ne folk blir nästan alltid patetiska när de blir fulla, men tricket ligger i att själv vara full samtidigt, då märker man det inte utan tycker att det är jätte-lattjo.
men om vi ska vara lite allvarliga här så andledningen till att jag dricker då och då är för att det är skönt att släppa taget, men jag gillar inte heller när jag inte kan kontrollera vad jag gör, tycker inte det är lika häftigt att skryta om vad man gjorde när man var "sketfull" som när jag var 15-16 hehe
 
Erik said:
HELL ÄR SÅ HELVETES (ursäkta) GOTT. Fan så gott öl.

Jag dricker Sofiero 5,2% nu vilket inte direkt är världens smaskigaste men man tager vad man haver osv osv.

jo jag hade för mig att jag tyckte att det var jävligt gott förra gången jag drack det, men nu vet jag inte riktigt, var väl sådär, helt ok men inte som hobgoblin :kickass:
 
helvetes jävla skit va sur jag är, kommer hem från jobbet och ser ett stort kuvert ligga i mitt rum "tjoho etc." tänker jag "måste vara höstmörke LPn som jag köpte av en kille", öppnar förväntansfullt kuveret och drar ut en LP... utan fodral, istället medföljer en kopierad fram och baksida. "helvete" tänker jag och kikar på bakside-pappret, då visar det sig att det inte ens är "rätt" skiva, ne den innehåller tydligen även en av demona... nån som vad är det för skit det här ludret har skickat till mig? nån sketen rysk bootleg eller? utgiven på "black witchery" tydligen. usch måste nog gå en sväng och lugna mig lite
 
spaffe said:
helvetes jävla skit va sur jag är, kommer hem från jobbet och ser ett stort kuvert ligga i mitt rum "tjoho etc." tänker jag "måste vara höstmörke LPn som jag köpte av en kille", öppnar förväntansfullt kuveret och drar ut en LP... utan fodral, istället medföljer en kopierad fram och baksida. "helvete" tänker jag och kikar på bakside-pappret, då visar det sig att det inte ens är "rätt" skiva, ne den innehåller tydligen även en av demona... nån som vad är det för skit det här ludret har skickat till mig? nån sketen rysk bootleg eller? utgiven på "black witchery" tydligen. usch måste nog gå en sväng och lugna mig lite
Du hade kunnat fråga mig hade jag talat om det där för dig. :p Det är billiga bootlegs, Isengardplattorna finns inte officiellt på vinyl. De "SKA" se ut sådär, med ett kopierat A4-omslag. Riktig jävla ripoff, med tanke på att de med all säkerhet är mastrade från CD'n också...
 
Erik said:
Du hade kunnat fråga mig hade jag talat om det där för dig. :p Det är billiga bootlegs, Isengardplattorna finns inte officiellt på vinyl. De "SKA" se ut sådär, med ett kopierat A4-omslag. Riktig jävla ripoff, med tanke på att de med all säkerhet är mastrade från CD'n också...

blev så upphetsad när jag såg en som hade den till salu så jag glömde fråga... :bah: (honom alltså)