The official Swedish thread

MP-AKK: Jag kan tyvärr inte hjälpa att jag blir förbannad när folk som påstår sig gillar metal, kanske t o m black metal inte förstår sig på det forna Mayhems storhet, blir du ledsen så kan du blunda.
 
Sorath said:
MP-AKK: Jag kan tyvärr inte hjälpa att jag blir förbannad när folk som påstår sig gillar metal, kanske t o m black metal inte förstår sig på det forna Mayhems storhet, blir du ledsen så kan du blunda.
Inte att jag inte respekterar va dom gjort för det gör jag men jag tycker musiken är kass.
 
Xenomorph said:
Yase! Nya Drudkh finns hos THR. Nu jävlar ska det slösas med pengar.

sitter faktiskt och premiär-lyssnar den precis nu. blir lite trött på thr förövrigt; har skickat fel grejer till mig två ggr nu :Smug: skulle egentligen haft deras första skiva, men då skickde klanten något helt annat och under tiden hann "forgotten legends" ta slut och nu så skickade han deras nya istället och glömde bort en annan skiva jag skulle haft... men men, illa att klaga för mkt, han gör ett bra jobb annars och det skulle vara trist om de inte fanns
 
Yello'.

..........ahhhh, since this is a 'official swedish thread', a quick question:

Does anyone know if it's possible to get to Solvesborg by train? I think the nearest town that is serviced by the railroad system is actually Malmo, but I'm not sure. I just wanna know cos I wanna go there in June for the annual Swedish metal fest, and I wanna find out if it's worth my time to get Eurailpass tickets before I leave.

Ta. ;)

Spike
 
spaffe said:
sitter faktiskt och premiär-lyssnar den precis nu. blir lite trött på thr förövrigt; har skickat fel grejer till mig två ggr nu :Smug: skulle egentligen haft deras första skiva, men då skickde klanten något helt annat och under tiden hann "forgotten legends" ta slut och nu så skickade han deras nya istället och glömde bort en annan skiva jag skulle haft... men men, illa att klaga för mkt, han gör ett bra jobb annars och det skulle vara trist om de inte fanns
Jag är mycket imponerad av THR, ibland verkar det nästan som han är snabbare än Posten själv på att få hit paketen...

Något som däremot är jävligt irriterande är att min stereoförstärkare har beslutat lägga av, ungefär 50% av tiden får man bara vänster högtalare. FRUKTANSVÄRT irriterande och jobbigt + dyrt att köpa en annan.
 
Lider med dig där, Erik, slängde ett par hörlurar åt helvete pga. högerstrejksfenomenet. Visseligen lindrigare då hörlurar rent prismässigt är lättvindigt i jämförelse men ändå; Mycket mixningsjobb lutar ju sig på balansförändringar för att få effekt, lagom skoj när man bara hör rhythm guitars och liknande...
 
Min satans cp-stereo spelar bara ena högtalaren när jag lyssnar på cd, fruktansvärt irriterande då jag itne kan utnyttja cdväxlaren som var så trevlig när den var ny. Kassetter och vinyler går bara fint, samma med en cd kopplad till aux-ingången så det är så jag gör med cdn men då måste jag byta mellan cd- och vinylspelare hela jävla tiden. Det är så synd om mig.
 
Jo, precis, vad som är mer irriterande är när det IBLAND fungerar, och just när det har fungerat i 10 minuter i streck så börjar den glappa som ett helvete ett tag. Går mig på nerverna.

Vidare så spillde jag just öl över min datorbänk och tangentbord pga ett sprucket glas som föll ihop. Inte så jävla kul, allt är kladdigt nu. Tangentbordet började strejka också, som tur är är det ett IBM Model M vilka är helt oförstörbara så jag har slängt in det i duschen och spolat av det... Ligger på tork nu :Smug:
 
hehe när det kommer till tangentbord ska det vara keytronic, inget annat, det är faktiskt fruktansvärt bra att knapparna har olika mostånd beronde på vilket finger som använder den, t.ex. är "ä" mkt lättare att trycka ner är t.ex "h" som man brukar använda pekfingret till. på tal om tangetbord, finns det någon som använder sådana där delade bord? så kallade "natural" keyboards? :) kändes jävligt unnatural när jag testade faktiskt
 
Hm, blä. IBM Model M är nästan en religion. Det FINNS överhuvudtaget INGA bättre bord. Keytronics är OK, men knappast oförstörbara på samma sätt eller gjorda med samma kompromisslösa kvalitet.

ModelM.jpg

http://www.everything2.com/index.pl?node_id=700105&lastnode_id=124

Det är helt enkelt så att köper man ett begagnat sådant där för 25 kr någonstans så behöver man inte köpa ett nytt tangentbord under hela sin livstid sedan, och på köpet får man troligen det absolut bästa tangentbordet någonsin vad gäller ergonomi och liknande...

Fan vad geekig jag känner mig som gör en sådan stor affär av ett tangentbord... Men de är så jävla bra. :p
 
haha den verkligen utstrålar gedigen kraft måste jag erkänna... hm, vad är det för knapp mellan return och backspace?

hehe klart man är en geek, har aldrig känt mig som något annat :p
 
Eh, det där är den Amerikanska/Engelska/något versionen, och jag tror det där är ~-tangenten. De svenska ser ut precis som vilket svenskt tangentbord som helst... Utan de brutalt fjantiga Windowstangenterna även. :p

De är fruktansvärt gedigna, tunga är de, med metallplatta i botten och separata kontakter för varje tangent. Även dräneringshål på baksidan för när man spiller kaffe/öl/cola/vatten i... Fast som sagt, spiller man något klibbigt och det vägrar fungera är det bara att skölja av det i duschen, så blir man av med alla smulor och hårstrån också. Hur bra som helst.
 
hehe jo ett tgb utan windows-tangenter är hardcore, hardcore nörd eller bara hardcore rent allmänt är väl upp till var och en :)

hu... fan va skoj man har när man sitter en fredags-kväll och reloadar "senaste inloggade"-sidan på helgon... speciellt eftersom det verkligen är så få snygga tjejer där, är ju nästan uteslutande femtonåringar som precis färgat håret svart och klippt lugg som figurerar där med sina motljus-bilder och kryptiska texter. härligt
 
Äh, har inte så jävla stor användning för Windowstangenterna ändå när man kör GNU/Linux och sådära.

Raaah. Jag hade ett helgon-konto ett litet tag, hehe fy fan för de allra flesta där. Har iofs ett skämtkonto fortfarande för att kunna snoka runt lite vid behov. Ja jävlar, det där med att sitta och reloada senast inloggad-sidan känner jag tyvärr igen, haha, patetisk är kul att vara. För övrigt finner jag det underhållande att man hittar igen medlemmar av i princip 100% av alla svenska BM-band där.
 
haha funderar på att skaffa mig ett liknande fluktar-konto på lunarstorm, men jag vet i fan om jag pallar att sjunka så lågt, verkligen ett hemskt ställe det där.

jo det sitter förvånande mycket musik-folk där, de kanske vill ragga fjortisar utan att behöva lämna lägenheten. har sett folk från bl.a naglfar, amon amarth och lord belial, visserligen ganska bra om vill fråga nåt lite snabbt.
 
Nåja, det produktivaste jag gjort där var att gnälla på Mårten Hansen från A Canorous Quintet/Sins of Omission/October Tide om lite texter från October Tides "Grey Dawn". Fick iallafall några rader bekräftade.