The official Swedish thread

Det har jag... Ska bara se till att inte bli pank så att jag kan betala.

Vadfalls! Har du varken hört ACQ eller October Tide? October Tide-plattorna är rätt jävla bra.
 
nja har nog undermedvetet sorterat in dom i kategorien "ointressant svensk death metal", i vilket fall så ligger sådana band hjälplöst långt ner på prioriteringslistan, men kanske oberättigat. orkar nog inte tanka nåt med dom, inte för tillfället iaf, så hur låter dom?
 
October Tide är Katatonia-sidoprojekt. Låter ganska mycket som Katatonia runt Brave Murder Day. ACQ är svensk dödsmetall och kanske inte världens bästa men inte dåliga heller. SoO är deathrash. October Tide är iallafall värda att lyssna på.
 
hm hm, låter inte så spännande om jag ska vara ärlig, sen så har jag tvingat in mig själv i ett skivköps-stopp, har blivit alltför mycket på senaste tiden. men jag ska komma lägga october tide på minnet, kanske springer in i någon av deras skivor på någon lågpris-disk
 
Hej hej :wave:

Tänkte bara säga halloj till alla svenska metalheads här på Ultimatemetal. Har nyss reggat mig här på forumet.

:headbang:
 
Höh. Du är sämst. :p Jämte Agalloch "Pale Folklore" och At the Gates "The Red in the Sky is Ours" är det mitt favoritalbum någonsin.
 
Jag tjackade Troll - Drep De Kristne idag, och märkte att det är ett annat omslag på skiten + annat skivbolag. Ser ut så här:

troll1.jpg


Någon som kan upplyssa mig?
 
Xenomorph said:
Jag tjackade Troll - Drep De Kristne idag, och märkte att det är ett annat omslag på skiten + annat skivbolag. Ser ut så här:

troll1.jpg


Någon som kan upplyssa mig?

har för mig att digipack-versionen ser ut så medan den vanliga har ett helt annat utseende. är det ett digipack? :D
hyfsad skiva förövrigt, har den i den andra varianten
 
Swedrock är så jävla dåliga.
Beställde från dom för 6 månader sen och jag har fortfarande inte fått det och man kan inte skicka nån e-mail till dom för det står att deras inkorg är full.
TPL verkar bra men synd att dom inte har bilder på alla sina varor.
 
Tröjor ser ut så här:


OLÄSLIG LOGOTYP
__________________________
| Skivomslag/kool bild |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
-------------------------------


Eller bara loggan.