stefan86's offtopic random retard thread - post away!

polewalk_dar.gif

amazing

This needs to be quoted into every new page from now on, okay?!

You depressing fucks need to offer more inspiration to do things as opposed to influencing my want to lay down and pass out to Antimatter in these wee hours of the morning.

more inspiration?

how about vodka and some doom? my suggestion would be to listen to the entire Katatonia catalog... that usually has a wonderfully depressing effect on me.

SFI läxa, in case any of the swedes can read this and tell me if it's ok or not, it doesn't matters if there are lil' mistakes, the important thing is that the text makes senses, is about housing problems in stockholm, I took a text from the internet and gave an opinion about it so nevermind any political issue, afterall, jag är en invandrare :goggly:

Jag valde den här artikeln eftersom jag håller med om det. Det talar om den prekära och mycket negativa (inte bara sociala utan även ekonomiskt sett) bostadssituationen i Stockholm. Författaren sade denna situation utlöses av en bristfällig administration av staten och det är en social fråga som berör hela landet att lösa. Jag håller med, men jag tycker det är mycket djupare än så, eftersom jag tycker att överbeläggning av staden är, delvis, en politisk taktik. Stockholm är den zon av landet med fler personer som röstar varje gång det är val, om du vinner i Stockholm, kommer du förmodligen vinna valet också. Genom att skapa getton och trångboddhet staden med flyktingar och invandrare, du skapar en uppenbar kulturkrock och bostäder problem, skulle lösningen vara så enkelt som att åter placera dessa människor i städer där människor behövs, många av dem i norr av landet, men regeringen gör ingenting för att lösa sådant, det finns inget program för att locka människor till på landet, huvudsakliga anledningen tycker jag att den är en säkerhets-kort i tider av politiska val. Det parti som föreslår den bästa lösningen är den som kommer att vinna, helt enkelt eftersom allt avgörs i Stockholm och är här där folk har det största missnöjet. Senaste valet var Reinfeldt den som sade öppet: "problemet är invandrare", främsta anledningen till att han vann, men eftersom det är vanligt i politiken, tills denna dag har han gjort något konkret för att åtgärda problemet. Det socialdemokratiska partiet, även om de kanske ville säga samma sak, avgränsas av sin egen definition av moraliska värderingar.
Många är orsakerna till de bostäder problem i staden, men orsaken till dessa skäl är en och bara en, politik.