Metalli Levyjä

Originally posted by Repi
Kotiteollisuus...pettymys taattu
JUMALANPILKKAA! Tollasesta ois saanu linnaa 50-luvulla...

Kotiteollisuus on niin kurko orkesteri ettei toista ole, tule tai ole ollutkaan.

Ihminen tietää sen että
maailma ilman perkelettä
on kuin viini ilman humalaa

Ja valtakunta jossa
hyvyys kylpee valossa
ei sellaista ole olemassakaan

Mä olen kerran tehnyt niin, että olen kattonu levykaupassa että onpas siinä orkesterilla kiva nimi ja hieno kansi, ja ostanu levyn sit sillä perusteella, vaikka ei ollut hajuakaan millasta musaa se olis. :) Sitä virhettä en tee toiste, meinaten siihen bändiin jäin koukkuun alta aikayksikön. Eikä irti pääse, vierotusoireet on jo sillä tasolla. :)

- Horrormetallia: Rob Zombie

Mitä itse olen Rob Zombieta kuullu niin enpä tiedä niinkään kauhu metallista. Kyllä se hirveän kuulosta ei siinä mitään ;) Mutta jos kauhu metallista pitää niin sanoisinko että Gloomy Grim on omiaan siinä. Vaikkapa Written In Blood levy.

Originally posted by ~Casse~

Mitä itse olen Rob Zombieta kuullu niin enpä tiedä niinkään kauhu metallista. Kyllä se hirveän kuulosta ei siinä mitään ;) Mutta jos kauhu metallista pitää niin sanoisinko että Gloomy Grim on omiaan siinä. Vaikkapa Written In Blood levy.
No joo, piti jotain heittää tuohon niin horrormetal tuli ekana mieleen, lähinnä ajattelin tuon horror-sanan viittavan tässä tapauksessa vanhoihin kauhuelokuviin, joista on aika paljon sampleja rob zombien piiseissä... nevermind

Northerin debyytti(rocks!)
Lacuna Coilin Unleashed Memories(tunnelmametallin aatelia!)
Sentenced Cold White Light(bändin paras levy tähän asti,melkein kaikkien mielestä)
Nightwish Century Child(jos tykkää bändistä,on aivan loistava)

Muutama loistava levy...

Strapping Young Lad - City -Kaikki mitä räyhäkkäästä vitutusmetallista tarvitsee tietää. Yleensäkin, kaikki mihin Devin Townsend on ollut osallisena on vähintään hyvä-tasoa.

Angra - Holy Land -Nerokkaasti klassista musiikkia ja lattarirytmejä lainailevaa melodista metallia. Yksi alansa parhaita tuotoksia.

Nevermore - Politics of Ecstacy -Nevermoren paras levy. Hienoa progressiivista, thrash/heavy metallia. Levy sisältää monta kipaletta maailman parhaimmistoon lukeutuvaa metallia.

Kamelot - Dominion -Kamelotin myöhemmät (Roy Khanin aikaiset) kikulimetallilevyt kalpenevat bändin vanhemman tuotannon rinnalla. Hienoa progressiivista metallia, kuulostaen välillä hyvinkin paljon vanhalta Queensrÿcheltä.

Decapitated - Winds of Creation -Puolalaista death metallia, tarvitseeko muuta sanoa? Teknisesti loistavia soittajia. Laulaja vähän latistaa tunnelmaa mielestäni, mutta siltikin aivan loistavaa mättöä.

Sentenced: The Cold White Light
-Loistava levy... ei paras Sentun levy, mutta kolmen kärjessä!
- http://www.sentenced.org/

Insomnium: In the Halls of Awaiting
-Mahtavaa!!! Kaunis, melankolinen albumi,
joka muistuttaa meitä myös Amorphisin kauniista Tales from the Thousand Lakes levystä.
- http://insomnium.cjb.net/

Watch Me Fall: Worn
-Kaunista melankolista deathmetallia... mm. Insomniumin laulaja ja kitaristi...
Bändin perusti Ville Vänni eli uusin Insomniumin jäsen(kitaristi)
- http://watchmefall.cjb.net/

Fall of the Leafe: Evanescent Everfading, August Wernicke, Fermina
-Loistavaa tämäkin! Folkki vaikutteista death/black metallia nuo Evanescent ja August W...
Fermina on loistavaa dark metallia puhtain vokaalein (tai siis noin levy-yhtiö sitä esitteli!)
- http://fotl.cjb.net/ tai http://www.mp3.com/fall_of_the_leafe/

Azaghal: Helwettiläinen 7"
-Kyllä suomi poikakin bläckiä osaa vääntää!!!
- http://blackterrormetal.cjb.net/

Furthest Shore: Chronicles of Hethenne Book1: The Shadow Descends
-Kaunista eeppistä pakana? metallia puhtain vokaalein...
Darkwoods My Betrothed sivu projekti mukana mm. Nattaset(DMB), Teemu (Wizzard), Holopainen(Nightwish)...

