Dutch/Belgium Thread

Hahaha... Sansu, je Altsu blijft gaaf hoor!! Je bumperstickers vind ik eigenlijk leuker dan de Bodom-vlag.. (En dát komt uit MIJN mond????:erk: )

Maar ja.. helaas zijn er mensen die nadat ze hun rijbewijs gehaald hebben als een stelletje idioten gaan rijden.. (lees: scheef in de auto, petje op, 1 hand aan het stuur, muziek veel te hard, en scheuren maar.. je kent ze wel)
Ik snap ook niet dat ze het blijven doen, want de meeste van die jongens kennen wel iemand die daardoor om het leven gekomen is..
Maar goed... stoer zijn gaat voor veiligheid denk ik..

ja idd! stom he
het is natuurlijk heel stoer dat je je rijbewijs hebt, maar onverantwoord gaan rijden slaat nergens op.
een vriendin van me heeft dat ook gedaan een poos (die ging zelfs de weg al op voordat ze d'r rijbewijk had :erk:)
nou, k scheet soms echt zeven kleuren stront hoor. t valt me nog mee dat we nooit een ongeluk hebben gehad als zij reed (hoewel ze zelf al wel is geflitst en tegen dingen is aangereden etc, maar daar zat ik gelukkig niet bij)

k ben blij dat ik redelijk goed rij, heb laatst zelfs een compliment gehad van m'n pa (die kan alleen maar commentaar hebben op mijn rijden normaal gesproken)
maar goed, ff afkloppen, zal je zien dat ik morgen ergens tegenaan rijd ofzo :p

Ik rij ook vaak met 1 hand hoor, 2 handen rijdt gewoon niet relax :p
Voor de rest valt het wel mee met mij, ik hou me altijd aan de snelheid+een beetje en rij best zuinig :p

Hahaha... Sansu, je Altsu blijft gaaf hoor!! Je bumperstickers vind ik eigenlijk leuker dan de Bodom-vlag.. (En dát komt uit MIJN mond????:erk: )

Maar ja.. helaas zijn er mensen die nadat ze hun rijbewijs gehaald hebben als een stelletje idioten gaan rijden.. (lees: scheef in de auto, petje op, 1 hand aan het stuur, muziek veel te hard, en scheuren maar.. je kent ze wel)
Ik snap ook niet dat ze het blijven doen, want de meeste van die jongens kennen wel iemand die daardoor om het leven gekomen is..
Maar goed... stoer zijn gaat voor veiligheid denk ik..

als het dan metal was, zou k er geen probleem uit maken, mja....

anyone care to enlight me the geographic/politic diference between

Holland, Netherlands, Dutchland? :) thanx

ohhhhhh
i aways tought that Holland was the whole place...
and i had no idea what was exactly the "low countries" :p

yeah but when you say in english holland, you mean the whole country. It is incorrect geographically spoken but the word has been misused for many centuries now.

And if you wanna know where the states are:

netherlands-politcal-map.jpg

Flevoland is man-made, it's said that this is the biggest artificial island in the world.
Some political stuff: Some political parties have the idea to change the way of how the states are at the moment in the west. As you can see the most big cities are in Noord and Zuid Holland and Utrecht. This area is called the 'Randstad'. The idea of the political parties is to make a new state called Randstad or something so you don't have different political layers which have to cooperate and stuff.
So far your Dutch political education for today :)

As said before: For foreign people Holland and the Netherlands is the same, but geographically Holland is a part of the name of 2 states, but we understand you mean the country. When talking to foreigners I always say Holland aswell, it sounds better than the Netherlands when spoken imo :p

oh btw.. about Saartje her post.. it's true :p

yeah.. when you create a profile somewhere (let's say.. hotmail... or.. the msn page.. or myspace for example) it never says Holland... it always says: the Netherlands

but "low countries" its the same as Netherlands?

yeah, here we learn that Holanda its the country name hahaha :D

but "low countries" its the same as Netherlands?

yeah, here we learn that Holanda its the country name hahaha :D

Nether is a word for 'low' I believe, so Netherlands would be low lands yes :)
The official name in English is the Netherlands, but Holland is used aswell. In German it's Niederlande. In French it's called Pays-Bas: Lands-Low. In Spanish/Portuguese/other weird language countries it's a version of Holland.

@ingrid
Utrecht is wel randstad :p In de Randstad liggen de 4 grootste steden plus wat er omheen zit en tussenin zit.