Kirkosta eroaminen

Lord_Jomo

UltimateEvilChaosOverLord
Mar 12, 2002
34
0
6
38
Rauma (Westside)
Visit site
Ajattelinpa vaan että kuinkas moni aikoo erota tai on eronnut jo kirkosta? itse ajattelin erota periaate syistä (ei kiinnosta edes nimellisesti olla huijari-Jumalan kirkon kirjoissa)
 
Tota noin.... Kyllä mä oon joskus ajatellu erota, mutta vain siitä syystä että ei kiinnosta maksaa kirkollisveroja. Mä nimittäin uskon, että Jumala on olemassa ja silleen, ja vaikka jotku asiat ei mun mielestä ookkaa niinku kristinuskon opit väittää, niin en silti harkitse eroa uskonnollisista syistä. Mulle on aivan sama jos mä oon jäsenenä seurakunnassa, jonka näkemykset on ristiriidassa mun näkemysten kanssa. Nimittäin ei ne voi mun näkemyksiin vaikuttaa, vaikka kuinka yrittäisivät. Mä vaikka alan juutalaiseks ja sitte meen vetää sianlihaa jonnekki saatanan torille, jos mua huvittaa. Mitä helvetin väliä?

Ne kirkollisverot vaan vituttaa...




edit: 200 postia täynnä. Sitä juhlistan kuohuviinillä, kunhan pääsen töistä. :lol:
 
Kirkollisverohan on n.2% tuloista, joten ei se kyllä paljon ole, enkä halua antaa rahojani uskontokuntaan, jonka "pyhä kirja" sotii itseänsä vastaan.
Kristinusko tuli Suomeen v.1065 (kaiketi) jolloin suomessa oli suomalaisten omia Jumalia, kuten Pellonpekko (ohran Jumala) jotka kristinusko syöksi vallasta ja teki mitättömiksi mikä pistää vihaiseksi! Joten jos Jumala on olemassa, niitä on enemmän kuin kristinuskon Jumala.
 
2% tuloista. Onko se niin paljon?? Oho. No onneksi erosin kirkosta samantien kun tulin täyteen ikään. Itse erosin sekä verojen että periaatteen vuoksi. Olen ateisti ja kannatan tieteellistä maailmankuvaa, enkä kannata mitään uskontoa. Mutta se on kyllä myönnettävä että Euroopan vanhoissa uskonnoissa on paljon enemmän tyyliä. :D

@Lord Jomo: Tuskin niitä suomalaisten "pakana" jumalia kukaan "syöksi vallasta". Ihmiset vain kääntyivät kristinuskoon ja unohtivat vanhat uskonsa. Käännytysmetodit nyt sitten ovat asia erikseen...
 
Kuulun kirkkoon, mutta luultavasti eroan parin vuoden sisällä. Syynä päällimmäisenä atteet ja osaksi myös kirkkovero, jota joutuisin parin vuoden päästä alkaa pulittamaan... Ajattelin myös vaihtaa uskonnon (siis oppiaineen) elämänkatsomustietoon ens lukuvuonna.
 
Vaikkei tuo vero ole suuri, niin kyl mä mä eroan kirkosta kunhan täytän 18.. minä en aio antaa sille paskalaitokselle senttiäkään rahaa. Ja minä näen asiat aivan eri tavalla kuin tämä kristittyjen "pyhä" kirja joten en minä halua että minut mitenkään yhdistetään siihen laitokseen. en mä kyl usko mihinkään muuhunkaan jumalaan tai sellaseen..
 
Eikö se ole niin että jos et usko jumalan olemassa oloon, niin et voi uskoa saatanaankaan. Yksi mun kaveri uskoo jumalaan mut ei usko saatanan olemassa oloon vaikka mä sille kuinka yrittäisin selittää tätä asiaa.

Itse aion erota kirkosta parin vuoden sisällä. Enemmän ehkä periaatteiden kun veron vuoksi, ku olen niin ateisti kuin vain voi olla.
 
Itse kuulun kirkkoon, ja aion toistaiseksi kuuluakkin.
Syynä on puhtaasti satanistinen maailmankatsomukseni,
joka pistää minut tekemään niinkuin itselleni on edullisinta.

Suomi on kovasti kristitty maa, jolloin suurimman yhteiskunnalisen
hyödyn nautin, ja tulen nauttimaan kuulumalla virallisesti
tuohon läpeensä mätään instituutioon(kirkko, ei uskonto),
siitä yksinkertaisesta syystä, että ihmiset pitävät kirkosta,
ja pitävät ihmisistä jotka pitävät kirkosta.
Juttu on vähän sama kuin armeijan käyminen.

Mitä veroon tulee, jos eroan kirkosta, joudun maksamaan
ylimääräistä veroa valtiolle, joten säästöä tuskin juurikaan tulee.
Ja minulle se on ihan sama, menevätkö rahani korruptoituneille
papeille vai Espoon Keskustan spurgukannalle. Molempi pahempi.

Mitä Jumalaan ja Saatanaan(tai mihin hyvänsä jumalaan) taas tulee, en tiedä ovatko olemassa(enhän millään muotoa VOI tietää, joten miksi edes yrittää?),
enkä suuremmin edes välitä. Kumpikaan ei ole toistaiseksi
todistanut, että heidän konkreettinen palvelemisensa olisi
jotenkin hyödyllistä. Jos jompikumpi sen tekee, niin aloittanen välittömästi.
 
kuulun kirkkoon. ja tulen kai aina kuulumaankin... tai ei ainakaa kiirettä pois oo... ja on kirkkoja jotak ovat vielä rakennuksina erittäin hienoja... siis vain rakennuksina... (esim. messukylän vanha kivikirkko, tyrvään pyhän olavin kirkko jne...huom kivikirkkoja....:)) ja en ees kirkosta klai koskaa pois pääsis... äiti kun on srk:lla töissä ja nostais sellsen metelin että... huh..
 
Originally posted by cobadmin
Mitä veroon tulee, jos eroan kirkosta, joudun maksamaan
ylimääräistä veroa valtiolle, joten säästöä tuskin juurikaan tulee.
Ja minulle se on ihan sama, menevätkö rahani korruptoituneille
papeille vai Espoon Keskustan spurgukannalle. Molempi pahempi.
Miksi tätä veroa kutsutaan?
 
Juu rippikoulu kannattaa käydä.. mä sain noin 2500 mk:ta rahaa ja porukat sit anto aika paljo vielä lisää.

Ja kun joku sanoi että kuuluu kirkkoon, koska haluaa kirkkohäät, niin eikös se nykyään riitä että toinen naimisiin menevistä kuuluu kirkkoon? siis jos vaikka nainen kuuluu mutta mies ei, niin eiks se onnistu niinkin..? muistaakseni joku sanoi et se on noin..

BurningAngel: Mitä se sun äitis sulle enää sitten mahtaa kun oot täyttäny 18?? ei se sit enää voi sulle huutaa.. tai kyl se voi mut ei siitä sit tartte välittää.