Official chatting thread in finnish!

Typologisesti ajatellen tällaisessa muutoksessa on kysymys analyyttisen rakenteen muuttumisesta synteettiseksi tai isoloivan rakenteen muuttumisesta agglutinoivaksi. Samoin on havaittu, että reduktiivisten äänteenmuutosten takia rakenteeltaan selvissä analyyttisissä konstruktioissa tapahtuu sulautumista ja ne muuttuvat fusionaalisiksi. Näin voi agglutinoivasta kielestä aikaa myöten tulla fleksiokieli. Kun vaihteluprosessit käyvät liian mutkikkaiksi oppia ja hallita, kieli voi luopua fleksiosta ja kehittyä isolaation suuntaan.
Jos joku tuosta paskasta tajusi jotain, voisiko ko. henkilö olla kiltti ja selvittää asian minullekin. Ja mikäli intoa riittää, niin suomentaa myös tuon koko helvetin 200-sivuisen painajaisen. Kiitos.
 
  • Like
Reactions: nevershine
jaa onko noin, mun mielestäni se sanoi että sun mummus on ruma neekeri, muutenkin vähän haiskahti semmoiselta räppijutulta...
 
Mistä tuo oli otettu?

EDIT: Ahah.
Heh, Kaisahan se oli. Sivu 53.

Tosin en ymmärrä, miten joku ei tuota ylläolevaa voi ymmärtää. Toki irrallinen lainaus näyttää akateemiselta hölynpölyltä, mutta asiayhteyteensä liitettynä tuo on selvääkin selvempi juttu.
:rolleyes:
 
Häh?

Tuo näyttää yhtä hämärältä, on siinä rekvisiittaa ympärillä tai ei :rolleyes: Pitäisi sitten koko pahuksen kirja tähän liittää. Tai sitten olen vain tyhmä.
 
~Zeanra~ said:
Häh?

Tuo näyttää yhtä hämärältä, on siinä rekvisiittaa ympärillä tai ei :rolleyes:
Ilmeisesti siinä käsiteltiin vain kielen muuttumista tai jotain. Muistaakseni. En kyllä muista. Mutta pääasia, että on päissään.:D
Pitäisi sitten koko pahuksen kirja tähän liittää.
Ei. Ainakin minä käsitin koko jutun tuon lainaamani vastauksen perusteella. :p
Tai sitten olen vain tyhmä.
Onko tämä yksi niistä naisten kysymyksistä, joihin ei ole oikeaa vastausta? :rolleyes: :D
 
  • Like
Reactions: Downfall
Jep, kuollut on. auttaisin jotenkin jos olisi mitään sanottavaa. öh, mites festarit? ... :rolleyes: