Dutch/Belgium Thread

^Ja inderdaad.. ik heb het wel eens vaker gehoord..
Ik vraag me alleen af hoe je klaar kunt zijn voor een examen als je geen instructeur naast je hebt zitten die weet wat het examenbureau wil dat je kunt..
Hier wordt altijd gezegd dat je eerst moet kunnen rijden zoals het CBR wil, en daarna leer je pas echt rijden.
 
sowieso als je geen instructeur bent weet je ook lang niet alles over het verkeer goed uit te leggen, ook al heb je al weet ik hoeveel jaar een rijbewijs.. een instructeur cursus afleggen is ook veel logischer.
een gewone leraar moet toch ook eerst een studie doen en daarvoor slagen voordat hij voor de klas mag staan, daar zet je ook niet elke gek neer, waarom zou dat met autolessen anders zijn.
best onverantwoord (als je het mij vraagt)

ach ik heb alles gewoon in 1 keer gehaald met m'n rijbewijs... goede instructeur gehad met een goed gevoel voor humor :lol:
 
Ik ben begin dit jaar es met een vriendin van me meegeweest. Die moest haar applicatie als instructrice verlengen.. Maar wat zij allemaal moest kennen :OMG:
Niet alleen de verkeersborden en regels, maar ook nog letterlijk alle begrippen uit zowel de Wegenverkeerswet, maar ook nog zoiets wat nog veel uitgebreider was. En daarbij moesten ze dan ook nog allemaal dingen weten over lesgeven.. met doelstellingen en diagnostische weet ik veel wat voor stof..

Toen ik 18 werd ben ik meteen begonnen met lessen, maar dat waren losse lessen en ik had een enorme paniekvogel als instructeur. Zo een die bij het minste of geringste aan je stuur hangt, op de rem trapt of panisch begint te roepen 'Denk om mijn velgen/spiegels/lak' Eigen rijder..
Mijn vriendin kende hem van de rijschool waar zij gewerkt heeft, zij heeft hem toen overgenomen toen hij voor zichzelf begon. Zij heeft 1x naast mij gezeten met mijn instructeur achterin.. Hij zat te zweten daar.. Terwijl ik eigenlijk nog nooit zo relaxed had gereden..
Uiteindelijk had ik geen geld meer na 2 jaar steeds een maandje wel, maandje niet gereden te hebben..

Vorig jaar is mijn theorie verlopen dus die moest ik dus overnieuw doen nu. Ben nu gewoon bij de ANWB aan het rijden en die hebben gelijk mijn examen ingepland na een proefles. Nu ben ik er gewoon naartoe aan het werken.. Anders blijf je ook maar steeds in het loze bezig.
En mijn instructeur van nu is heel relaxed.. Die zegt het gewoon als ik te dicht langs de stoep ga in de bocht, en hij laat me gewoon dingen fout doen. En dan daarna legt hij uit wat ik fout deed.
Hij kletst ook gewoon heel gezellig onder de les.. En als iets goed gaat dan zegt hij het ook gewoon. En hij zegt ook gewoon als het heel goed gaat..

Ik heb pas 1 les met hem gereden, maar ik heb nog nooit zo relaxed gereden.
 
is juist veel veiliger dan jullie manier

hoeveel verhalen ik wel niet heb gehoord over belgische kindertjes die net les hebben en overal tegenaan rijden omdat er niemand kan ingrijpen...

nog geen over mij :p

als je ergens tegen rijd, rij je veel veiliger int vervolg :p

meh, kgeraak overal met de bus of men velotje
 
Ja ik doe ook alles met de trein of fiets.. Maar op een gegeven moment wordt je daar wel heel erg zat van.. (Zeker met een jonger broertje die wel te pas en te onpas de auto meeneemt..)
En het is gewoon veel te duur op een gegeven moment.
Want ja.. OV-studentenkaart is ook niet altijd geldig he.. en ook niet voor eeuwig..
 
Ja dat is ook wel zo.. Maar je moet dan net de juiste verhouding zien te vinden tussen kleine afstanden fietsen en de langere afstanden met de auto doen ;)
En het hangt er ook vanaf hoe je rijdt natuurlijk.. En wat voor auto je hebt.
Als je niet als een idioot overal heen scheurt enzo, maar gewoon rustig rijdt (jeweetwel het nieuwe rijden) is ook nog weer zuiniger.
 
mijn ouders willen ook graag dat ik zo vlug mogelijk mijn rijbewijs haal maar ik vind het zelf ook niet echt nodig. Ik geraak overal waar ik wil zij het te voet, met de fiets, bus,trein,... Ik heb gewoon nog niet echt de behoefte aan een wagen en de wegen zitten toch overvol dus ja
 
@Devil's Little Sister: Volgens mij geeft 'ie graag gas :p

Maar een eigen auto heeft veel voordelen hoor, totale vrijheid om te gaan waar je maar wil.. en je kan 'm pimpen! :D :p

IMG_0763.jpg

:headbang:
 
zulke taferelen krijg je dus als je geen fatsoenlijke rij opleiding volgt ;)

een rijbewijs is erg handig.. vooral als je er zo 1 als ik bent
k ga nogal veel naar concerten en festivals (ook in duitsland en soms in belgië).. dan is het toch wel makkelijk :p

ik ken toch mensen genoeg met een heel degelijke rij opleiding die even roekeloos rijden als mensen zonder