The official Swedish thread

Erik said:
Jo, men det var inte relevant i sammanhanget. För övrigt märkte jag att man nog kan märka att jag är norrlänning på ovanstående post då jag skrev "vars" där de från sämre delar av landet hade skrivit "vart"

hm, är du från umeå erik eller har jag bara fått för mig det?
 
ok, jag undrar därför att jag ska förmodligen flytta dit och plugga i höst och jag tänkte om du som urinvånare har några tips eller whatever för att få tag på en lägenhet utöver universitets bostadsförmedling
 
MP-AKK said:
Vadå grina?
Skväla.


spaffe said:
ok, jag undrar därför att jag ska förmodligen flytta dit och plugga i höst och jag tänkte om du som urinvånare har några tips eller whatever för att få tag på en lägenhet utöver universitets bostadsförmedling
www.bostaden.se eller vafan de nu kan tänkas ha för url, prova google om den där inte funkar
min bror har en risig etta för en billig peng i månaden där man får dela dusch med brunisar som heter pinky och indier som pratar konstigt.
 
Xenomorph said:
Kolla på blocket.se. Om du har tur som fan så får du tag i en lägenhet. Jag fick tag på min genom blocket.

ok ska kika där när det börjar dra ihop sig, tack för tipset

Erik said:
Jag tror det är relativt omöjligt att få tag på en lägenhet här, vilket är synd då jag måste skaffa en själv ganska snart.

fock... trodde inte det var så illa. var lite positiv tidigare och trodde att jag skulle kunna få en lägenhet, men nu verkar det ju som om det enda alternativet är student-korridor, om ens det :[
 
Jo, antingen det eller något alldeles för stort & dyrt, men nu verkar i vart fall inte Bostaden ha något ALLS, men du kan ju kolla med HSB och sådär...
 
Hoppas du satt dig i bostadskö nu om du ens vill få erbjudande om lediga lägenheter till sommaren/hösten. Väntelistan är ju som bekant rätt lång :)
Jag måste också försöka få tag på någon lägenhet i umeå till sommarn/hösten. Huvva :ill:
 
Johanna said:
Hoppas du satt dig i bostadskö nu om du ens vill få erbjudande om lediga lägenheter till sommaren/hösten. Väntelistan är ju som bekant rätt lång :)
Jag måste också försöka få tag på någon lägenhet i umeå till sommarn/hösten. Huvva :ill:

hm nej jag står inte i kö ännu, men jag registrerade mig på bostaden för ett tag sedan, men hur funkar det egentligen, det går ju inte att ställa sig i kö redan nu på lägenheter som kommer att bli lediga i sommar? :loco:
 
spaffe said:
hm nej jag står inte i kö ännu, men jag registrerade mig på bostaden för ett tag sedan, men hur funkar det egentligen, det går ju inte att ställa sig i kö redan nu på lägenheter som kommer att bli lediga i sommar? :loco:
jadu om jag det visste, jag förstår inte mycket själv :tickled: Men som jag tolkade det rätt skulle man registrera sig där för att ställa sig i "kö" (men jag kan mycket väl ha fel). Min kompis fick ställa sig i kö 6 månader innan hon ens blev erbjuden någon ledig lägenhet så jag gissar att det är bäst att göra det nu ifall man vill ha någon i höst :loco:

Aja, jag har som sagt inte sån stor koll ;)