The official Swedish thread

snön gnistrade i månljuset---το χιόνι άστραφτε στο φως του φεγγαριού
det är bra att det finns
 
jag skulle sakna Grekland om jag bodde i sverige, men det är normalt...varje land har något fint
men nu har jag bott i grekland i 23 år, och vill bo i andra länder....
 
det där med svensk lön kommer tyvärr inte att hända...inte de närmaste åren...
de grekiska lönerna suger och livet har blivit för dyrt här :(
 
anyway...
jag skulle vilja bo i sverige därför att det är ett vackert land,ni har fint väder (enligt min smak :p), vänliga människor...jag skulle också kunna studera nordiska språk då (det vill jag verkligen göra) och köpa en massa pocketböcker på låg pris!!
*drömmer*
 
Melancholia said:
anyway...
jag skulle vilja bo i sverige därför att det är ett vackert land,ni har fint väder (enligt min smak :p), vänliga människor...jag skulle också kunna studera nordiska språk då (det vill jag verkligen göra) och köpa en massa pocketböcker på låg pris!!
*drömmer*
Jag har s v å r t att tro att det är billigare att leva i Sverige än i Grekland.

& böcker är svindyrt här jämfört med t.ex. England.
 
Erik said:
Jag har s v å r t att tro att det är billigare att leva i Sverige än i Grekland.

& böcker är svindyrt här jämfört med t.ex. England.
jag har inte sagt att det är billigare att bo i sverige...läs ordentligt!! :D
Jag sa bara att ni har billiga pocketböcker, vilket stämmer... I grekland finns det inga intressanta böcker i pocket...det finns bara skräp som Danielle steel :ill:

....och jag håller med TB, man kan ha roligt utan sprit och snus...

och nu sticker jag för att träffa en väninna och senare njuta av Opeth :hotjump:

:wave:
 
Melancholia said:
jag har inte sagt att det är billigare att bo i sverige...läs ordentligt!! :D
Jag sa bara att ni har billiga pocketböcker, vilket stämmer... I grekland finns det inga intressanta böcker i pocket...det finns bara skräp som Danielle steel :ill:

....och jag håller med TB, man kan ha roligt utan sprit och snus...

och nu sticker jag för att träffa en väninna och senare njuta av Opeth :hotjump:

:wave:
Jag vet, men du sa att Grekland hade blivit dyrt, och sedan att du ev. ville bo i Sverige, vilket fick mig att dra en del slutsatser. OK så pocketböcker här är billiga jämfört med inbundna böcker MEN alla böcker här är dyra jämfört med en del andra länder.

Man KAN ha roligt utan sprit men det betyder inte att man inte har roligt MED sprit. THAT IS ALL

& jag varken snusar eller röker for the record. Har aldrig gjort heller. THERE GOES MY METAL CREDIBILITY