The official Swedish thread

Erik said:
Lucifugum "Back to Chopped Down Roots" CD

beställde den för några veckor sen eftersom ni två hade så mkt bra att säga om dom. tycker den var rent skräp faktiskt :p riktigt trist enformig skrammel-metal utan någon som helst atmosfär eller känsla. astrofaes har jag inte hunnit lyssna på än, men jag hoppas verkligen inte att de påminner om varandra alltför mkt :|
 
Astrofaes och Lucifugum är helt olika. Jag kan även säga att Lucifugum´s skivor låter lite olika. "On the sortilage of Christianity" är väldigt lik Nokturnal Mortum medans "Instinct Prevelance" är lik "Back to Chopped Down Roots"
 
hum hum *mummel* jo har hört att "back to", är ganska olik resten av deras material, men jag tror knappast att jag kommer att kolla upp något mer med dom. astrofaes ska bli intressant att höra i vilket fall, blir nog att ta med mig den till jobbet imorgon för en proper genomlyssning
 
Erik said:
Vilken Astrofaes skaffade du? Tycker att alla är rätt grymma, men "The Eyes of the Beast" lite mindre än de andra.

hehe "the eyes of the beast" :p
lyssnade på den på jobbet idag som sagt, har inte blidat mig någon uppfattning än riktigt men efter två genomlyssningar lutar det är det negativa hållet. tycker inte om produktionen, men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad jag inte gillar med den...
 
mjasså, ne jag gillar dom, inte deras senaste som är väldigt trist men det av de tidigare skivorna jag har hört har varit mkt bra. speciellt under the sign of hell. har velat kolla upp pentagram och antichrist som tydligen ska vara deras bästa i ett år eller något sånt hehe. det finns för mkt bra musik! :D
 
hehe jo den skulle vara kul att se, får väl se om de kan få tillbaka den från den polska polisen.
btw har du hört "storm" TB? tänkte rekomendera dom med tanke på att du verkar digga folk metal.
 
Sorath said:
Glöm inte Fenriz, glöm inte Fenriz... Och jäntan.
Oppi fjelle!

haha ne glöm inte fenriz och kari

Ja, berg og gråstein det eter vi
Oppi fjellet oppi fjellet
Vi skjems av blåmenn, vi går i hi
Oppi fjellet oppi fjellet

antar att de flesta här vet vad "blåmänn" är? skjems betyder tydligen "äcklas av" är väl ingen nyhet direkt att fenriz "är lagd" åt det hållet iofs men tänkte att jag kunde pasta det ändå, kul början på den iaf hehe