seeking metal musicians in Tromsø

Narmoth

Dreamslayer
Apr 27, 2007
97
0
6
Northern Norway
www.myspace.com
Metalmusikere søkes i Tromsø (Troms, 02.09.2007)
- trommis (skal ideelt sett spille raskere og tyngre enn Hellhammer, men må i det minste klare å spille Painkiller av Judas Priest)
- bassist (som ønsker å høres klart og tydelig i bandet og spille melodier på bassen i tillegg til å holde rytmen)
- pianist / leadgitarist (mulig jeg har, men andre ineresserte bes henvende seg)

til å starte opp ett metal-band i Tromsø.
Jeg ser for meg noe i retning av melodisk death metal slik den kan høres på tidlige Dark Tranquillity album blandet sterkt med hva de enkelte musikerne måtte ha av inspirasjoner.

For min del innebærer det alt fra Uriah Heep, Pendragon og 70-talls Scorpions til Opeth, Arcturus og Enslaved. Serlig preges sangskrivingen min av Nevermore, Blind Guardian, Iron Maiden og Gary Moore.
Musikken jeg har skrevet allerede er en blanding av mange undersjangere av metal med vekt på improvisasjon på alle instrument i bandet men vil helst ha flere som skriver musikk med i bandet.

Selv spiller jeg leadgitar og growler, og skriver en god del tekster. Tekstene er i stor grad en blanding (les: ugjennomtrengelig smørje) av eventyr, samfunnskritikk, politiske synspunkt (ligger mer til venstre enn til høyre) og Tolkien-inspirert fantasy.
Videre legger jeg stor vekt på melodi, og selv om jeg er en ivrig gitarronker og regner med at alle i bandet blir å spille solo, vil jeg også ha en god del lead i resten av sangen også.

Hvis du i tillegg til å spille ett av de ovennevnte instrumentene i tillegg kan synge (ikke skrike) er det selvsagt ett ekstra pluss. Jeg gidder ikke å øve med mindre vi klarer å møtes alle sammen minst en gang i uka for øving, for jeg ønsker å drive ett noenlunde seriøst prosjekt, ikke bare ha noe slik at jeg kan si at jeg spiller i band.

Ta kontakt med Igor på tlf 95 22 39 74 eller mail Narmoth@start.no hvis du er interessert.
(obs: er nesten aldri på dette forumet, så jeg ser ikke om du svare her)