Darkwoods My Betrothed: Autumn Roars Thunder
-Kaunista eeppistä bläck/death metallia... Kultti levy...

Okei sitten on se yksi bändi, jonka aika moni lautalainen tietää jo ainakin nimeltä, mutta jätetään se nyt pois ettei teitä ala ärsyttämään ;) :D

Originally posted by Shatraug
Sanokaas Joku Hyvä Metalli Levy joka Kannattas ostaa?

...and Oceans-The Symmetry Of I, Circle Of O
...and Oceans-The Dynamic Gallery Of Thoughts
...and Oceans-a.m.g.o.d
...and Oceans vs. Bloodthorn-War
Eli siis ...and Oceansiien koko tuotanto (Cypheriä lukuunottamatta. Sitäkin suosittelen jahka saan sen kuunneltua :D)

Covenant-Nexus Polaris
Nightwish-Wishmaster
Throne of Chaos-Menace and Prayer

Voi olla et jos olet vasta aloittamassa metallin kuuntelua niin noi black/death rähinät ei ole hyviä aloitukseen.. alkuun on hyvää joku rennompi meininki.. esim. vanhat Metallicat, Iron Maiden, uusimmat Sentencedit jne.

Originally posted by Zyklon
Voi olla et jos olet vasta aloittamassa metallin kuuntelua niin noi black/death rähinät ei ole hyviä aloitukseen.. alkuun on hyvää joku rennompi meininki.. esim. vanhat Metallicat, Iron Maiden, uusimmat Sentencedit jne.
Nimenomaan. Metallican MasterOfPuppets ja RideTheLightning on sellasia peruslevyjä jotka pitää jokasen hyllystä löytyä...

Niin.. mä ainakin sillon joskus kun Metallica oli kovin bändi niin olin aivan ihmeissään ku näin jotain black/death bändejä et mitä vittua tämä on olevinaan.. en usko et kovin monelle kolahtaa noi rankimmat bändit heti alussa..

noo... mulla on jo 5 vuotta takana eikä oikein kolahda vieläkään noi rankimmat bändit...siis jotkut yhtyeet. Osa on ihan hyviä/ok bändejä.

EDIT: niin niitä levyjä:

Iced Earth - Horror Show
->tästä hevi ei enää parane, perskele!

Iced Earth - Something Wicked This Way Comes
->IE:n parhaimpia tuotoksia, jonka jälkeen on helppo tutustua yhtyeen muihin levyihin. Melankolista herkistelystä nopeaan kitarisointiin.

Iron Maiden - lähes kaikki.
-> loistokasta heviä, ei tarpeeksi sanoja kuvailtavaksi.

Iron Savior - Iron Savior tai Unification
-> saksalaista power-metallia. soitto kulkee paremmin kuin muilla saman alan bändeillä.

jatkoa tulossa joskus...

Mikäs siinä? ;) Pitäähän tosimiehen kuunnelle pippelibändejä, onhan mulla sentääs munat haarojen välissä :rolleyes: ;)

EDIT: Mutta kahta asiaa en tule toivottavasti koskaan vaihtamaan, Metallia ja sitä nro. 1: stä, Iron Maidenia.

Ei Iron Maiden oo kikkelinheilutusta.. Iron Savior on.. vittu kun meinas Nummissa hajota pää niiden sukkahousubändien kans.. niiden aikana juotiin kaljaa :D :lol:

Eiku hetkinen.. me juotiin koko ajan :lol:

Ja Iron Maiden on kyllä aivan kuningas bändi!! pitäs ostaa se Rock In Rio DVD..

Kannan vielä oman korteni kekoon, voi tosin olla että levyt on jo mainittu...
Slayer-Reign In Blood (klassikko)
Amorphis-Tales from the 1000 lakes (suomiklassikko)
Ancient Rites-Dim Carcosa (loistavia meloodioita)
Finntroll-Midnattens Widunder (kunnon humppaa)
Impaled Nazarene-We all shall be numbered 666 (ImpNazin sekopäisin levy True Nuclear Metal:))
Immortal-At the heart of winter (mielestäni kuolemattomien paras)
Barathrum-Legions Of Perkele (70% levystä tylsää, mutta loput rokkaa niin perkeleesti)
Sinergy- To hell and back tai suicide by my side (no kaksi suomen parasta kitaristia, joten...)
Kotiteollisuus-Kuolleen kukan nimi (parasta suomenkielistä mitä on)

Niin ja ...and Oceansin Cypehristä pitää melko varmasti jos vain piti "AM GODista", mutta miksei muutenkin.