Official chatting thread in finnish!

Windom Pearl said:
Vitut me missään soiteta. Kotona vaan Master of Orion ykköstä ja Vanhaa Tallinnaa, saatana.

Tuli työharjoittelupaikasta parin kuukauden odottelun jälkeen punainen valo. Nyt vituttaa.

Kanavoi se uuteen matskuun... Eikun älä perkele!!! Tiä mitä paskaa sieltä sitten tulee. ;)
Ei vaan... paska on homma, mutta no. Mä voisin taas paasata sulle monta tuntia asioiden laidoista niinkun ennen vanhaan... kahvilla, tänään. Eikun ihan muuten vaan. Lähetä viestiä. Mun täytyy palata kouluun.

~Zeanra~ said:
Kauneinta mitä tähän mennessä olet sanonut :)
Kiitos. Luulisin.
Mihin se Somnium on kuollut?
Tänään ollut taas mahtava olo, oksentelua ja tärisemistä. Jouduin vielä päivällä ajamaan 130 kilometriä autolla, se se hauskaa oli. Taidan valua takaisin sänkyyn. Yötä.

Windom: ai ihan putkeen 3 vuotta?

Jooh.. mulla loppuu tää nykyinen duuni, jota kestäny kuukaus vajaa 2 vuotta, nyt maaliskuun lopussa.
Saapa nähä mitä viittii tehdä, kun oma ammatti on niin perseestä ettei tätä ainakaan jaksa koko loppuelämäänsä. Jotain uutta tarttis keksiä. Ideoita kellään?

Neverpöö : Eikö me vähän kortistossa olla edelleenkin? Ei nyt suoranaisesti, mutta sitä meinasinkin sanomalla "enemmän tai vähemmän" :)

Lolita:

Jos en väärässä ole, vuoden 99 kevään jälkeen olen ollut viisi kuukautta oikeissa töissä. Muu on ollut työharjoittelua, soviteltua työmarkkinatukea, selkeää työttömyyttä, tai nyt sitten tätä työvoimakoulutusta. Niistä viidestä kuukaudesta yksi oli vielä sellaista vitun puhelinmyyntiä muutama tunti päivässä. Olisin saanut senkin soviteltuna työmarkkinatukena jos olisin älynnyt.

Hearse: sä oot vasta niin nuori ettet oo ehtiny kortistossa mädäntyä ;) tai sitten sulla on vaan hyviä suhteita työnantajiin (?).

Mikset saanu työmarkkinatukea kun olit työtön?

Actually, work sucks.

:O Kusetuksen makua sanon ma.
Mistä vitusta joku tietää millon duunit loppuu etukäteen, jos vaikka saa kenkää?! Helvetti että Kela on seko "lafka".

Mä oon toki ammattiliitossa, joten kun kortisto kutsuu, pitäis alkaa tulla ansiosidonnaista sitten jossain vaiheessa kun paperisota on käyty.
Kai säkin jossain liitossa oot?

EDIT: sorry herkille ihmisille liiallinen voimasanojen käyttö, mutta ottaa aivoon taas kaikki

DotNoir said:
Et oo aatellut lopettaa tota ryyppäämistä?
Olen, monesti. Nyt vois taas koittaa pitää taukoa, kun ei ole mitään noita "pakollisia" ryyppyreissuja tiedossa. Se ei vaan ole niin helppoa ku luulis. Aina ajattelee, että ottas vaan pari saunakaljaa ja sitte herää muutaman päivän päästä helvetillisessä krapulassa. Pitää koittaa nyt nollatoleranssilla.
Työkkärissä kävin äsken tekemässä jonku vitun työnhaku suunnitelman tai vastaavan. Ehkä pääsis kirjastoon vähäksi aikaa duuniin, ei oikeisiin töihin, vaan sais sen 7€ päivässä ja normaalin päivärahan, nyt en saa ku sen 60 vai oliko se 70% päivärahasta ku asun porukoiden vastuksena. Matkoihinhan se lisäraha menis, mutta oispahan jotaki tekemistä päivällä.
Työkkärin ämmä kyseli, että käytänkö paljo alkoholia, vastasin että jonku verran, halus tarkemman tiedon, kaunistellen sanoin, että enemmän ku pari päivää viikossa. Ilmeisesti näytinki vähä huonokuntoiselta, hiki valu ja kädet tärisi niin, että raksiruutuuntehtävienki teko oli hankalaa. Tarjos jo AA-kerhoaki, hah. Helvetti, niin huonossa jamassa en ole koskaan, että sinne menisin.

Eikö tämä threadi ole vieläkään kuollut? :)

No hyvä.

Työvoimapoliittinen koulutus ekuals rok. Pistin viime kuun lopulla paperit vetämään (tai no, hehehehe, kyllä se koko hakukaavake oli aika vitsi: neljä kysymystä joihin 'sai' ihan omin sanoin vastata ja tilaa oli kaksi riviä. Hauskinta oli vastata kysymykseen "Mitä puutteita tämänhetkisessä ammatillisessa koulutuksessasi on?". Uhm, okei.. "Minulla ei ole ammatillista koulutusta.")