stefan86's offtopic random retard thread - post away!

Konnotationen bygger vidare på den ursprungliga denotationen med fler djupare iakttagelser. Inom semiotiken finns dock olika uppfattning om konnotationens roll och relation till denotationen. Konnotation anses av vissa forskare inom området som en ren subjektiv bibetydelse till denotationen. Sonessons syn på bildretorik håller inte med om denna syn. Han ser snarare allt som en vid denotation, snarare än att det skulle vara uppdelat i specifik denotation och konnotation. Konnotering som sådan kan dock vara förvirrande. Olika typer av objekt kan finnas i ett annat medium, vilket gör att vi egentligen konnoterar dem ”fel”. Exempel kan vara när ett fotografi är placerat i en digital miljö.

anyone has numb arms in the sleep? scary shit. In the middle of the night, i was changing places in the bed, and i while i turned, i realized my arm was completely numb, i couldn't feel it, and there was no movement, so i had to hold it with my other hand, and flap it around like a crazy person so the blood would start flowing it again. This already happened to me like 3 times :(

Happens to me too

haha, happens to me sometimes. the worst is when you've fallen asleep on both your arms and you wake up and can't move hahaha

Thats never happened to me... :lol:

Konnotationen bygger vidare på den ursprungliga denotationen med fler djupare iakttagelser. Inom semiotiken finns dock olika uppfattning om konnotationens roll och relation till denotationen. Konnotation anses av vissa forskare inom området som en ren subjektiv bibetydelse till denotationen. Sonessons syn på bildretorik håller inte med om denna syn. Han ser snarare allt som en vid denotation, snarare än att det skulle vara uppdelat i specifik denotation och konnotation. Konnotering som sådan kan dock vara förvirrande. Olika typer av objekt kan finnas i ett annat medium, vilket gör att vi egentligen konnoterar dem ”fel”. Exempel kan vara när ett fotografi är placerat i en digital miljö.

akademisk text <3

denna kursen var ngt i hästväg när det gäller bombning av luftiga termer man inte förstår :D "semiotik är perspektivens perspektiv" <--kan det bli mer åsome? tror jag får göra min ganjadebut om detta ska funka

:lol: jo jag vet vad du menar.....det är typ sånt där språk fast på engelska jag läser...känns nödvändigt när man ändå kommer lära ut på nivån att lära elever skillnaden på do eller does :)