Kuulutko kirkkoon?

Kuulutko kirkkoon?

  • En.

    Votes: 20 35.7%
  • Kuulun, olen tapakristitty.

    Votes: 20 35.7%
  • Kuulun, olen harras uskovainen.

    Votes: 3 5.4%
  • Kuulun, olen alaikäinen, mutta aion erota.

    Votes: 13 23.2%

  • Total voters
    56
Kirkko on semmoinen juttu, että ihan sama muuten, kunhan itse en ole tekemisissä sen kanssa. Nyt vain sattuu olemaan niin että joudun olemaan sen kanssa tekemisissä jonkin verran. Minusta manataan pahoja henkiä pois nimittäin. No ei. Kävin rippikoulun hiihtolomalla ja nyt sitten sen jälkeen oon joutunut pakosta piipahtamaan joka helvetin sukujuhlissa jotka sattuneista syistä pidetään kirkkorakennuksessa. Voisin tietysti kieltäytyä enää koskaan menemästä mihinkään sukujuhliin joihin kirkko jotenkin liittyy, mutta turha nyt tätä nykyistä enempää aiheuttaa kitkaa perheemme vanhimman jäsenen kanssa.

Vanhempien luvalla saisi erota kirkosta tosiaan. Tämä vanhempani vaan ei ole oikein innokas tämän asian suhteen. Vaikka eipä se kirkko nyt erityisemmin ole elämääni tähän astikaan häirinnyt, että kyllä sitä vielä kolmisen vuotta kestää.

Rippikoulussa oli muuten todella kamalaa. Kukaan ei siellä selittänyt missä se sielu loppujen lopuksi asuu, mikä ero on järjellä ja tunteilla, joutuuko suurin osa maapallon ihmisistä helvettiin kun eivät kuulu kirkkoon ja miksi nykyään ei tapahdu suuria vettenpäälläkävelemisihmeitä. Vaikka kyselin kaikkea tuota ja muutakin mihinkä haluaisin vastauksen. Arvatkaa vain olinko pettynyt. Rahaakaan eivät sukulaiset tuoneet kuin pari sataa euroa ja nekin on melkein tuhlattu, Tuska vestivaalireissuun menee viimeset.
 
no kato ku se sielu on siellä missä elämä luuraa hahah lol ja että mikä ero on järjellä ja tunteilla no kato järki on vaan se päällimmäinen kerros siitä suuresta pallosta mikä on tunteet hahah lol eihän ne ihmiset sen takia sinne helvettiin joudu jos ne ei kuulu kirkkoon vaan sen takia että ne ei usko tuohon taivaanisään hahah lol kyyläsitä voi vetten päällä kavellä mutta voi aika nopeaa sitten pulskahtaa sinne veteen hahahah lol aina joskus juhannuksena ihmiset hukkuu hahahah lol että semmosta tällä kertaa jos jäi jotain epäselvyyksiä niin kysy vaan minnä kyllä vastaan ahahha lol
 
Torgoth said:
Crimson Twin & DiTerlizzi?
Kuulun kirkkoon. En ole jaksanut lähteä vanhempien / vanhemman kanssa minnekään helvetin kuuseen eroamaan. Kun tulee se 18vuotta täyteen, niin sitten menen yksin sinne. Rippikoulun kävin vain rahan kiilto silmissäni.

Helvetti jos vain voisi erota netinvälityksellä kirkosta.

Olen myös sitä mieltä, että lasta ei saisi kastaa ennenkuin hän on tuossa 15vuoden iässä. 15 vuotiaana ihminen sentään osaa jo ajatella jotenkin kutenkin itse. Se on epäreilua, että pieni avuton vauva kastetaan kirkossa, eikä hän voi tehdä sille mitään.
Jos itse joskus hankin lapsia, niin en varmana kasta häntä / heitä. Hän / he saa(vat) tehdä oman päätöksen sitten ennen mahdollista rippikoulua.

DiTerlizzi ei kuulu kirkkoon.
 
Eroaminen onnistuu nykyään kirjeitsekin. Vapaamuotoinen kirje maistraattiin vanhempien/vanhemman allekirjoituksella vahvistettuna luulisi ajavan asian.
 
Kuulun kirkkoon ja uskon Jumalaan. En silti käy kirkossa kuin todella harvoin enkä allekirjoita kaikkia luterialaisen kirkon toimintatapoja esim. kirkollisveroasiaa. Minulla ei ole mitään syytä erotakaan, joten siinä se. Nämä uskonasiat ovat niin henkilökohtaisia, etten juuri viitsi niistä netissä millään messulaudoilla jauhaa.

Ja tuossa Poll:issa jätin äänestämättä.